TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #364554  av predator

ArildM skrev:Pent med karbon og hvite skiver :)
Synes også det.
Neste åp lista interiørmessigt blir å trekke om setene. Har tenkt ut en kombinasjon som jeg tror vil bli meget pent.
Men det blir litt fram i tid :)
 #364681  av predator

Fikk vingen jeg bestilte hos Rouge ms i dag :mrgreen:
Hadde blitt litt skader under postgang. (Ganske stor sprekke langs skøyten av over / underdel ca midt på vingen, men ikke noe problem for lakkereren får jeg håpe.
Vil ikke bryne meg på denne selv, da jeg stinker når det kommer til plasting. :roll: :lol:
Men tror jeg blir å vente til neste år (Hellakkering ) til å ha den på bilen.
 #364692  av predator

inzane2012 skrev:var det skikkelig pakket inn da?? eller bare surra litt bobleplast rundt og ett lag brunpapir?
Kunne vært bedre ja. Var bobbleplast og brunpapir nedi eska, men lå ganske så løst lell.
Men er ikke store problemet da. En times tid med plast og sparkel, så er den gulle god :mrgreen:
Skal ta den med til lakkerer i morgen å høre på pris på jobben.
 #364698  av inzane2012

ja, det var vel derfor di ikke ville sende sånt til utlandet...
men du hadde vel lovt å ikke holde di ansvarlige for sånne skader heller??
du får huske på å legge ut masse bilder når du har fått den på bilen da, heller mot å skaffe den vinga selv med tia ;)
 #364721  av predator

inzane2012 skrev:ja, det var vel derfor di ikke ville sende sånt til utlandet...
men du hadde vel lovt å ikke holde di ansvarlige for sånne skader heller??
du får huske på å legge ut masse bilder når du har fått den på bilen da, heller mot å skaffe den vinga selv med tia ;)
stemmer det. Var en av betingelsene for at de skulle bli villige til å sende til Norge.
Sendte de en takkemail tidligere i dag, og jeg var vist det ene unntaket de gjorde mtp utenlands sendinger. :)
Bilder kommer når vingen er på bilen :mrgreen:
 #364899  av predator

FireWalk skrev:Nå har jeg jo fått sett bilen live, og til og med kjørt den! Fin bil du har der. :) Ta å legg ut bilde av vingen da? :)
Takker for det ja, å takker både for den urforglemmelige turen med din, samt hjelpen av monteringen av HKS EVC-S BCen :mrgreen:
Ga virkelig mersmak å sitte på en runde med din... HAdde ett bredt smil når jeg kjørte hjem, selv om det ikke var helt den samme reaksjonen på min :roll:

Kan ta bilde å legge ut i morgen :)
 #364913  av FireWalk

predator skrev:
FireWalk skrev:Nå har jeg jo fått sett bilen live, og til og med kjørt den! Fin bil du har der. :) Ta å legg ut bilde av vingen da? :)
Takker for det ja, å takker både for den urforglemmelige turen med din, samt hjelpen av monteringen av HKS EVC-S BCen :mrgreen:
Ga virkelig mersmak å sitte på en runde med din... HAdde ett bredt smil når jeg kjørte hjem, selv om det ikke var helt den samme reaksjonen på min :roll:

Det må du gjøre! :) Synd det regnet og var vått på veien, fikk ikke utrettet så mye. Ble bare spinning, men blir sikkert slik din og om du fullbyrder de planene dine. Men husk at du må velge mellom kjørbarhet og effekt. Er ikke noe gøy å kjøre en ren banebil på vei for å si det slik. :)
 #364917  av predator

FireWalk skrev:
predator skrev:

Det må du gjøre! :) Synd det regnet og var vått på veien, fikk ikke utrettet så mye. Ble bare spinning, men blir sikkert slik din og om du fullbyrder de planene dine. Men husk at du må velge mellom kjørbarhet og effekt. Er ikke noe gøy å kjøre en ren banebil på vei for å si det slik. :)
Synes det gikk mere enn sykt godt lell jeg, selv med hjulspinn :lol:
JA, har skal det handles en byttemotor, fortsatt usikker på 2 eller 3gen enda, men fortsatt litt tid å bestemme med på, da det ikke blir før vinter eller vår.
Blir vel ikke riktig så vass som din da. Blir kammer/drev - borre 0.5 - nye wiseco stempler - eagel råder - plane/porte topp-Dyser-Pumpe/r større innsug og ikke minst ny IC - lette svinghjul og kraftigere clutch. Tenkte rundt 260-270 på hjula. Holder for en gammel mann det :lol:
Sist redigert av predator den 31 jul 2010 02:44, redigert 1 gang totalt.
 #364918  av FireWalk

Er du så gammel da? he he.. Du må bare si ifra om du trenger noe assistanse :) Jeg vil anbefale å beholde svinghjulet iallefall. Lettere svinghjul har en del å si på en Sugemotor men på en turbobil som har mye dreiemoment har det veldig lite å si. Faktisk så kan du miste litt dreiemoment på det mot marginal økning i respons på revingen under kjøring. Eneste gangen du vil merke noe til det er når du ruser på tomgang. :)

borring vil gi mer volum og litt mer guffe. Men vil også gjøre veggene som mange mener er tynne fra før enda tynere. Litt skummelt om du skal kjøre høyt ladetrykk. Så der blir litt sånn for og mot :) Men om du først skal maskinere hele motoren så why not :D

Hvordan gikk hjemturen? Ble det noe mer trøbbel med fuelcut? regner med du fikk finstilt EVCen etter hvert :) La forresten ut bildet jeg tok på den norgesrekord / off topic tråden :D
 #364923  av inzane2012

predator, kan anbefale deg å lese gjennom den lenka eg la ut på en tråd om trimming av 3sgte på mr2 forumet :) der står det ganske mye om hva som skal til og hva du kan gjøre og ikke bør gjøre når du skal trimme... samt at det står litt om fordeler og bakdelere med 2gen vs 3gen :)

her er linken: http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm

du kan sikkert en del fra før av, men kanskje den kan hjelpe deg med å spare noen kr her og der :)
 #364924  av predator

FireWalk skrev:Er du så gammel da? he he.. Du må bare si ifra om du trenger noe assistanse :) Jeg vil anbefale å beholde svinghjulet iallefall. Lettere svinghjul har en del å si på en Sugemotor men på en turbobil som har mye dreiemoment har det veldig lite å si. Faktisk så kan du miste litt dreiemoment på det mot marginal økning i respons på revingen under kjøring. Eneste gangen du vil merke noe til det er når du ruser på tomgang. :)

borring vil gi mer volum og litt mer guffe. Men vil også gjøre veggene som mange mener er tynne fra før enda tynere. Litt skummelt om du skal kjøre høyt ladetrykk. Så der blir litt sånn for og mot :) Men om du først skal maskinere hele motoren så why not :D

Hvordan gikk hjemturen? Ble det noe mer trøbbel med fuelcut? regner med du fikk finstilt EVCen etter hvert :) La forresten ut bildet jeg tok på den norgesrekord / off topic tråden :D
Begynner å dra på åra ja :roll: Men har mange gode år igjen da :lol:
Lønner seg vel kansje bare å hone blokka da, og beholde det orginale svonghjulet. Er jo masse å hente på toppen, samt alt det andre, så holder vel kansje det til de ønskede hkene :)
Hadde vært kjekt med litt hjelp når jeg skal ha den nedi ja :mrgreen: Skal fint greie å sette sammen alt, men å montere motoren i bilen alene, blit jeg fort for kort ja.hehe.. Så takker for tilbudet :mrgreen: Blir ei god stund til da. Er ikke på billigsalg de delene :roll:
Spm som jeg kommer på... Finnes det en sprut som er mere som pnp? Plug and play. Husker på mx5en, så var den en sprut som heter Ms-pnp som man kunne bare koble til, å tut å kjør. Var meget effektiv også faktisk...
Rørte ikke så masse på Bcen på turen hjem, må handle nye slangeklemmer og lese litt i manualen først , så jeg ikke stiller bort hele greia.. Mista slangen fra Dump til innsug en rekke ganger på veien hjem . Måtte være lett på høyrefoten.. :lol: Handle klemmer i morgen tenkte jeg , og begynne å forske litt på den. Leste litt i manualen på ferga da. Så ikke så komplisert ut egentlig.
Sist redigert av predator den 31 jul 2010 02:43, redigert 1 gang totalt.
 #364925  av predator

inzane2012 skrev:predator, kan anbefale deg å lese gjennom den lenka eg la ut på en tråd om trimming av 3sgte på mr2 forumet :) der står det ganske mye om hva som skal til og hva du kan gjøre og ikke bør gjøre når du skal trimme... samt at det står litt om fordeler og bakdelere med 2gen vs 3gen :)

her er linken: http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm

du kan sikkert en del fra før av, men kanskje den kan hjelpe deg med å spare noen kr her og der :)
Takker for det Inzane :mrgreen: Skal sette meg ned og lese den en dag. Har ikke satt meg så gale inni 3s-gte enda, så står sikkert masse nyttig der ja :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19