Side 11 av 14

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:24 jun 2009 17:29
av k_one
Kan i tillegg legge inn link til lovdata om ransaking. Litt vel mye tekst for å klippe og lime...

http://www.lovdata.no/all/tl-19810522-025-022.html

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:24 jun 2009 18:37
av inzane2012
er vel denne her vi er ute etter da: § 197. Uten vedkommendes skriftlige samtykke kan ransaking etter §§ 192, 194 og 195 bare foretas etter beslutning av retten.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:25 jun 2009 00:28
av ke25-toyoglide
§ 198. Uten beslutning som nevnt i § 197 kan politimann foreta ransaking:
2) når mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor,

Dessuten så har eg hørt at vanlige regler ikkje gjelder for bil........Har visst noe med at bilen regnes som i "offentlighet"
I tillegg så er det visst egne regler som gjelder for bil.
F.eks. viss du kjører bil til Oslo for å kjøpe stoff, eller kjører til et hus og gjør innbrudd, så kan de ta lappen fra deg for du har brukt bilen som hjelpemiddel til å å gjøre en kriminell handling.
Og alle husker sikkert han som ble fratatt lappen for "manglende edruelighet" siden han spillte høg musikk i helgene.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:25 jun 2009 00:53
av mr2storbrua
ke25-toyoglide skrev:§ 198. Uten beslutning som nevnt i § 197 kan politimann foreta ransaking:
2) når mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor,

Dessuten så har eg hørt at vanlige regler ikkje gjelder for bil........Har visst noe med at bilen regnes som i "offentlighet"
I tillegg så er det visst egne regler som gjelder for bil.
F.eks. viss du kjører bil til Oslo for å kjøpe stoff, eller kjører til et hus og gjør innbrudd, så kan de ta lappen fra deg for du har brukt bilen som hjelpemiddel til å å gjøre en kriminell handling.
Og alle husker sikkert han som ble fratatt lappen for "manglende edruelighet" siden han spillte høg musikk i helgene.
Nå har jeg nesten glemt hva det er vi egentlig diskuterer i forhold til ransaking, men "når mistenkte treffes eller forfølges på fersk gjerning eller ferske spor" er ikke det samme som "mistanke om noe ulovlig".

Er bilen i offentlighet? Betyr det at passasjerer i baksetet ikke har lov til å drikke alkohol? Betyr det at dersom min bil står ulåst har folk lov til å sette seg i denne, på samme måte som de har lov til å sette seg på en benk i parken?

Nå skal jeg ikke si at jeg tror på alt jeg ser på tv eller at regler i USA og her i Norge er like, men når jeg ser på "COPS" så spør de hele tiden om de får lov til å kikke igjennom bilen. Og når de finner dop spør politiet hvorfor eieren av bilen var så dum å tillot politiet å kikke i bilen. Kjenner også noen som slapp unna en bot fordi hun ga politiet tillatelse til å kikke igjennom bilen her i Norge...

Når det gjelder at du kan bli fratatt lappen for andre ting enn det du har gjort i bilen syns jeg det er helt på trynet, rett og slett. Og håper han fra egersund eller haugesund får lappen tilbake, for det høres rett og slett ut som en aprilspøk.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:25 jun 2009 06:22
av celicat23
Det gikk ett program på tv for noen år tilbake, hvor de fulgte en som bygde om en sølvfarget mercedes 190E eller C-klasse (husker ikke i farta nå) med turbo og alt. Han dro på biltilsynet i programmet for og godkjenne bilen, og det gikk fint. Selv om han viste BT at han kunne justere antall HK med pc'n sin fra inne i bilen.

Men om det egentlig er lovlig eller ikke driter BT fint i, for det er hva kontrolløren selv tror & mener som teller mest uansett. Så om han traff en som ikke visste bedre, eller om det faktisk er lov... Gud veit.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:25 jun 2009 08:33
av k_one
celicat23 skrev:Det gikk ett program på tv for noen år tilbake, hvor de fulgte en som bygde om en sølvfarget mercedes 190E eller C-klasse (husker ikke i farta nå) med turbo og alt. Han dro på biltilsynet i programmet for og godkjenne bilen, og det gikk fint. Selv om han viste BT at han kunne justere antall HK med pc'n sin fra inne i bilen.

Men om det egentlig er lovlig eller ikke driter BT fint i, for det er hva kontrolløren selv tror & mener som teller mest uansett. Så om han traff en som ikke visste bedre, eller om det faktisk er lov... Gud veit.
Husker det programmet faktisk...ble ganske drøy den tysker-vogna :shock:
Men det beviser jo bare at det er som du sier, det kommer an på hva kontrolløren tror og mener og om han/hun evt. har en dårlig dag.

Har ett annet eksempel på det:

Siden jeg kjøpte AE86'n i fjor så har det blitt en hel del kjøring på røde skilt og det er så og si helt forskjellig hvordan utfallet blir hver gang jeg kjøper slike skilt.
For ett par ganger siden jeg kjøpte, i Oslo, så ble jeg fortalt at; "Nei, du kan maks få skilt for 3 dager av gangen"
Neste gang jeg handlet skilt i Drammen/Lier, så møtte jeg tilfeldigvis en nabo som akkurat hadde blitt overført fra en trafikkstasjon i akershus og hit.
Vi hadde en hyggelig prat om ferieplaner osv, og når jeg spurte om antall dager så sa hun:
"Det er ikke noen regler på det så vidt jeg vet, hvor mange vil du ha?"
Så da endte jeg opp med å kjøpe 5 dager i strekk.
Samme skjedde da jeg nå sist handlet skilt i Oslo, da fikk jeg fritt antall dager igjen.
Så det går tydeligvis på person og dagshumør...noe som er litt synd.
Det hadde jo vært enklere med helt klare regler.

Det samme gjelder min "evige" kamp om å få registrert AE86'n.
Når jeg viste den på trafikkstasjonen i fjor høst så fikk jeg beskjed om å fremskaffe følgende:

- Dokumentasjon fra fabrikant på at bilen holdt de sikkerhetsstandarder som var gjeldene ved førstegangsregistrering.
- Dokumentasjon på lovlig aksellast.

Dokumentene ang. standard fikk jeg fra Toyota Norge (til den nette sum av 2500,- :shock: ), mens dokumentasjon på aksellast kunne de ikke hjelpe meg med.
Det resulterte i at jeg på etterkontroll fikk beskjed om at," Nei, bilen kan ikke registreres før dette forligger". Dro derifra med et klapp på skulderen og "lykke til"...(som virket i overmåte sarkastisk...)

Uansett, jeg har lett som en gal for å finne dette uten særlig hell, før jeg for ett par uker siden kom over en annen AE86 importert fra Sveits som sto til salgs på Finn.no...med hvite skilter!
Jeg var selvfølgelig ikke sen om å ringe BT, og jeg spurte om jeg kunne bruke denne bilen som grunnlag for å få min egen registrert.
Først møtte jeg litt motstand i form av at "nei, det betyr jo ikke at det er samme bil selv om de ser like ut" men etter å ha fått vedkommende til å sammenligne chassinr på bilene så fikk pipa en annen låt.
Da jeg spurte om hva som var oppgitt som dokumentert aksellast på denne registrerte og godkjente bilen så fikk vi en overraskelse...den var registrert uten denne dokumentasjonen!
Vedkommende hos BT mente da at det var tull at jeg måtte oppgi dette og ba meg kontakte trafikkstasjonen hvor jeg først hadde vist den, for å få gjennomført registreringen.
Så der ligger saken nå. Venter på ledig time, så blir det spennende å se om det faktisk blir noen registrering eller om de finner noen andre kjepper å stikke i hjulene.
Men, det beviser jo bare igjen at regelverket tydeligvis ikke er særlig stramt og at det ser ut til å være opp til hver enkelt kontrollør å bestemme hvem som får skilt og ikke... er det rart man blir oppgitt?!?

(Dette ble forøvrig forferdelig off topic...beklager det..hehe)

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:27 jun 2009 18:35
av mralp
re Firewalk og flere:

Dette er det svart på før. Jeg poster derfor et tidligere innlegg jeg skrev fra en annen tråd:

#
Uhum, en del påstander her som presenteres som fakta, så la oss korrigere:
For biler 1.gang reg i Norge etter 1989 (som gjelder 90% av alle biler på dette forum), gjelder:
- Turbo skal testes på normalt arbeidstrykk (BT har fått eget skriv om dette).
- All form for ekstern motorstyring/datasprut og BC etc er forbudt (Syklustest og TUV er kun relevant der motorstyringen ikke er programmerbar, ganske innlysende egentlig da kun mappet som ligger inne blir testet)

Jeg hadde ingen peiling på dette, men å ikke kjenne reglene fritar ingen…
Å få bot for effektøkning uten aldersfradrag er helt sinnsykt, men det er nesten like surt å få beskjed om å tilbakestille bilen til original stand om man vil ha skilter på den. Alle mods er penger rett ut vinduet. Har rotet rundt med dette i 2 år straks, og konklusjonene er enkel; Det er ingen hull i regelverket.

Blir en eldre Escort eller Volvo på meg neste gang. Jo eldre jo bedre!
#

2 år er nå forøvrig snart på vei til å bli 4. Min ytet 198 hp originalt, ikke så rart når bilen er 17 år gammel. Jeg greide co med sprut men ikke uten. Eneste måte å få en JDM bil (som hadde andre avgasskrav) igjennom på, må være å fylle en eventyrblanding på tanken. Men for å være ærlig er jeg dritt lei og har gitt litt opp, hovedsaklig pga alle pengene jeg har kastet bort.


Quote 2:
”Mener jeg har hørt at så lenge det er en justeringsmulighet inne i førerhuset kan de skru på den.. men ikke hvis den er i motorrommet....”
Feil. Selv med PIN kode på sprutet kunne det ikke godkjennes, ref pkt 2 ovenfor.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 01:43
av Zepticon
Selvfølgelig kan de ikke trimme bilen din og så straffe deg for det!
Kan dem komme inn i stua, ta haggla di, skyte kjerringa og så dømme deg for drapet?


Men hvorfor kjøre bilen på maks da? flytt BC til motorrommet, og kjør den på normalt trykk. Det holder i massevis for de aller fleste. Så er det bare stoppe på en rasteplass, justere opp til "normaltrykk" så snart man er utaforr byen.

Det er regler mot å ha mulighet for å justere inne i bilen, ja. Men er den i motorrommet så har dem ikke noe dem skal ha sakt. Viser til den 200SX'en som BT i trondheim blåste motoren på. NAF advokatene slakta stakkarne og fyren fikk vistnokk erstatning til å bygge alt nytt.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 13:34
av mralp
Re Zep:
Det er greit å tro og mene, men bedre å vite. Jeg skriver for de som ønsker å vite, så de slipper å gjøre samme tabber som meg. Jeg er usikker på om svaret var tilegnet meg eller andre, men jeg svarer nå uansett (selv om jeg gjentar meg selv):

- Turbo skal testes på normalt arbeidstrykk.

Faktisk var det snakk om maksimalt arbeidstrykk, ref:
”Vegdirektoratet er opptatt av likebehandling ved motorombygging og har sent ut en spesifisering. De påpeker for at godkjenning til motorombygging skal kunne gis, må motor med styring ikke på noen måte være "nedjustert" for å få frem en redusert effekt. Det vil altså si at det som skal godkjennes må være basert på en effektmåling i forhold til påmontert turbo samt at denne gjøres ved turbotrykk som er beskrevet som maksimalt arbeidstrykk for selve turboen. Hvis det er tvil om hva som er maksimalt arbeidstrykk for turboen skal dette dokumenteres f.eks fra leverandør”

Normalt eller maksimalt arbeidstrykk er uansett ikke direkte relevant i denne diskusjonen:
-> BT har lært av sine feil.
-> Det er ikke snakk om å trimme bilen din hos BT. Det er snakk om å få ha skilter på den.

Setter du inn en gigantisk snegle og bremser trykket til 0,5 må du altså enten levere skilt eller komme på noe lurt. Vanlig first er 1 mnd. Godkjent blir det ihvertfall ikke. Samme gjelder for avvik på ”de 4 sikre”;
I de store linjer bryr ikke BT seg såfremt følgende 4 punkt er oppfylt:
1) Bilens avgasser er ok (CO).
2) Bilens støy er ok (dB eksos)
3) Bilens effekt er lik godkjent.
4) Bilen mottorrom ser originalt ut (BT orker ikke skru, og har heller ingen interesse av å lage arbeid for seg selv).

Ingen bilinteresserte vil ha problemer med å øke effekten, heller ikke jeg. Det er ikke der problemet ligger. Problemet er:
Ved bygging av motor, eller ombygging, er det tilnærmet umulig å oppfylle krav til CO uten god mapping. Dette er ganske uavhengig at trykket jeg kjører på. Datasprut er i praksis forbudt, så hva gjør man? For biler beregnet på det japanske markedet er situasjonen enda værre. Som kjent var avgassdirektivene uendret i Japan like fram til 2000, altså snille standarder sammenlignet med EU og USA, med helt andre sykluser. Så man er ofte, mildt sagt, et godt stykke unna godkjente verdier uansett hva man gjør.


Forøvrig en veldig reflektert sammenligning du hadde med hagla. Rart at vi i bilmiljøene ikke blir hørt, men oppfattet som kunnskapsløse ureflekterte brautende tullinger? Forøvrig no hard feelings, men slike utsagn er bare trist, og ekskluderer hele miljøet fra enhver intelligent meningsutveksling.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 17:29
av sindrejl
mralp skrev: Forøvrig en veldig reflektert sammenligning du hadde med hagla. Rart at vi i bilmiljøene ikke blir hørt, men oppfattet som kunnskapsløse ureflekterte brautende tullinger? Forøvrig no hard feelings, men slike utsagn er bare trist, og ekskluderer hele miljøet fra enhver intelligent meningsutveksling.
får du ta å slappe litt av her... han setter bare ting i perspektiv, noe som absolutt burde gjøres for å vise hvor teit dette er. Uansett hva man sier her inne så er ikke rulla godkjent og en måling ville aldri holde i en rettssak med god advokat. Det finnes nemlig ingen "iso" sertifisering eller godkjenning av ruller da det er umulig å få til en 100% korrekt måling. Da må de ta ut motoren og sette den i motorbenk. Ellers kan man lett slippe unna med simpel tuning.. ta en st205 hvor man har satt inn BC og justert opp trykket, de vil da måle nesten like mye hjulhester som det står motorhester i vognkortet ditt.. ingenting de kan gjøre med det heldigvis. Så tror egentlig ikke noen av oss "milde" tunere skal værre redde for så mye annet enn en bot for å ha bc (om man ikke skjuler den that is) Passerer grensen til sverige så får kutte her :)

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 17:36
av marlboro1310
noen som vet hvor mange slike triller de har anskaffet seg? her i nord er det så godt som aldri større tekniske kontroller...en og annen er det, men da går jungeltelegrafen med en gang, kan ikke akurat si jeg føler at bilen min ser "mistenksom" ut akkurat...de gangene jeg har blitt stoppa av BT og politiet er de nesten like interessert i hva dingsen på rattstammen er (turbotimern) som å se vognkortet, og når de ser i vognkortet tar de som regel en titt på felgene..så kommer spørsmålet om bilen er senka, "Står godkjent i vognkortet Mr Policeman".
Angående turbotimern forklarer jeg bare dem at det er en kjørecomputer...

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 20:41
av Zepticon
mralp skrev:Re Zep:
Det er greit å tro og mene, men bedre å vite. Jeg skriver for de som ønsker å vite, så de slipper å gjøre samme tabber som meg. Jeg er usikker på om svaret var tilegnet meg eller andre, men jeg svarer nå uansett (selv om jeg gjentar meg selv):

- Turbo skal testes på normalt arbeidstrykk.

Faktisk var det snakk om maksimalt arbeidstrykk, ref:
”Vegdirektoratet er opptatt av likebehandling ved motorombygging og har sent ut en spesifisering. De påpeker for at godkjenning til motorombygging skal kunne gis, må motor med styring ikke på noen måte være "nedjustert" for å få frem en redusert effekt. Det vil altså si at det som skal godkjennes må være basert på en effektmåling i forhold til påmontert turbo samt at denne gjøres ved turbotrykk som er beskrevet som maksimalt arbeidstrykk for selve turboen. Hvis det er tvil om hva som er maksimalt arbeidstrykk for turboen skal dette dokumenteres f.eks fra leverandør”

Normalt eller maksimalt arbeidstrykk er uansett ikke direkte relevant i denne diskusjonen:
-> BT har lært av sine feil.
-> Det er ikke snakk om å trimme bilen din hos BT. Det er snakk om å få ha skilter på den.

Setter du inn en gigantisk snegle og bremser trykket til 0,5 må du altså enten levere skilt eller komme på noe lurt. Vanlig first er 1 mnd. Godkjent blir det ihvertfall ikke. Samme gjelder for avvik på ”de 4 sikre”;
I de store linjer bryr ikke BT seg såfremt følgende 4 punkt er oppfylt:
1) Bilens avgasser er ok (CO).
2) Bilens støy er ok (dB eksos)
3) Bilens effekt er lik godkjent.
4) Bilen mottorrom ser originalt ut (BT orker ikke skru, og har heller ingen interesse av å lage arbeid for seg selv).

Ingen bilinteresserte vil ha problemer med å øke effekten, heller ikke jeg. Det er ikke der problemet ligger. Problemet er:
Ved bygging av motor, eller ombygging, er det tilnærmet umulig å oppfylle krav til CO uten god mapping. Dette er ganske uavhengig at trykket jeg kjører på. Datasprut er i praksis forbudt, så hva gjør man? For biler beregnet på det japanske markedet er situasjonen enda værre. Som kjent var avgassdirektivene uendret i Japan like fram til 2000, altså snille standarder sammenlignet med EU og USA, med helt andre sykluser. Så man er ofte, mildt sagt, et godt stykke unna godkjente verdier uansett hva man gjør.


Forøvrig en veldig reflektert sammenligning du hadde med hagla. Rart at vi i bilmiljøene ikke blir hørt, men oppfattet som kunnskapsløse ureflekterte brautende tullinger? Forøvrig no hard feelings, men slike utsagn er bare trist, og ekskluderer hele miljøet fra enhver intelligent meningsutveksling.
Skal du ha min mer reflekterte kommentar til tråden så har du den her:
Zepticon skrev:
denydyno skrev:Hei

Akkurat ja! Å få tilbake penger det er ikke bare bare nei... latterlig opplegg! Har ordna diskusjons forum på http://www.denydyno.tk nå så skriv gjerne der. Regner med BT følger med på denne siden etter at den var på nyhetene.... Har også invitert BT om og følge med der så kanskje vi kan få de til og forstå! :lol:
Får dem ikke til å forstå noe som hellst på den måten der!
Det eneste man oppnår er fiendlighet.
Grunnen til at amcar gjengen er kommet dit dem er er at det ikke er 18 år gammle "staten er en pikk" folk som har jobbet lenge med å få ting gjennom. Mens den typiske japse/tysker eier er 18-25 år gammle ferskinger med bly i skoen og adrenalin i toppen, og viser fingeren til onkel blå om muligheten er der.

Skal noen komme noe som hellst vei med Japsebiler så må det organisering til. Og man må få stoppet alt drittpraten som mans er feks i tråden som denne. Greit at det er noe sannt i noe av det, men om man skal ha noe håp om å endre de fordommene politiet og myndigheter har mot Japsebiler, så er ikke dette veien å gå.

Om dere ser på insatsen som amcarfolka har lagt i dette, både med tanke på advokater, dokumentasjon, press fra amerikasnke amabasaden osv, så skjønner man at det ikke er "bare" å kjøre ned å få regget en amcar.

Forøvrig så var posten min tiltenkt den saken som jeg nevnte, siden den ble nevnt i en post. Og jeg ser ingen problemer med sammenligningen min. Det BT gjorde i den saken (slik jeg har lest det) var å trimme bilen, for så å benke den. Altså var ikke bilen over effekt når den først ble kjørt på rulla. Deretter tok en offentlig tjenesteman og stilte inn bilen slik at effekten ble slikt dem ønsket å måle den. Hviilken annen grunn skal han ha for å skru på bilen din? Og da, dersom justeringer fra BT plutselig er lov, hvor stopper det da? En orginal Turbobil kjører ikke i nærheten av makseffekt på bilen. Dette er pga driftsikkerhet. Fra det jeg har lest så presser du lett ut 50hk ekstra fra standardvifta på MR2 turbo. Er da dette plutselig et lovbrudd å eie bilen? Samme med diselbiler, med små jsuterigner som feks chip, så er det plutselig 50hk mer.

Og problemet med å bli tatt seriøst? Hva med å først ta med oss Gatebil treffet da, selvfølgelig for oss bilintreserte er dette et topp prosjekt, men for andre utenforstående så ser det ut som litt av hvert. Fyll, grisekjøring, pupper og puling i skævven? Det er ikke til å stikke under en stol at det er en _del_ flere folk som ikke eier folkeskikk eller edruelighet (tenker da på dem som henger halldaue ut av vinduet på en gammel volvo, på riksdekkende fjærnsyn i påsketider) i bilmiljøet. Tviler på at man sliter med samme problemet i Norsk Cricet Forening eller blandt golferne.
Dette hjelper ikke akkurat på å forbedre folks oppfatting av oss bilintreserte.

Amcar er nå blitt stuerent, ikke fordi amcar folka var veldig mye bedre for 40 år siden, men fordi de som var ung da er dem som styrer nå. Og for dem så er amcar normalt, mens japsebiler er noe trøbblet ungdom driver med.

Poitisk sett så mener jeg at politiet og BT gjør en stor feil. De gjør seg selv til den store stygge ulven. Mye av samme linjen som dem nå fører mot prostistusjon. Ulovlig ulovlig ulovlig, under teppet med det. Problemet forsvinner ikke av den grunn. Det bare går under jorda.
Hadde dem fokusert på sammarbeid og et OK regelverk, så hadde kansje folk tatt seg bryet med å stikke innom BT. Om man drar dit i dag å spør om hvordan det er med godkjenning så får man beskjed om at det er umulig. Men man drar hjem og trimmer likevell. Dersom man får som svar at joda, det skal vell gå fint, men vi må ha inn bilen din til test og litt slikt før den godkjennes. Stikker da hjem og oppgraderer alt som kreves fra BT, kjører den tilbake, og alle er fornøyde.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:28 jun 2009 23:34
av ke25-toyoglide
Problemet med trimming, er ikkje de som ønsker å gjøre det som trengs, men de som gjerne vil ha 300hk i en Corolla, men synes det er for dyrt å legge ut 10-20000.- på bremser+++ når de har trimma.
Alle vett at Politi og biltrangsyn er motstandere når en er ung og dum.
Men når en kan kjøre i årevis med blodtrimma biler uten noensinne å bli sjekka, så driter en i de.
Derfor er en slik rulle en god ting.
Nå vett folk at den finnes, og en del dropper trimming, og en del får det godkjent, og en del blir tatt og må bygge om bilen igjen.
Ja en del blir aldri tatt og kjører fremdeles rundt, men en har begrenset det.
Dette på samme måte som med promillekontroller og fartskontroller.
At det burde være enklere å få ting lovlig for de som vil, det er en annen sak som eg er enig i.
Og eg syntes mralp skrev veldig bra og sannsynligvis rett om turbojustering+++.
Synes det er veldig dumt når det er slike interressante diskusjoner så blir det så mange bastante meninger, (og ofte kjefting) istedet for å hørre på andre om de har noe saklig å komme med.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:29 jun 2009 08:38
av ArildM
De mer raffinerte innleggene har gitt meg et litt annet syn på ting nå, artig å lese her.
Skjønner begge sider jeg egentlig, og det er enklere å blokkere alt enn å begynne å slippe igjennom noe.
Kjipt for oss som er bilinteresserte, men lover må en vel bare forholde seg til, det verste er bare når Biltilsynet har så enormt forskjellige meninger (tilogmed mangel på kunnskap) at en føler seg råttent forskjellsbehandlet. Gi de folka der en holdningsendring og da skal jeg også kunne godta reglene :)
Hadde vært så mye kjekkere å kunne dra til biltilsynet og spørre om en sak og heller få et ærlig og korrekt svar, i stedet for å få et SURT svar i fra en eller annen gretten gubbe. Da frister det sjeldent å dra innom å spørre i det hele tatt når en vet holdningen som møter en.

Re: Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere...

Legg innLagt inn:29 jun 2009 10:27
av bose
Det spørs faktisk hvilken avd man går til. En fugl har viska meg i øret at BT i egersund, faktisk er ganske behjelpelige når det kommer til ombygging av bilder! :)