TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÅDEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #453880  av celicat23

Yes, min første bil med stjerne. OG en vassekte AMG (strøken 2000 modell c43 amg)! Skulle egentlig hente den i kveld, men rullet inn en tropisk storm her, så har avtalt å hente den i morgen. Man kjører vel ikke AMG'en sin i regnvær, gjør man vel? :lol: Måtte ha noe å drive med, blir gal av å bare ha en sur avensis + jeg trengte en bil som gir meg unskyldning for å finne frem kamera igjen :wink:
 #453882  av lasse

Ahhh, grattis!!
Gleder meg til å se bilder!!
Stjernebil er digg!! Også med åtter!! Jeg er sjalu...
 #453883  av celicat23

Takker :) Jeg måtte lukke dørene ett par ekstra ganger når jeg var å så på den, bare for den ekstremt tilfredsstillende tunge "dunk" lyden. Denne ble heldigvis bygd før mercedes tok helt av å trodde det var greit å bygge mercedes på samme måte skoda blir skrudd sammen. Er som å kjøre ei panservogn. Bilder kommer, garantert :)
 #453884  av lasse

Ahh, ja det er digg!
Har en -86 w124 jeg har hatt ett par år nå, selv etter 370.000km så er fortsatt den deilige følelsen og lyden i dørene der (selvom de sikkert var en smule tightere i 86 )
Og det er noe helt eget å se panseret foran seg når man sitter i førersetet med stjerna langt der framme...
 #453887  av ArildM

Heiheiheiheinå! Snakker ikke Tysker her inne vel? :lol:
Neida, gratulerer så mye! :mrgreen:
 #453890  av celicat23

@LASSE en w124 E500 hadde vært det ultimate, men en strøken sånn en tror jeg ikke lommeboka klarer å betale :) Brukte mye av barndommen bak i en 190E og bestefaren min kjørte drosje (mercedes) så det er vel der interessen kommer fra. Pluss hyggelige minner fra når man var ung og ute på byen og ble kjørt hjem med noe ludder bak i x antall mercedes drosjer :)

@ARILD takker :) Kommer til å poste noen bilder av den i bildetråden jeg har her ett eller annet sted tenker jeg, men så mye mer enn det skal jeg ikke plage noen med nazi stålet :)
 #453902  av ArildM

Åpen for alle mulige bilmerker, selv om det trolig aldri kommer noe annet enn Toyota i gården min, i alle fall ikke til bil som man må ha og bruke hver dag.

Som morobil blir det noe helt annet, da gjør det ingenting om du må skru litt. Ikke for det, dette er vel ganske så driftssikkert?

Så du skal gledelig få lov å plage oss med noen bilder etterhvert :wink:
 #453903  av ArildM

Og forresten, fullførte en av de nye Top Gear episodene...
Greit det er nytt, det er ingen kjemi mellom vertene, men guri så påtatt og kunstig alt føltes ut som.
For ikke å snakke om kaoset med ørten programledere.

Jeg skal holde et åpent sinn, kanskje sjekke ut episodene når det har gått et år ellernoe, men dette ble en tam første episode. Selv om jeg nesten hadde lyst å like det bare fordi alle er så negative til det nye programmet.

Nei, holde seg til Top Gear USA enn så lenge. Og glede seg til Grand Tour etterhvert.
 #453907  av celicat23

ArildM skrev:Som morobil blir det noe helt annet, da gjør det ingenting om du må skru litt. Ikke for det, dette er vel ganske så driftssikkert?

Så du skal gledelig få lov å plage oss med noen bilder etterhvert :wink:
Gud ja, jeg håper så inderlig det er det for jeg ser for meg at AMG deler ikke er av typen billig :) Har googlet litt og finner ingen åpenbare svakheter med de. Rust er vel største problemet, men denne ser ikke ut som har sett vinter en eneste gang på 16år. Eksos anlegget har ikke rust på seg engang, og ser ny ut i dørkarmer/under dører etc etc. Den er helt original (bortsett fra kassettspiller er byttet ut mot mercedes cd spiller) og jeg skal holde den sånn, så blir ikke spennende tråden med "..og i dag er den vasket, igjen" :) Skal bytte bremseskiver og klosser (det visste jeg om før jeg kjøpte den), det er 2 eller 3 små steder på størrelse med en knappenål det har gått av litt lakk som jeg skal ta (ikke akkurat ille for en 16 år gammel bil) og så håper jeg det ikke er så mye mer annet å gjøre enn å kjøre seg noen turer, ta litt bilder å kose seg.
 #453909  av ArildM

Bra! Du har jo speidet markedet for morobil i flere år snart, så jeg tror at når du endelig kjøper ender du opp med noe du blir fornøyd med.
 #453917  av lasse

E500 ja, sikle sikle...
Har jo en bekjent som har en sånn, han lever og ånder for Mercedes, og har byttet ut 5.0 åtteren med en 6.0 AMG åtter, er visst rimelig frisk den...
Og om du trenger lakkhjelp så får du si ifra, kjenner en meget dyktig lakkerer (kan få detaljer på PM om du vil, han som lakkerte den syvserien jeg hadde for noen år siden, og MR2'n). Gleder meg til bilder!!
 #453920  av celicat23

@ARILD Har sett etter en R129 mercedes SL (1989-2002 modellene) noen år, men gav til slutt opp for det er ingen som er i god stand & fulgt opp hele veien. Tror C43'n er ett bedre kjøp uansett for det renner ikke over av de akkurat, og tror den skal holde verdien mye bedre enn en SL ville gjort.

@LASSE takker :)
 #453954  av ArildM

Endelig litt bilder fra deg :D
Eller er det gammelt nytt?
 #453959  av celicat23

Det er gammelt nytt :) Jeg styra bare litt rundt med å finne ett sted som jeg kunne laste opp bilder (som ikke komprimerer de) og måtte teste om det gikk å linke til de - og det gikk :) Så nå må jeg bare få rota meg ut å få tatt noen bilder av bilen en dag.
  • 1
  • 1022
  • 1023
  • 1024
  • 1025
  • 1026
  • 1170