TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #468236  av magnesmurf
 
Ja, for min del blir det full komfort. Ikke noe racercar her :lol:

Vedrørende teppet var tanken å kjøpe noe basskasse stoff, bruke den gamle som mal og klippe til nytt.
Deretter klistre på 5-7mm tykt lag med lettvekts støydemping. Mener den er laget av neopren stoff. Veier hvertfall null og niks, og demper bra med lyd.
Kledde innsiden av et skap med slikt stoff og hadde kompressor der tideligere. Dempet hvertfall 10+ db med den løsningen.
Bortsett fra det, blir jeg nok kun gå gjennom de første nevnte tingene i forrige post.
 #468268  av magnesmurf
 
Ting tar tid.
Ikke kommet noe lenger, da jeg venter på en pakning. Trodde jeg hadde komplett sett, og toyota kunne selvfølgelig ikke levere pakningen på 6 uker.
Bestilt fra amayama, men det tar fort tre uke der også.
Får ikke satt i motor før den pakningen er på plass (til kjøletårn)

Har også funnet ut at jeg egentlig må få laget et custom reservoar/ekspansjontank til kjølevæske.
Påfylling og utlufting er flyttet til andre siden motorrommet, så uppraktisk å benytte den orginale tanken, da kjøleslangen må strekkes på tvers av hele motorrommmet.
Bedre å lage ny tank på riktig side. Men har desverre ikke utsyr til å sveise meg custom tank, så leter etter noen som kan gjøre en slik jobb. England er vel mest aktuelt å lete, da det blir for mye surr med kina bestilling. Og her hjemme på berget koster sikkert noe slikt mer enn et godt svieseapparat.
 #468279  av magnesmurf
 
Kom på at usa har godt utvalg av deler til 2gr, så nå er endelig (uorginale) pakninger på vei med ekspress frakt.
Og jeg har kommet i kontakt med noen i england som kan lage kjølevæske tank :D

Fikk bygget drivaskler i helga også. Så de er i boks. Mulig det å presse på nye abs ringer ikke ble helt 100%, men skal vel la seg korrigere hvis det blir problemer.
 #468281  av ArildM
 
Andre gang er sjarmen vettu!
Godt å kunne ta med alt du har lært fra versjon 1 og forbedre til verjson 2 :D
 #468347  av magnesmurf
 
Endelig var siste pakninger på plass og motor i bilen :D
Vedlegg
P_20250905_192159.jpg
P_20250905_192159.jpg (921.76 kiB) Vist 362 ganger
 #468348  av ArildM
 
Like a glove 8) :mrgreen:

Seriøst, den første som satte inn 2GR i SW20 må ha hatt et aldri så lite halleluja øyeblikk, snakker om tidenes swap :D
 #468349  av magnesmurf
 
ArildM skrev: ↑07 sep 2025 07:30 Like a glove 8) :mrgreen:

Seriøst, den første som satte inn 2GR i SW20 må ha hatt et aldri så lite halleluja øyeblikk, snakker om tidenes swap :D
Regner med at det var enda mer halleluja når vedkommende prøvekjørte bilen :mrgreen:
Fått på plass nye gir wire fra Bob Pham og clutch slange. Morgendagen blir forhåpentligvis produktiv :D
 #468350  av magnesmurf
 
Fått luftet clutchen. Litt skeptisk til "slaglengden" på slave sylinder. Forhåpentigvis løser den ut nok til å ikke lage trøbbel.

Fikk også på plass innsug og fikk koblet til fuel systemet. Synd noe så vakkert ikke vil kunne sees når motor er ferdig bygget :cry:
Vedlegg
P_20250908_185035.jpg
P_20250908_185035.jpg (823.8 kiB) Vist 334 ganger
 #468351  av ArildM
 
Bra du får godkjent det der, bare fargen på toppdekslene hadde fått en kontrollør til å klippe skiltene, tvert! :mrgreen:
Kunstverk! Og du vet det er et kunstverk som synger hver gang du gir på gass, så om det blir skjult så er det der uansett :wink:
 #468360  av Myklebust
 
Bling! :mrgreen: :!: :mrgreen:
 #468370  av magnesmurf
 
Slanger til oljekjøler tilkoblet motor. Note to self, aldri mer stålomspunnene slanger. :roll:
 #468371  av Makk
 
Hva skjedde? Var dem vanskelige å få på eller noe? Umulig å forme etc?
 #468373  av magnesmurf
 
Makk skrev: ↑16 sep 2025 04:23 Hva skjedde? Var dem vanskelige å få på eller noe? Umulig å forme etc?
Alt det du nevner og litt til.
Dette måtte gjøres på en trang plass med motor i bilen. Så vanskelig å komme til med svær klippetang og få et rett kutt, vanskelig å få sammen koblingen på slangen fordi det var trangt og slangen stiv. Vanskelig å rute slangen dit man vil fordi slangen er stiv. Og litt småfliser fra metallet som skjærer opp hendene gjennom hanskene. Og ikke minst et helvetes styr å komme til med verktøy da det er trangt.
Temmelig sikker på at en nylonomspunnen slange hadde vært vesentlig lettere å hanskes med.
At AN koblingene er aluminium og den minste skjevhet ødelegger fingjengene, når man holder på med noe stivt som er helvete, og å få i korrekt posisjon hjelper ikke :P

Hvis motor noen gang skal ut igjen, blir det bytte av slangetype.
 #468378  av magnesmurf
 
Montert fjærassistert clutchpedal, samme typen som på turbo. Deler fra mr2heaven. Litt knot uten instruksjoner, men fikk den sammen ved hjelp av bilder.
Skal overhale clutch master samtidlig. Rep sett til master fra japan, 12 euro pluss frakt. Repsett fra toyota norge 1008kr :lol:

Pedal faces fra mk3 mr2. De passer rett på, og er et sant helvete å få på, fordi gummien er så stiv og lite bøyelig :lol:
Vedlegg
P_20250917_133426_BURST_001.jpg
P_20250917_133426_BURST_001.jpg (824.56 kiB) Vist 249 ganger
 #468379  av ArildM
 
Stilig med pedaldeksler fra Mk3, viste ikke det passet, men selvfølgelig har ikke Toyota endret noe på slike ting på 30 år :D

Lærte i dag at Mk2 og Mk3 har ca samme akselavstand, og at Mk3 har samme akselavstand som F40, ganske tullete siden Mk3 er LITEN i forhold :D

Uansett, ser ut til at dette blir meget så vel gjennomført 8)
Alltid morsomt å se DWB pedal i en Toyota fra 90tallet :mrgreen:
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111