TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#258154  av Mr2Even

Prøvde å finne ut hvor denne knakkelyden kom fra igår, men fant ingenting galt. Jeg tok for sikkerhetsskyls å strammet alt littbedre, og etter det, forsvant alt av ulyder :)

Sjekket også manifolden(med lommelykt og speil) for sprekker og løse bolter, men alt var helt gull :wink: Fant derimot ut at o-ringen på fordeleren må byttes, så den er bestillt og bytter den imorgen.

Legger ved noen bilder av manifolden, den nye racing-jekken i alu, og et bilde av bilen på bensinstasjonen med en fet porsche ved siden av (rakk akkurat å ta bilde før den dro)..
Vedlegg
Jekk og bukker.JPG
Jekk og bukker.JPG (285 kiB) Vist 388 ganger
Manifold ok.JPG
Manifold ok.JPG (154.03 kiB) Vist 386 ganger
Mr2 og Porsche 3.jpg
Mr2 og Porsche 3.jpg (666.64 kiB) Vist 378 ganger
Sist redigert av Mr2Even den 10 feb 2010 09:26, redigert 1 gang totalt.

#258208  av GhostRider88

var det jeg trudde at det ikke var rare feilen ;) Bra at ulydene forsvant da :)

Kule bilder, men den porschen kan ikke måle seg med en mr2 8)

Porsche ser mer ut som en "vanlig" bil om du skjønner hva jeg legger i det ;)

Edit: stilig jekk du har skaffa deg :)

#258213  av inzane2012

tror jeg hadde gått rett bort mr2'n og stått og beundra den isteden for porsche'n;) porsche er liksom en litt sånn, tja, hva skal en si, tøff bil, men ikke så interessant:P

#258234  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:var det jeg trudde at det ikke var rare feilen ;) Bra at ulydene forsvant da :)

Kule bilder, men den porschen kan ikke måle seg med en mr2 8)

Porsche ser mer ut som en "vanlig" bil om du skjønner hva jeg legger i det ;)

Edit: stilig jekk du har skaffa deg :)
inzane2012 skrev:tror jeg hadde gått rett bort mr2'n og stått og beundra den isteden for porsche'n;) porsche er liksom en litt sånn, tja, hva skal en si, tøff bil, men ikke så interessant:P
Hehe det dere sier er helt sant, jeg er veldig enig med dere :) Porsche er porsche liksom, og den er ikke så intressant, men med mr2 kan det være noe man snur seg etter og vilsjekke ut :lol: Mr2 er jo en mye morsommere bil å ha, se på og mekke på.. :)

Det så forresten ut som en rikmann som eide den porsha, men det kan man ikke si om meg.. :lol: Det jeg synes er kult med mr2'en, er at det er en eldre stilig bil man kan gjøre utrolig mye kult med selv. Kult å lære seg å bli kjent med bilen og mekke 8) . Gleden blir jo mye større med en bil man har gjort ting med selv, som man forstår, og der man ser at ting fungerer og blir fint :D Ikke engang med den dyresten bilen i verden kan man oppleve den samme gleden og det er jo drit kult :D

Ja GhostRider88 godt det bare var litt dårlig skrudd sammen :) Jeg tvinnet forresten også litt teip rundt der den progressive fjære kveiler seg litt mer, for jeg så at den hadde hatt kontakt med seg selv der.. tenkte det kanskje kunne lage lyd at fjære treffer seg selv.

Her er forresten et bilde av enderøret på eksosen jeg kjøpte brukt, det er litt større enn det orginale. Merke er Sebring.. :wink:
Vedlegg
Sebring eksosen - enderøret venstre side.JPG
Sebring eksosen - enderøret venstre side.JPG (190.53 kiB) Vist 383 ganger

#258272  av GhostRider88

liker det enderøret veldig godt. Gjør mye med bilen.

Det du sier om porsche kontra mr2 er jeg HELT enig i. Og noe annet som er ganske vesentlig er at om det skjer noe med en slik porsce så stopper du liksom ikke og tar opp panseret og begynner å skru. Skulle likt å sett han rike duden i den porscha prøve det :P Ville ikke akkurat begynne å grave nedi elektronikken der.... Noe helt annet er det med mr2 som du faktisk kan ordne selv når det en skjelden gang skjer noe. Toyota og kvalitet går hand i hand ;) 8)

#258279  av inzane2012

MEN: jeg hadde ikke takket nei hadde noen kastet en carrera GT4 eller en RUF CRT(eller hva den nå hette) etter meg;)
Faktisk så var en av di første bilene jeg vurderte å kjøpe meg var en porsche 944 turbo med litt over 300 gamp og ganske rått stylet:P hehe

#258281  av Ivar

GhostRider88 skrev: Og noe annet som er ganske vesentlig er at om det skjer noe med en slik porsce så stopper du liksom ikke og tar opp panseret og begynner å skru. Skulle likt å sett han rike duden i den porscha prøve det :P Ville ikke akkurat begynne å grave nedi elektronikken der.... Noe helt annet er det med mr2 som du faktisk kan ordne selv når det en skjelden gang skjer noe. Toyota og kvalitet går hand i hand ;)
Så du ville ha begynt å skru på en MR2 hvis du hadde kjøpt den ny i 1990?
Det tviler jeg sterkt på.

Hvis det ikke hadde stått på pengene; og det gjør det tydeligvis ikke for dere to, med tanke på det tullete resonnementet deres, så vet jeg hva jeg hadde valgt.

#258309  av GhostRider88

Ivar skrev:
GhostRider88 skrev: Og noe annet som er ganske vesentlig er at om det skjer noe med en slik porsce så stopper du liksom ikke og tar opp panseret og begynner å skru. Skulle likt å sett han rike duden i den porscha prøve det :P Ville ikke akkurat begynne å grave nedi elektronikken der.... Noe helt annet er det med mr2 som du faktisk kan ordne selv når det en skjelden gang skjer noe. Toyota og kvalitet går hand i hand ;)

Hvis det ikke hadde stått på pengene; og det gjør det tydeligvis ikke for dere to, med tanke på det tullete resonnementet deres, så vet jeg hva jeg hadde valgt.
Nå mener jeg nå og ikke i 90 da mr2 mk2 kom... Og jeg respekterer din mening, men er ikke grunn for å bli småhissig fordet ;) Liker faktisk bedre mr2 enn porsche.

#258311  av Ivar

GhostRider88 skrev:
Ivar skrev:

Nå mener jeg nå og ikke i 90 da mr2 mk2 kom... Og jeg respekterer din mening, men er ikke grunn for å bli småhissig fordet ;) Liker faktisk bedre mr2 enn porsche.
Ok, men da må du også sammenligne med en 90-modell porsche. Jeg kjenner i hvert fall to mann som hobbyskrur på 90-modell 911 uten problemer.

#258312  av Andy_Celica

Ivar skrev:
GhostRider88 skrev:
Ivar skrev: Så du ville ha begynt å skru på en MR2 hvis du hadde kjøpt den ny i 1990?

Ok, men da må du også sammenligne med en 90-modell porsche. Jeg kjenner i hvert fall to mann som hobbyskrur på 90-modell 911 uten problemer.
Og hvis du samenligner en 90 mod mr2 mot en 90 mod porche 911 så er den 911 hundre ganger råere en en mr2.

#258314  av Ivar

Det er jeg ganske enig i, men det var ikke poenget mitt. Poenget var tullpratet over om at man foretrekker en 90-modell MR2 fremfor en 2006-modell(?) 911 fordi MR2en er så lett å skru på? :roll:

#258322  av ijb

syns ikke de er tullprat eg.... folk foretreker jo den bilen dem vil, om de er en mr2, porsche, ferari, bmw eller lada for den del. er jo opp til hver enkel hva man liker best :wink:

#258324  av GhostRider88

ijb skrev:syns ikke de er tullprat eg.... folk foretreker jo den bilen dem vil, om de er en mr2, porsche, ferari, bmw eller lada for den del. er jo opp til hver enkel hva man liker best :wink:

Siterer den ;)

#258326  av GhostRider88

Ivar skrev:Det er jeg ganske enig i, men det var ikke poenget mitt. Poenget var tullpratet over om at man foretrekker en 90-modell MR2 fremfor en 2006-modell(?) 911 fordi MR2en er så lett å skru på? :roll:
trur du har misforstått meg. Det jeg mener er at jeg personlig liker mr2 bedre siden det er en mer spesiell bil (i mine øyne) fremfor en 911. 911 er ikke en bil folk snur seg etter. Mens med en mr2 så må ikke kjennere ofte se to ganger for å være sikker på at det ikke er en ferrari ;)

Opplever ofte det at folk snur seg når jeg er ute med bilen en solskinnsdag. Det går også 3 andre 911 som går på byen her, men det er ikke slik at folk snur seg når de kjører igjennom byen. 911 er en mer "vanlig" sportsbil. Er faktisk ganske skjeldent man ser en mr2 på veien....

#258327  av Mr2Even

Ivar skrev:Det er jeg ganske enig i, men det var ikke poenget mitt. Poenget var tullpratet over om at man foretrekker en 90-modell MR2 fremfor en 2006-modell(?) 911 fordi MR2en er så lett å skru på? :roll:
Uff slitsomt med personer som fort irriterer seg og må poengtere ting en skriver, at man ikke kan ha en dialog og få gleden og få mene hva man vil uten å fått en melding av en viktigper om at det er tullprat. Da mister jeg lysten av å være her på forumet .
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18