TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#209143  av sleeper

hvor bor du? er det noen i nerheten av deg som har gt4 og har litt peil? kan jo sjekke med noen av de.. er litt vansklig og si hva det kan være uten og se bilen.. du burde ivertfall greie og se 7 tallet med litt grei kjøring...

#209202  av Jonny

sleeper skrev:hvor bor du? er det noen i nerheten av deg som har gt4 og har litt peil? kan jo sjekke med noen av de.. er litt vansklig og si hva det kan være uten og se bilen.. du burde ivertfall greie og se 7 tallet med litt grei kjøring...
Bor i Høyanger,sogn & fj. Muligens jeg kan få hjelp av noen i Bergen, skal sjekke.
Har vert GT4,CS i Førde, ca. en times kjøring. Føler jeg tar så gode starte jeg kan med den og gearer raskt, har dessuten kjørt flere svakere biler til langt bedre tider så jeg tviler på at det er min kjøring jeg taper 2-3sek. på...
Tør nesten ikke si til folk hva den går på fra 0-100... :oops:
Skal ha den på verksted snart.

MONTERTE BOOSTMÃ…LER I DAG, 0,7 BAR PÃ… ALLE GEARENE!
Noen som kan produsere ett par bilder av T-VSV saken og slangene som skal plugges?
Sist redigert av Jonny den 20 des 2006 23:22, redigert 1 gang totalt.

#209662  av sleeper

celica_st185 skrev:Prøvde min i dag, 0-100 3. gir. Gikk unna på 3.91sek...

Andre som har prøvd dette?
hva målte du med da? ( jeg får faen ikke testet det no serlig lenger jeg, clutchen min liker ikke rivstarter lenger.. :cry: )

#220117  av Jonny

Jonny skrev:
sleeper skrev:hvor bor du? er det noen i nerheten av deg som har gt4 og har litt peil? kan jo sjekke med noen av de.. er litt vansklig og si hva det kan være uten og se bilen.. du burde ivertfall greie og se 7 tallet med litt grei kjøring...
Bor i Høyanger,sogn & fj. Muligens jeg kan få hjelp av noen i Bergen, skal sjekke.
Har vert GT4,CS i Førde, ca. en times kjøring. Føler jeg tar så gode starte jeg kan med den og gearer raskt, har dessuten kjørt flere svakere biler til langt bedre tider så jeg tviler på at det er min kjøring jeg taper 2-3sek. på...
Tør nesten ikke si til folk hva den går på fra 0-100... :oops:
Skal ha den på verksted snart.

MONTERTE BOOSTMÃ…LER I DAG, 0,7 BAR PÃ… ALLE GEARENE!
Noen som kan produsere ett par bilder av T-VSV saken og slangene som skal plugges?
Har målt kompresjon (OK) og byttet tennplugger,tennpl.ledninger, fordelerlokk og rotor(anb. av mange). Justert tenning og målt turbotrykk... Alt normalt, men gikk ikke bedre enn før tenningsdeler ble byttet. Blei litt misstenksom på turbotrykket som bare var 0,6bar.... noen kommentar?

#220169  av Jonny

celica_st185 skrev:Monter en boostcontrol samt en bedre eksos og du vil merke ganske stor forskjell :)
Ja,blir noe sånt. Satser på 3" exos. Noe merke som kan anbefales?
Bytter luftfilter også.

#220444  av Jonny

Jonny skrev:
celica_st185 skrev:Monter en boostcontrol samt en bedre eksos og du vil merke ganske stor forskjell :)
Ja,blir noe sånt. Satser på 3" exos. Noe merke som kan anbefales?
Bytter luftfilter også.
Er dette slangen til T-VSV som skal kuttet og plomberes før
montering av justerbar boostkontroller?
Vedlegg
t-vsv-3.jpg
t-vsv-3.jpg (63.49 kiB) Vist 922 ganger

#220644  av kennethx

jepp, det er to slanger som går til wastegateklokken. Den ene kommer rett fra turbo (du klarer følge den ned til turbo), og den andre går til tvis (går bakover i motorrommet.

#220673  av Christian

celica_st185 skrev:Prøvde min i dag, 100-150 3. gir. Gikk unna på 3.91sek...

...hehe ble en alri så liten skrivefeil der 0-100 isteden for 100-150 målte med stoppeklokke...

Andre som har prøvd dette?
Bare en skrivefeil? :lol:

#220903  av Gt-4-Ever

Hvilken boostcontroller anbefaler du? Har hks superpowerflow luftfilter og bestilt motoria eksos m/downpipe. Må jeg gjøre mer før jeg monterer en boostcontroller? Tenkte å justere den til 0,9 bar. Andre synspunkter? kommer jeg på ca. 230hk da?

mvh

Mats

#220977  av Magne

Gt-4-Ever skrev:
Hvilken boostcontroller anbefaler du? Har hks superpowerflow luftfilter og bestilt motoria eksos m/downpipe. Må jeg gjøre mer før jeg monterer en boostcontroller? Tenkte å justere den til 0,9 bar. Andre synspunkter? kommer jeg på ca. 230hk da?

mvh

Mats
2Fast4gt kjørte bilen min på rulla før han begynte med trimming. Da med luftfilter, eksos og 0.9bar. Ble målt til 198hk. Det er 6 mindre enn originalt det... ;)
Så man burde vel være forsikting med antakelser. Jeg trudde det var 300+ i min, men ble rulla til 282hk før vintern.

#221006  av Gt-4-Ever

Magne skrev:
Gt-4-Ever skrev:

mvh

Mats
2Fast4gt kjørte bilen min på rulla før han begynte med trimming. Da med luftfilter, eksos og 0.9bar. Ble målt til 198hk. Det er 6 mindre enn originalt det... ;)
Så man burde vel være forsikting med antakelser. Jeg trudde det var 300+ i min, men ble rulla til 282hk før vintern.
Okei. Så lenge det merkes forskjell så er jeg fornøyd. :) Har kjørt min på 8 blank 0-100. Det var uten modifikasjoner og på rett vei.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13