TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#232711  av Morten

Japsetreffet neste da eller? :D

#232737  av Christian

Skal på japsetreffet ja, og antagelig på gatebil. Blir i få fall bare fredag.

#232742  av sx-4-ever

Morten skrev:Japsetreffet neste da eller? :D
Skal du til ACR Morten ? Eventuelt når reiser dere og hvilken vei ?

#232852  av Christian

Har rota på litt i dag også. Fikk lakkert den nye midtkonsollen og koblet opp instrumentene. Har også pusset og lakket opp senterplata bak pga defekt bagasjeromlås.

Etter litt om og men fikk jeg også Bee-r rev launch'eren til å virke. Takk til Markus på den. *not to self : Ikke les UT av ecu som kontakt til ecu, blir speilvendt det* :oops: )

Har ikke testa på mer enn 2500rpm, men en viss brrrbrrrbbrrrbangbangbangbang var det jo :P

I morgen er det montering av motordeksel, bagasjelokk, samt noen små ting og litt testkjøring :twisted:

#234092  av Christian

Bee-R controlleren virker ikke like vel, må ha kjøpt en defekt boks, selfølgelig brukt :roll:

Bilen er fullt kjørbar, om man ser bort ifra demperene som jeg misliker sterkt. Skal kjøre endel for morro i helga og se om de løsner litt. Får ikke levert de uansett, så jeg får bare prøve :?

Det virker også som om det sitter en uorginal sperre i den nye kassa, det bryter som bare det baki der når jeg svinger brått. Men må kjøre og leke litt til for å være sikker. :)

#236269  av Christian

Har glemt å skrive her...

Bilen er klar til banekjøring. Er skodd med nye Hancok(?) gateslicks som jeg tenkte jeg ville prøve. De virker rimelig bra, men har bare prøvd de snaut 2 mil. Fikk de billig så om de ikke er noe særlig er det bare å spinne de ut :twisted: Litt synd de bare er 205/50-15, men frem til 16" felgene med 225/45-16 er på plass får de duge.

Demperene har også myknet litt, så inntil videre er jeg faktisk fornøyd. De er ubehagelige å kjøre etter vei med, men de demper litt nå, så jeg spertter i alle fall ikke av veien :lol: Blir testet på bane 30april.

Reiser til Lillehammer til helga og rett ned til Våler på mandag, så hjem mandag kveld. Regner med å være litt sliten etterpå :)

#250208  av Christian

PÃ¥ tide med en liten oppdatering igjen :)

Bilen fungerer kanonbra, alt (alt viktig) er på stell! Monterte whiteline krengestag forran og bak for en tid siden, og disse gjør en god jobb. Klussa det litt til så jeg i går, siden jeg brukte org lenkearmer forran sammen med D2 coilovere. Den ene lenkearmen er revet av og den andre står som en hestesko, den har også dratt med seg den stålspunnede bremseslangen. Så ting ser litt slitent ut under der :lol:
Framdekka har da fysisk ikke hatt noen kontakt via krengestaget...

Derfor utpeker jeg dette som grunnen til at jeg kom så mye bak Kake på slalomkjøringa på Dagali 16juni!!! :P

I tillegg har jeg fått borderfronten jeg bestillte for noen mnd siden, justerte og pusset den forrige fredag og lakket den i går. Lakket ute og alt var strøkent, helt til jeg bar den inn i verkstedet.
Da fikk jeg ett kjempe sig på hele midtpartiet :x Regner med at jeg bare pusser ned det stykket og lakker med sprayboks, og evnt. setter på ett stort klistremerke eller noe... :roll:

Har også fått opp panseret mitt, etter at panserwire'n røk på gatebil, en stor skrutrekker og en sleggehammer var det som skulle til for å sprenge låsen nedenifra 8) Trodde jeg måtte bruke vinkelsliper på panseret, så det var godt å slippe det :lol:

Oppdateringene hittil i år blir da slik :

-Bilen går som ei klokke.
-Har spinni ut 14 bakdekk :lol: 8 slicks og 6 vanlige dekk.
-Har fortsatt samme slicksene forran.
-Vært ca 25ganger i sandfella, på japsetreffet og gatebil.
-Har kun ødelagt lenkestaga og fronten :mrgreen:

Hiver med en link fra Dagalitreffet med litt dekkbruk om det er noen som ikke har sett den.

#250850  av Christian

Har montert fronten og noen lykter, ikke veldig pent, men greit nok. Er kjapt og demontere/montere/justere når fronten ryker neste gang :wink:
Godt å endelig ha skikkelig lys :D

I morgen tror jeg jaggu jeg skal polere hele doningen igjen, det trengs!
Vedlegg
førerside.jpg
førerside.jpg (630.68 kiB) Vist 1425 ganger
forfra.jpg
forfra.jpg (465.15 kiB) Vist 1429 ganger

#250864  av Mr2 Mk2

Kom seg MYE nå Christian 8) , den har bært preg av å bli "brukt" :roll:

#251070  av kvassheim

Christian skrev:Hiver med en link fra Dagalitreffet med litt dekkbruk om det er noen som ikke har sett den.
HERREJESUS!! :shock:
Det er gutten sin som kan svi gummi.. 8)

#257984  av Christian

Ble brukt litt mer nå i helga :twisted:

Japsetreffet ble helt kanon, bilen gikk som ei klokke hele veien til, på og hjem igjen. Hadde litt mye olje på den tror jeg, for det ble kastet ut litt på banen, men alt er i 100% stand ennå. Og dette er vel den hardeste helga hittil :lol: .

Jeg tapte ett veddemål også, 2 ganger... :roll: Arne og jeg vedder alltid om hvem som må ha dra hjelp ut av sandfella først. (Det er lov å kjøre ut så lenge man greier å komme seg inn på banen uten hjelp)
Jeg tapte kl 08.30 i Hokksund :lol: Skulle bare vise hvordan man gjør det, i tilfelle han hadde glemt det.

Neste ble i siste drift-heat kl 17.50, fikk for mye sleng i kontraen inn i breisladd-svingen og snurret. Prøvde da og ta den inn igjen ved å clutche ut, men lot den ikke snurre nok til at jeg greide å ta 360. Burde holdt gassen litt til... Endte baklengs ut og ble sittende fast :x

*Regner med at det dukker opp nok av bilder fra den episoden*

Arne og jeg har også kommet frem til at drifting er overdrevet/oppskrytt. Alle kan jo skli rundt i 30km/t i en s13 eller s14, er MYE værre og komme i en mr2 med dobbel fart og måtte holde avstand 8) :lol:

Fikk også litt dreisen på breisladd-svingen, hadde 2 veldig pene før regnet kom, den ene med røyk gjennom hele svingen og nok lager i motorrom og hjulbuer til at det holdt over hele sletta, samt en gjennom hele svingen, litt brett i enden, snurr, 360 og videre uten stopp og fortsatt med hjulspinn :twisted:
Hadde også noen sladder over nesten hele langsletta på 3gir, fikk turtallskutt så det holdt 8)

Mye småskryt her nå, men det er min tråd :P
Vedlegg
I hokksund om morgenen
I hokksund om morgenen
DSC00228.JPG (135.55 kiB) Vist 1413 ganger

#257988  av Mr2 Mk2

Hehe kjekt å se at du fortsetter å leke deg Christian, imponert over hvordan bilen din bare holder og holder ;) Du savner vel ikke akkurat gamle motoren :wink: :?: Grei parkering forresten :wink:

#257993  av Christian

Mr2 Mk2 skrev:Hehe kjekt å se at du fortsetter å leke deg Christian, imponert over hvordan bilen din bare holder og holder ;) Du savner vel ikke akkurat gamle motoren :wink: :?: Grei parkering forresten :wink:
Den kan brenne for min del :)

Må si jeg er imponert selv. Har alltid vært glad for at Ole Tommy drar med seg sierra'en på henger til treff, så det er lett å få bilen hjem om noe ryker, men den går og går. Jeg skal ikke endre noe på den motoren, for da kommer problemene i kø, det er jeg sikker på :wink:

Murphy's lov sier vel at om det ikke er ødelagt så skal man ikke fikse det...? Tror det stemmer bra.

Har en liten eksoslekkasje etter den siste turen i sandfella, men det er antagelig bare flexirøret. Det har vært slitent lenge. :)

#258002  av Mr2 Mk2

Christian skrev:Må si jeg er imponert selv. Har alltid vært glad for at Ole Tommy drar med seg sierra'en på henger til treff, så det er lett å få bilen hjem om noe ryker, men den går og går. Jeg skal ikke endre noe på den motoren, for da kommer problemene i kø, det er jeg sikker på :wink:

Murphy's lov sier vel at om det ikke er ødelagt så skal man ikke fikse det...? Tror det stemmer bra.

Har en liten eksoslekkasje etter den siste turen i sandfella, men det er antagelig bare flexirøret. Det har vært slitent lenge. :)
Tenker det samme, vil ikke begynne å tukle når ting ser ut til å fungere såpass bra. :) og en grei regel er som du sier "dont fix it, if it aint broken" .Har fått første "problemet" etter mitt "swap" nå, men antar det bare er fordelerlokk/kabler å da kan det vel isåfall regnes som en bagatell :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12