TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #467531  av ArildM

Kunst 8)
 #467532  av Makk

Da gjenstår kun det vanskelige igjen?

Forklare for kjerring og barn på en troverdig måte hvorfor hele Januar blir kun servert vassgraut til middag? :lol:
 #467533  av ArildM

Cluet ligger i å aldri gi dem noe "luksusmat" :lol: :mrgreen:
 #467535  av magnesmurf

Makk skrev: ↑02 jan 2025 08:53 Da gjenstår kun det vanskelige igjen?

Forklare for kjerring og barn på en troverdig måte hvorfor hele Januar blir kun servert vassgraut til middag? :lol:
Det vanskelige er å være tålmodig nok til å kun benytte penger man har :wink:
 #467536  av ArildM

Kloke ord i dagens samfunn :D
 #467537  av Makk

magnesmurf skrev: ↑02 jan 2025 18:11Det vanskelige er å være tålmodig nok til å kun benytte penger man har :wink:
My man! :D

Ja det der må en holde seg på den smale sti!

Jeg sitter å smådrikker i jula å kåter meg opp over Fujitsubo eksos, og det blir over 10k selvsagt med alle avgifter å frakt å alt, men bilen skal godkjennes på våren så det får vente litt, og jeg orker ikke starte året med en gjeld å betale :lol:

Her er eksempel på mitt eget kredittforbruk i år, nesten to hundre tusen petrodollar :mrgreen: Tror du det er hardt løp og holde seg til å betale hver måned slik en unngår 40% renter?

Oh yes, fristelsen for å gå bananas den er STOR :D

Og ja kortet står i 0 nå, det gjør ikke det med de som er svake i sinnet :lol: En kan lese at gjelden i Norge når nye høyder, igjen.... Idioter.

Dessverre er nå Saspoeng slutt på nå uansett siden dem gikk over til SkyTeam, så nå skal jeg legge det helt fra meg.

Husker godtiden før da jeg kjøpte hele kjøkkenet, OG badet mitt etterpå også på American Express Platinum, dem trodde sikkert jeg var gal for jeg kjørte hjem å hentet kortet etter jeg fikk vite dem aksepterte det bare for å betale 140k og 90k med det kortet :lol:

Det kortet kostet 4000 i året bare å ha, og du måtte ha over 800k årsinntekt i 5 år for å få det utdelt, men det ga tre ganger så mye poeng som alle andre kort.

Det er 4 billetter til Tokyo på businessclass det, helt gratis :p

Men dit hadde jeg aldri tid til å reise, så det ble 4 ganger til Düsseldorf på granat-fyll med 3 venner hver gang og lounge med gratis drikk til alle selvsagt :lol:

Hva skal man si liksom, penger avler penger ikke sant? Dem sier det så ivertfall....

Men sånn halvveis on-topic, hvilken eksos skal du gå får denne gangen? Om det er langt nok frem i tid (DVS ikke i morgen) Så kanskje vi kunne ordnet noe sammen og spart på toll og frakt for å sende det i lag ?

Jeg må enten gå for den TCS'en eller den flotte Fujitsubo potta fordi jeg må ha routingen i NA stil der røret svinger ut 180 grader på siden og katalysator ligger bak potta som du vet fra før åssen det ser ut :)
Vedlegg
509189fe-4a83-4bb9-bd69-d11feb4aaff1.jpg
509189fe-4a83-4bb9-bd69-d11feb4aaff1.jpg (91.5 kiB) Vist 1892 ganger
 #467538  av magnesmurf

Makk skrev: ↑02 jan 2025 21:06
Men sånn halvveis on-topic, hvilken eksos skal du gå får denne gangen? Om det er langt nok frem i tid (DVS ikke i morgen) Så kanskje vi kunne ordnet noe sammen og spart på toll og frakt for å sende det i lag ?

Jeg må enten gå for den TCS'en eller den flotte Fujitsubo potta fordi jeg må ha routingen i NA stil der røret svinger ut 180 grader på siden og katalysator ligger bak potta som du vet fra før åssen det ser ut :)
Jeg må se ann litt jeg også.
Har ikke råd til eksos før feriepengene hvertfall. Og ser ut til at wilhelm raceworks eksosen jeg skal ha ikke kan godkjennes. Både pga manglende e merking på kat, samt lydnivå (maks 100db med nye reglene)
Så må nok lage en godkjenningseksos. Og siden den eksisterende "godkjenningseksosesen" fra den gule ikke klarer å tvinge gjennom 250hk engang, må jeg nok tenke nytt. Nytter ikke å godkjenne en bil med 350hk når den ikke er i nærheten..
Så tipper jeg må surre sammen noe greier fra både en fujitsubo potte til mr2en (kanskje vi kan spleise på en, så låner jeg den for godkjenning, før du overtar den?) samt noen deler fra både tcs og litt egenlagd med E merking.
TCS potta er uansett for høylytt til å bestå godkjenning (dem tester lydnivå ved 4-5000rpm)
 #467539  av Makk

Alle muligheter er åpne :D

Den jeg har tenkt på er jo NA versjonen, den har 60mm rørdiameter som er mye bedre enn oem NA og pipeverket går der som MR2 NA katalysator ligger originalt, på baksiden av potte.

Jeg kan ikke bruke turbopotte, der er ingen sted å montere katten, om ikke den også er routet på samme måten, så at TCS sin er noenlunde det, men de fleste run of the mill turbopotter går jo bare rett frem på midten...

Men igjen der er fuji sin turbopotte enda større rørdiameter, idk åssen det blir for støy, men vi må ihvertfall se det an på åssen en kan løse noe sånt om vi trenger samme potta, sparer en formue i toll og frakt begge to vi da.
 #467541  av magnesmurf

Makk skrev: ↑03 jan 2025 14:34 Alle muligheter er åpne :D

Den jeg har tenkt på er jo NA versjonen, den har 60mm rørdiameter som er mye bedre enn oem NA og pipeverket går der som MR2 NA katalysator ligger originalt, på baksiden av potte.

Jeg kan ikke bruke turbopotte, der er ingen sted å montere katten, om ikke den også er routet på samme måten, så at TCS sin er noenlunde det, men de fleste run of the mill turbopotter går jo bare rett frem på midten...

Men igjen der er fuji sin turbopotte enda større rørdiameter, idk åssen det blir for støy, men vi må ihvertfall se det an på åssen en kan løse noe sånt om vi trenger samme potta, sparer en formue i toll og frakt begge to vi da.
Fujitsubo sin turbopotte er er ganske lik tcs sin. Bare mye stillere. Og den har også mulighet for samme routing mtp kat. Derfor jeg ser på den som en mulighet for å ordne eksos som kan godkjennes. Men etter godkjenning er det wilhelms sin som gjelder for meg.
TCS er som sagt ganske høylytt.
Vedlegg
790-23522.png
790-23522.png (93.12 kiB) Vist 1855 ganger
 #467557  av magnesmurf

Da er motor ferdig bygd og på vei til å pakkes og sendes.
Det ble uhorvelig dyrt, og kostet langt mer enn jeg hadde gjettet i min villeste fantasi...
Jeg får bare ta smellen og se på det som en erfaring.
Verkstedet har nok skrevet med gaffel når de regnet 18 timer på bytte av kammer og ventilfjærer, selv om motor må demonteres i stor grad.
I tillegg kom det noen overraskelser som ikke var budsjetert, som blandt annet bunnpanne som hadde fått skikkelig juling.
Alt i alt ble motor mer enn 50% dyrere, sammenlignet med hva jeg hadde trodde.
 #467559  av ArildM

Ouch.

Merkes uansett hva man skal ha at krona er fint lite verdt.
Selv forrige handlerunde på Amayama svei godt, og det var sånn totalt sett ikke MYE deler jeg bestilte.

Men men, man lever bare en gang, og dette blir jo en veldig unik bil :wink:
 #467570  av magnesmurf

Betalingene til verkstedet i usa ha blitt gjort med bankoverføring, da betalingsløsningen deres ikke akspeterer utenlanske kort.

Idag fikk jeg telefon fra banken, hvor de mistenkte hvitvasking fordi jeg har overført storebeløp til utlandet. Ingen bekymringer rundt svindel. Kun hvitvasing.
Så vi har kommet så langt i utviklingen at man ikke lenger kan bruke pengene sine fritt uten innblanding. Måtte også fylle ut et skjema som opplyste hvor pengen kom fra, hva som forventes inn på konto det neste året, og at jeg ikke skulle handle kryptovaluta.

Tviler på at muhammed får de samme spørsmålene når han overfører trygda til fetteren i hamaz. Regjeringen kan jo sponse grupper som hamaz og taliban uten spørsmål. Bare oss normale borgere som overfører penger til utenlanske foretak som må deklarere slikt.
 #467571  av Makk

Og folk kaller meg konspinisse :lol:

En må bare oppleve tyranniet før en forstår det, men da er det ofte for sent.

Det kom dog som et bombenedslag at jallaregjeringen forsterket retten til kontant betaling, spill for galleriet?

Tenk å gå på jobb en dag å bestemme seg for at i dag skal jeg jakte på en hobbykar fra svelvik som bruker alle penga sine på gamle bilmotorer :lol:

Si meg, åssen klarer dem å mistenke hvitvasking når pengene kan spores fra starten (din konto) regner med du ikke har satt inn hundre tusen i kontanter? Vet dem selv ikke hvordan hvitvasking funker? Herrigud :lol:
 #467572  av ArildM

Hadde det vært mistanke om svindel beskyttelse mot dette hadde jeg kanskje forstått det. Men men, nok en gang går "velmenende" lover og regler ut over de som ikke er kriminelle :roll:

Hele tvangen om pass og tvang av verifisering av alle bankkunder er ganske så syk, og som du sier utfylling av hvitvaskingsskjema er noe som alle har fylt ut, flere ganger. Og jeg har hjulpet mange som har hatt store problemer med å verifisere seg selv. Tilogmed vært borti noen som har feil navn oppført i pass i forhold til hva de er døpt/registrert som. Er vel også flere i Norge som er regisrert som døde, selv om de lever i beste velgående :D Da har du det lett med å få delta i BankID/Digipost/debet-kredittkort evt bare alt som du MÅ ha for å fungere ish i dag.

Neida, det er bra vi har lover å regler som snapper opp de skumle i samfunnet, sånne som oss som får pengene inn på konto, og kjøper seg noen gamle motordeler i utlandet. DET er skummelt det :lol:
 #467845  av magnesmurf

Motoren er på vei.
Delene handles sakte men sikkert inn, etterhvert som lønningene kommer på konto.
Bilen har vært på noen små turer og skal eu godkjennes, så begynner demontering.
Girkassa nærmer seg, da all shimsing er unnagjort. Så nå skal den bare monteres sammen igjen.
Vedlegg
P_20250418_182436.jpg
P_20250418_182436.jpg (1.02 MiB) Vist 405 ganger
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103