Bra å se at noen får det til... går stadig å klør og venter på min..
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:01 sep 2008 01:15
av celica_st185
liten meget dåli film...
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:01 sep 2008 17:29
av onkelvegard
ahh, nydelig lyd i turboen
kjør du uten dump?
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 00:00
av celica_st185
Ja er uten dump der ja, men kobla den til igjen nå Er mye råere lyd uten, bare synd det sliter sånn på turboen...
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 12:42
av Tomera
Ja meget pen lyd det dær!
Jeg fikk anbefaling å sløyfe dumpen. Skal man dra på, og gire fort, ble det vist mere lagg med dump?
Er forresten ikke så gla i dumpventillyden lengre..
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 14:03
av sleeper
Tomera skrev:Ja meget pen lyd det dær!
Jeg fikk anbefaling å sløyfe dumpen. Skal man dra på, og gire fort, ble det vist mere lagg med dump?
Er forresten ikke så gla i dumpventillyden lengre..
er ikek så veldig sunt for turboen og kjøre med høyt trykk uten... blir veldig stor belastning på turboen når du slipper gassen..
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 14:34
av onkelvegard
sleeper skrev:
Tomera skrev:Ja meget pen lyd det dær!
Jeg fikk anbefaling å sløyfe dumpen. Skal man dra på, og gire fort, ble det vist mere lagg med dump?
Er forresten ikke så gla i dumpventillyden lengre..
er ikek så veldig sunt for turboen og kjøre med høyt trykk uten... blir veldig stor belastning på turboen når du slipper gassen..
de er jo bare og bestille en søppelsekk med turboer
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 14:38
av sleeper
selvfølgelig en mulighet.. men er en litt dyr løsning da.. ( men hvis du gidde og kjøpe masse turboer, så er det jo bare og kjøre med antilagg hele tiden og.. det er jo enda råere..
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 17:11
av onkelvegard
sleeper skrev:selvfølgelig en mulighet.. men er en litt dyr løsning da.. ( men hvis du gidde og kjøpe masse turboer, så er det jo bare og kjøre med antilagg hele tiden og.. det er jo enda råere..
har jeg hadd muligheten til det hadde jeg vært evig lykkelig
må vell leite etter en søppelsekk me tusenlapper først
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 17:18
av mralp
Liker du lyden, kjør uten! Hvorfor ikke bruke 10k ca hvert 3.år på ny turbo? Du er jo uansett drittlei av turboen din etter få år.
Lyd er en viktig del av kjøreopplevelsen. Vi bruker jo glatt 10-12k på eksos. Svært få av de som kjøper fet eksos som gjør det primært av motorbehov. Det er lyd og finish som lokker.
Kjører selv uten dump på mr2`n på 3.je året, 1.2b med masse mods. Jeg elsker ”blaffre” lyden, og synes bilen er spenstigere. Kan godt være det er innbilling, men det er en bit av pakken som gjør at jeg elsker bilen. Om jeg blåser 10k hvert 3.år bryr meg midt på ryggen; Egentlig er det bare bra, så man får seg et spark i røven og tar et skritt til framover. Vi lever bare en gang, og knapt nok det!
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 17:30
av onkelvegard
mralp skrev:Liker du lyden, kjør uten! Hvorfor ikke bruke 10k ca hvert 3.år på ny turbo? Du er jo uansett drittlei av turboen din etter få år.
Lyd er en viktig del av kjøreopplevelsen. Vi bruker jo glatt 10-12k på eksos. Svært få av de som kjøper fet eksos som gjør det primært av motorbehov. Det er lyd og finish som lokker.
Kjører selv uten dump på mr2`n på 3.je året, 1.2b med masse mods. Jeg elsker ”blaffre” lyden, og synes bilen er spenstigere. Kan godt være det er innbilling, men det er en bit av pakken som gjør at jeg elsker bilen. Om jeg blåser 10k hvert 3.år bryr meg midt på ryggen; Egentlig er det bare bra, så man får seg et spark i røven og tar et skritt til framover. Vi lever bare en gang, og knapt nok det!
ja du har helt rett angående dump, men det å kjøre antilag blir fort mye dyrere en som så
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 18:34
av Tomera
Jeg blir nok å kjøre uten dump ja.
Slitasjen på turboen er neppe såå enorm i forhold å kjøre med dump.
Å kjører ikke så alt for mange mil med go' bilen i løpet av ett år, da det ikke er bruksbilen min.
Likte værtfall lyden i din bil meget godt!
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 19:39
av celica_st185
Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen
Hvis ikke det er mer skadelig enn som så å kjøre uten dump, kommer jeg nok til å kjøre uten ja. Filmsnutten er på 0.9 bar og rekner med å ha over 1.5 bar til helga
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 19:52
av onkelvegard
celica_st185 skrev:Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen
Hvis ikke det er mer skadelig enn som så å kjøre uten dump, kommer jeg nok til å kjøre uten ja. Filmsnutten er på 0.9 bar og rekner med å ha over 1.5 bar til helga
er det med irx turboen?
Re: Div. oppgraderinger på 91' gt4
Legg innLagt inn:02 sep 2008 19:56
av James
celica_st185 skrev:Da var det kun 2 dager med mekking igjen før avreise rudskogen... Håper å bli klar, men er skeptisk til å ta avgårde 70 mil uten å ha med bilhenger Får ta en vurdering på det, så håper jeg å stille til start på lørdagen
Hvis ikke det er mer skadelig enn som så å kjøre uten dump, kommer jeg nok til å kjøre uten ja. Filmsnutten er på 0.9 bar og rekner med å ha over 1.5 bar til helga
rudskogen nærmer seg med stormskirtt nå jah.. 1.5 i ladetrykk?! Bør flytte bra på seg da! Da vil ikke ut på banen samtidig som deg hehe
Men været begynner å spøke for meg... fram til nå er det meldt skikkelig drittvær
...Fekk bra med tilbakeslagslyder i Celicaen etter at jeg fekk fmic på min...høres ganske likt ut som i din faktisk.
Så har også vurdert å fjerne dumpen på min, men sies jo at man halverer turboen levetid da..