Legg innLagt inn:02 jul 2005 12:54
Hehe.. ang det med lappen så var det jo et hendig tidspunkt ja.. hadde vært litt værre om dette skjedde samme dagen som jeg fikk igjen lappen..
Nå har jeg jo noe å pusle med mens jeg venter..
Vi skal ta av toppen på den i dag for å inspisere ventilene, sylinder og stempler... Om stempelet er gåent så blir det nok skiftet, så skifter vi eventuelt da også ringer på alle de andre, eller bytter ut alt.. kommer ann på pris.. Dersom turboen også er gåen, og det viser seg at det er mer som er gåent, f.eks sylinderveggen osv så blir det nok ny motor, så får vi heller drive å skru litt på denne inne imellom og gjøre den til et prosjekt.. Blir fort like dyrt å få toppen overhalt, blokka overhalt, turboen overhalt + deler, nye stempler osv
Jeg har imidlertid et par spørsmål nå som vi skal begynne:
1. Hvor får jeg kjøpt slike SETT med pakninger og 0-ringer osv til toppen? Når jeg skal montere sammen toppen igjen er det jo et utall pakninger som ikke kan brukes opp igjen.. Kan tenke meg dette blir svindyrt å kjøpe en og en på toyota, og det kom meg for øret at man kan få kjøpt slike sett som passer til motoren.. Men hvor får man kjøpt slikt?
2. Når jeg skal ha av toppen, kan jeg løsne toppen og vri den ut uten å løsne eksos manefolden? eller må jeg ha av den også? Det er jo så satans trangt nedi der, må i så fall løsne motorfestene og bikke bak motoren for å komme til da for å få løs disse.. da er det vel enklest å ta ut motoren.. Var i det lengste tenkt å bare ta av toppen og bunnpanna, og sku stemplene opp på den måten, uten å ta ut hele motoren...
3. Hva koster det for nye Toyota stempler osv i forhold til oppgraderte custom deler? og hvor får man tak i ?

Vi skal ta av toppen på den i dag for å inspisere ventilene, sylinder og stempler... Om stempelet er gåent så blir det nok skiftet, så skifter vi eventuelt da også ringer på alle de andre, eller bytter ut alt.. kommer ann på pris.. Dersom turboen også er gåen, og det viser seg at det er mer som er gåent, f.eks sylinderveggen osv så blir det nok ny motor, så får vi heller drive å skru litt på denne inne imellom og gjøre den til et prosjekt.. Blir fort like dyrt å få toppen overhalt, blokka overhalt, turboen overhalt + deler, nye stempler osv
Jeg har imidlertid et par spørsmål nå som vi skal begynne:
1. Hvor får jeg kjøpt slike SETT med pakninger og 0-ringer osv til toppen? Når jeg skal montere sammen toppen igjen er det jo et utall pakninger som ikke kan brukes opp igjen.. Kan tenke meg dette blir svindyrt å kjøpe en og en på toyota, og det kom meg for øret at man kan få kjøpt slike sett som passer til motoren.. Men hvor får man kjøpt slikt?
2. Når jeg skal ha av toppen, kan jeg løsne toppen og vri den ut uten å løsne eksos manefolden? eller må jeg ha av den også? Det er jo så satans trangt nedi der, må i så fall løsne motorfestene og bikke bak motoren for å komme til da for å få løs disse.. da er det vel enklest å ta ut motoren.. Var i det lengste tenkt å bare ta av toppen og bunnpanna, og sku stemplene opp på den måten, uten å ta ut hele motoren...
3. Hva koster det for nye Toyota stempler osv i forhold til oppgraderte custom deler? og hvor får man tak i ?
