ArildM skrev: ↑05 jul 2025 07:39
Når attpåtil 30 års gammelt originalt greier kanskje er både bedre kvalitet og holder lengre enn ettermarkedsgreier skjønner jeg at jobben føles litt "bortkasta". Ser mange som sverger til originale radiatorer og vifter når de bygger om biler med annen motor. Alublokka til 2GR er vel i seg selv også et bedre kjøleelement enn støypjernsblokka til 3s motorene? Så ikke sikkert du trenger så veldig mye kjølekapasitet i forhold til en trimma turbomotor.
Men får satse på at det er ut av syne og ute av sinn, og at det funker som det skal
Trenger ikke noe mer kjøling enn på vanlig turbo motor.
Kjølingen i den gule er mer enn god nok, så lenge viftene fungerer.
Så eneste grunnen til at jeg kjøpte ettermarkedsvifter, var at jeg trodde at både radiator var mindre på NA samt at jeg ikke visste at turbo viftene besto av 2stk vifter er identiske til NA. Mulig det er noe anderledes på 5sfe usa bilene.
Så eneste grunnen til å bytte vifter nå er egentlig å spare vekt. Men da blir det litt klipp og lim i ledningsnettet. Så hadde vært veldig greit å bare sette inn 2 orginale vifter, da jeg har en ekstra liggende.
Hadde tanken nede også, litt mye knot, da alt av slanger sitt fast pga den J***a tektylen. Skulle bytte pumpa.
Hadde kjøpt supra pumpe, som skal være bra nok.
Oppdaget at det er stor forskjell på JDM og Usa supra pumpe. Både i tilkobling og størrelse.
Så måtte bestille USA pumpe, da min tydeligvis er JDM. Ting har stoppet litt opp føles det ut som. Men må vel få på plass nye viftene ikveld ihvertfall.