TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #309585  av Gt4WRC

ina skrev:
sindrejl skrev:om du har akseptert kan du ikke klage, om du ikke har akseptert men bare fått foreslått dom og du tok betenkningstid så kan du anke/klage
jeg tok vel å aksepterte...

men.. lurer på en ting til.. jeg møtte jo i tingretten, og jeg burde vel å få no brev derifra siden jeg fikk 2 mnd mindre osv.. så ente på 6 mnd, så tror jeg slipper oppkjøring, men er jo greit å få det skriftlig.. har jo ikke fått bot eller noe enda...

også må jeg vel snart begynne å søke om å få tilbake lappen og mase litt.. fikk beskjed om at jeg burde å gjøre dette ca hver 3. uke.. men hva skal jeg skrive der a?

De har visst svar-plikt på brevene du sender, så det er bare å MASE MASE MASE MASE. Til slutt blir "offeret" ditt forhåpentligvis LEI og lar deg få igjen lappen 3 uker tidligere?
Skriv som de andre sa her, at du kommer til å miste jobb om du ikke får lappen. Overdriv litt, men ikke mistenkelig mye. De har ikke tid/ressurser til å sjekke opp om utsagnene dine stemmer eller ikke
 #309588  av JK86

visste du at alle som juger eller legger på i sine historier til politiet straffes hardt for det. bortsett fra den som er tiltalt i saken det handler om. den som er tiltalt kan ikke straffes for og juge eller legge på historia for uansett hva du sier til dem så er det din mening og derfor har de ikke lov til og starffe den tiltalte. :D genialt. vitner i en rettsak kan dømmes for og juge men ikke den tiltalte. så. jug som bare F om det er til ditt eget beste :mrgreen: :mrgreen:
 #309630  av ina

Gt4WRC skrev:
ina skrev:
sindrejl skrev:om du har akseptert kan du ikke klage, om du ikke har akseptert men bare fått foreslått dom og du tok betenkningstid så kan du anke/klage
jeg tok vel å aksepterte...

men.. lurer på en ting til.. jeg møtte jo i tingretten, og jeg burde vel å få no brev derifra siden jeg fikk 2 mnd mindre osv.. så ente på 6 mnd, så tror jeg slipper oppkjøring, men er jo greit å få det skriftlig.. har jo ikke fått bot eller noe enda...

også må jeg vel snart begynne å søke om å få tilbake lappen og mase litt.. fikk beskjed om at jeg burde å gjøre dette ca hver 3. uke.. men hva skal jeg skrive der a?

De har visst svar-plikt på brevene du sender, så det er bare å MASE MASE MASE MASE. Til slutt blir "offeret" ditt forhåpentligvis LEI og lar deg få igjen lappen 3 uker tidligere?
Skriv som de andre sa her, at du kommer til å miste jobb om du ikke får lappen. Overdriv litt, men ikke mistenkelig mye. De har ikke tid/ressurser til å sjekke opp om utsagnene dine stemmer eller ikke
har jo mista den ene jobben og muligheten til å jobbe på hvertfall den andre og litt den 3.. eneste grunnen til at jeg har råd til husleia denna mnd er vel halv skatt og at pappa er snill og kjører meg....
 #309651  av inzane2012

men fare for å høres litt frekk ut, så har du vel lært litt av dette da? :) hehe
 #309663  av ina

inzane2012 skrev:men fare for å høres litt frekk ut, så har du vel lært litt av dette da? :) hehe
jeg kjenner jeg blir litt pisst for at noen faktis skal nekte meg i å gjøre sånn som jeg vil... er ikke så ille å ta buss lenger men jævlig tunvindt... blitt litt bedre nå som jeg har begynt å bruke miljøkort og det funker... man skal jo liksom være under 20 for å bruke det og jeg ble 23 i år... så har jo på en måte fortsatt med å gjøre ulovlige ting.. det som er kjedelig er jobbene mine... og inntekten min... må liksom starte på nytt når det gjelder det,og søke om dagpenger, osv osv osv...
så om jeg har lært...??? kommer vel til å holde meg under grensa for å miste lappen, men jeg blir bare sinna og må liksom bare gjøre det motsatte av det man egentlig skal gjøre når man får en straff... noe foreldrene mine heldigvis fant ut tidlig...
er et sted jeg bevist holder fartsgrensen og der har jeg blitt stoppen en gang før og skulle ha mistet lappen men fikk kun en advarsel...
 #309665  av sindrejl

inzane2012 skrev:men fare for å høres litt frekk ut, så har du vel lært litt av dette da? :) hehe
at det er lurt med kar med lappen? :D
 #309667  av sindrejl

ina skrev:man skal jo liksom være under 20 for å bruke det og jeg ble 23 i år... så har jo på en måte fortsatt med å gjøre ulovlige ting
Hihi hva skal dem gjøre da? ta lappen din? ;)
ina skrev: .. det som er kjedelig er jobbene mine... og inntekten min... må liksom starte på nytt når det gjelder det,og søke om dagpenger, osv osv osv...
Ja det er drittkjedelig at noen sekunder skal ødelegge så mye, jeg var midt imellom to jobber da jeg mista lappen for 3mnd, men fikk den tilbake etter 1mdn pga at jeg hadde ny jobb hvor jeg var avhengig av lappen for å flytte til der jobben var. Et saklig og godt skrevet brev fikset hele biffen
ina skrev: så om jeg har lært...??? kommer vel til å holde meg under grensa for å miste lappen, men jeg blir bare sinna og må liksom bare gjøre det motsatte av det man egentlig skal gjøre når man får en straff... noe foreldrene mine heldigvis fant ut tidlig...
er et sted jeg bevist holder fartsgrensen og der har jeg blitt stoppen en gang før og skulle ha mistet lappen men fikk kun en advarsel...
hehe du kommer nok til å holde deg litt under grensen for å miste lappen en liten stund, men du siger nok fort litt over nå og da. Men man blir automatisk mye mer bevist på hvor de kan stå og man kikker mye mer i grøfter o.l for å se etter eventuelle kontroller.. jeg er iallefal totalt paranoid.. men å holde fartsgrensen, dit synker jeg aldri.. ALDRI! hehehehe :D
 #309673  av ina

sindrejl skrev:
ina skrev:man skal jo liksom være under 20 for å bruke det og jeg ble 23 i år... så har jo på en måte fortsatt med å gjøre ulovlige ting
Hihi hva skal dem gjøre da? ta lappen din? ;)
hehe.. må ta et annet buss-selskap når jeg skal til den andre jobben og i dag ble jeg spurt om jeg var barn.. sa pent at jeg var over 16... men er hvertfall ikke dokumentforfalskning da...
sindrejl skrev:
ina skrev: .. det som er kjedelig er jobbene mine... og inntekten min... må liksom starte på nytt når det gjelder det,og søke om dagpenger, osv osv osv...
Ja det er drittkjedelig at noen sekunder skal ødelegge så mye, jeg var midt imellom to jobber da jeg mista lappen for 3mnd, men fikk den tilbake etter 1mdn pga at jeg hadde ny jobb hvor jeg var avhengig av lappen for å flytte til der jobben var. Et saklig og godt skrevet brev fikset hele biffen
skal begynne med første søknad til uken tenker jeg.. skal levere siste eksamen i morra så da har jeg ikke et tonn med ting å tenke på... så får vel bare håpe på det beste... jeg har jo allerede fått 2 mnd mindre så kunne jo vært værre...
sindrejl skrev:
ina skrev: så om jeg har lært...??? kommer vel til å holde meg under grensa for å miste lappen, men jeg blir bare sinna og må liksom bare gjøre det motsatte av det man egentlig skal gjøre når man får en straff... noe foreldrene mine heldigvis fant ut tidlig...
hehe du kommer nok til å holde deg litt under grensen for å miste lappen en liten stund, men du siger nok fort litt over nå og da. Men man blir automatisk mye mer bevist på hvor de kan stå og man kikker mye mer i grøfter o.l for å se etter eventuelle kontroller.. jeg er iallefal totalt paranoid.. men å holde fartsgrensen, dit synker jeg aldri.. ALDRI! hehehehe :D
hehe.. tror jeg kanskje er litt sånn helt enig der kanskje egentlig...
 #309675  av sindrejl

ina skrev: hehe.. må ta et annet buss-selskap når jeg skal til den andre jobben og i dag ble jeg spurt om jeg var barn.. sa pent at jeg var over 16... men er hvertfall ikke dokumentforfalskning da...

haha vet ikke helt om det skal taes positivt jeg, men.. er du så liten? :lol:
 #309684  av ina

sindrejl skrev:
ina skrev: hehe.. må ta et annet buss-selskap når jeg skal til den andre jobben og i dag ble jeg spurt om jeg var barn.. sa pent at jeg var over 16... men er hvertfall ikke dokumentforfalskning da...

haha vet ikke helt om det skal taes positivt jeg, men.. er du så liten? :lol:
nei... egentlig ikke.. er ikke så høy men.. men ser ikke ut som under 16!
 #309713  av inzane2012

sindrejl skrev:
at det er lurt med kar med lappen? :D
noen ganger er det en forbannelse, nesten som jeg av og til skulle ønske jeg IKKE hadde lappen og bil :) (bank bank bank i bordet for at jeg ikke mister den) hehe
 #309718  av James

Hvor lang til har politiet egentlig på seg til å gjøre noe med saken fra dagen det skjedde ?
Har hørt av bekjente at de har 3 uker på seg... Visst ikke man har hørt noe innen 3 uker så slepper man både bot og miste lappen? stemmer dette?
 #309724  av mr2storbrua

Tror de kan holde på lappen i 3 uker uten å gå til sak. Etter dette får du den igjen, men saken kan komme opp opptil 2 år senere fra dagen du ble tatt.

Visste du forresten at du har rett på 24 timers betenkningstid dersom du blir stoppet? Og at du har rett til å se kalibreringsloggen dersom du blir tatt i lasermåling? Det er visst sjelden de kalibrerer den, fordi det tar omtrent like lang tid som jungeltelegrafen. Dette betyr bare en forskjell på noen få kmh, men kan allikevel utgjøre forskjellen på noen tusenlapper og det å miste lappen.
 #309727  av Gt4WRC

mr2storbrua skrev:Tror de kan holde på lappen i 3 uker uten å gå til sak. Etter dette får du den igjen, men saken kan komme opp opptil 2 år senere fra dagen du ble tatt.

Visste du forresten at du har rett på 24 timers betenkningstid dersom du blir stoppet? Og at du har rett til å se kalibreringsloggen dersom du blir tatt i lasermåling? Det er visst sjelden de kalibrerer den, fordi det tar omtrent like lang tid som jungeltelegrafen. Dette betyr bare en forskjell på noen få kmh, men kan allikevel utgjøre forskjellen på noen tusenlapper og det å miste lappen.

Om du samtykker til førerkortbeslag kan de holde lappen til du er dømt og hele pakka er ferdig. Samtykker du ikke til førerkortbeslag kan de holde førerkortet i 3 uker uten forelagt dom. Jeg så lista over kalibrering, og det var ikke tatt sjelden. Den var tatt 2-3 ganger i uka der de var pålagt å ha kontroll på apparatet 1 gang i uka.. uhyre sjelden ifølge advokaten at de ikke har alt på plass, og det er jo dumt for oss farts-syndere som vil slippe litt billigere unna :)
 #309748  av JK86

dersom du blir stoppa i laser så er det viktig og spørre om kalibreringslogg først. me engang, dette skal gjøres hver halve time og dersom det ikke er gjort er ikke målingen gyldig. spør oxo etter laser operatør lisens. dette er ett kurs alle som opererer me laser må ha og som må fornyes med ett bestemt mellomrom(etter ett vist antall år) veit med sikkerhet at nærmere 70% av de som bruker det ikke har ett gyldig bevis. fant ut alt dette i min rettsak da jeg mista lappen for ei stund tilbake. advokaten min skrev rettningslinjene til hvordan bruke laser og han er en av de få i norge som har lov og kurse politiet i dette. :mrgreen:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 22