Legg innLagt inn:22 feb 2007 13:33
For min del var jeg i Drammen. Det er det nærmeste biltilsynet i mitt distrikt som jeg ikke vet 100% at er fullstendig nazi (kongsberg kan du BARE glemme for å si det slik)
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
jumbo skrev:For min del var jeg i Drammen. Det er det nærmeste biltilsynet i mitt distrikt som jeg ikke vet 100% at er fullstendig nazi (kongsberg kan du BARE glemme for å si det slik)Blir nok drammen for min del også. Greit å vite at det er mulig. Brukte du papirenen du fikk fra Toyparts da?
Larsen skrev:Jajumbo skrev:For min del var jeg i Drammen. Det er det nærmeste biltilsynet i mitt distrikt som jeg ikke vet 100% at er fullstendig nazi (kongsberg kan du BARE glemme for å si det slik)Blir nok drammen for min del også. Greit å vite at det er mulig. Brukte du papirenen du fikk fra Toyparts da?
323F GTX skrev:lurer på hvordan mulighetene for å få godkjent med V6 erDet tror jeg du bare kan glemme.![]()
Vil ha mer power i min, men skal ikkje ha meg noe ny turbobil
inzane2012 skrev:ikke værst jumbo:)Om du leser noe få poster tilbake her i denne tråden så listet Toyparts opp det man trenger. Det er nøyaktig det grunnlaget jeg godkjente min bil på.
men sysn du/dere som har/skal godkjenne en ombygd gti kan lage en liten guide til oss andre her, og fått den som sticky på forumet, hadde blitt mye lettere å finne ut hva som må gjøres og hva som må til av papir, så slipper vi å leite så mange sider med mye svada på:)
jumbo skrev:jepp, det stemmer det, er strengt tatt ikke noe mere man trenger, problemet er å få noen til å skrive ut slike papirer, jeg har hatt et godt forhold til toyota har i byen i mange mange år så de vet hva jeg står for, og ikke minst sender de problemene sine til meg.inzane2012 skrev:ikke værst jumbo:)Om du leser noe få poster tilbake her i denne tråden så listet Toyparts opp det man trenger. Det er nøyaktig det grunnlaget jeg godkjente min bil på.
men sysn du/dere som har/skal godkjenne en ombygd gti kan lage en liten guide til oss andre her, og fått den som sticky på forumet, hadde blitt mye lettere å finne ut hva som må gjøres og hva som må til av papir, så slipper vi å leite så mange sider med mye svada på:)
Ellers havner jeg litt mellom barken og veden her, på ene siden vil jeg selvsagt hjelpe til så mye jeg kan, men på den andre siden så må jeg ta litt hensyn til at jeg har kjøpt en tjeneste av folk som har dette som levebrød.
I all enkelhet, du må ha dette:
- dokumentasjon på at turbo og gti utgavene av bilen er like forruten motor/drivverk
- dokumentasjon på at motoren du har i bilen faktisk er det du påstår det er
- dokumentasjon fra ett eller annet godkjent verksted som bekrefter at selve ombyggingen er fagmessig gjennomført
Tror folk generelt lurer altfor mye og gjør altfor lite. Om man vil godkjenne så er det egentlig bare å kjøre på - klø hull i hodet kommer man ingen vei med.
TOYPARTS skrev:Så lenge det er mindre gamp i den V6en enn i en GTE, kan du jo uansett bruke turboen som referanse på at bilen tåler effekten. Du har strengt tatt lov å sette inn en hvilken som helst type (ellers godkjent) motor i bilen såfremt effekten er lik eller lavere enn hva du kan dokumentere at bilen tåler.323F GTX skrev:lurer på hvordan mulighetene for å få godkjent med V6 erDet tror jeg du bare kan glemme.![]()
Vil ha mer power i min, men skal ikkje ha meg noe ny turbobil
jumbo skrev:skjønner hvor du vil, men det gjør ikke biltilsynet, men sier ikke at det er dønn umulig, bare at man godkjenner 100 turbobiler og kansje 1 med v6TOYPARTS skrev:Så lenge det er mindre gamp i den V6en enn i en GTE, kan du jo uansett bruke turboen som referanse på at bilen tåler effekten. Du har strengt tatt lov å sette inn en hvilken som helst type (ellers godkjent) motor i bilen såfremt effekten er lik eller lavere enn hva du kan dokumentere at bilen tåler.323F GTX skrev:lurer på hvordan mulighetene for å få godkjent med V6 erDet tror jeg du bare kan glemme.![]()
Vil ha mer power i min, men skal ikkje ha meg noe ny turbobil
Problemet blir jo i neste rekke å dokumentere at vektfordeling er tilstrekkelig ivaretatt. Hvordan man fikser DEN nøtta har jeg ingen villeste anelse om - det er vel rimelig naivt å tro at den V6en ikke veier en god posjon mer.
jumbo skrev:Selv den tyngste V6 blokka som er vanlig ved v6 bytte i mr2veier mindre enn 3SGTE motoren;) så rent teoretisk burde det jo være mulig. Men BT er jo dønn firkantet, og noenganger både 2 og 3 kantet, så... Men treffer man rett person på godkjenningen kan alt skjeTOYPARTS skrev:Så lenge det er mindre gamp i den V6en enn i en GTE, kan du jo uansett bruke turboen som referanse på at bilen tåler effekten. Du har strengt tatt lov å sette inn en hvilken som helst type (ellers godkjent) motor i bilen såfremt effekten er lik eller lavere enn hva du kan dokumentere at bilen tåler.323F GTX skrev:lurer på hvordan mulighetene for å få godkjent med V6 erDet tror jeg du bare kan glemme.![]()
Vil ha mer power i min, men skal ikkje ha meg noe ny turbobil
Problemet blir jo i neste rekke å dokumentere at vektfordeling er tilstrekkelig ivaretatt. Hvordan man fikser DEN nøtta har jeg ingen villeste anelse om - det er vel rimelig naivt å tro at den V6en ikke veier en god posjon mer.
jumbo skrev:Da er jeg hjemme etter tur til biltilsynet.Gratulerer med godkjent turbokonvertering
Bilen er godkjent, men med et par simple mangler (2,0 liter var ikke bra nok, han ville ha nøyaktige ccm, pluss at jeg manglet utskrift av vinkler etter hjulstillingskontroll - jeg hadde bare kvittering ettersom printern var ødelagt)
Alt som betyr noe gikk rett igjennom uten problemer.
Holdt på å få litt mas om motornummer, men etter jeg ba om hjelp til å finne det - og etter vi begge hadde lett etter det 30 minutter uten hell - ga han faen og sa at "det vi ikke kan påvise trenger du heller ikke i vognkortet" hehe.
Så nå sitter jeg igjen med en ny hjulstillingskontrol og et simpelt papir fra Toyota på motorvolum så er alt i boks.
Takk så mye til Toyparts for godkjent MR2 turboombygging
jumbo skrev:Sett bare det som sticky;) heheinzane2012 skrev:ikke værst jumbo:)Om du leser noe få poster tilbake her i denne tråden så listet Toyparts opp det man trenger. Det er nøyaktig det grunnlaget jeg godkjente min bil på.
men sysn du/dere som har/skal godkjenne en ombygd gti kan lage en liten guide til oss andre her, og fått den som sticky på forumet, hadde blitt mye lettere å finne ut hva som må gjøres og hva som må til av papir, så slipper vi å leite så mange sider med mye svada på:)
Ellers havner jeg litt mellom barken og veden her, på ene siden vil jeg selvsagt hjelpe til så mye jeg kan, men på den andre siden så må jeg ta litt hensyn til at jeg har kjøpt en tjeneste av folk som har dette som levebrød.
I all enkelhet, du må ha dette:
- dokumentasjon på at turbo og gti utgavene av bilen er like forruten motor/drivverk
- dokumentasjon på at motoren du har i bilen faktisk er det du påstår det er
- dokumentasjon fra ett eller annet godkjent verksted som bekrefter at selve ombyggingen er fagmessig gjennomført
Tror folk generelt lurer altfor mye og gjør altfor lite. Om man vil godkjenne så er det egentlig bare å kjøre på - klø hull i hodet kommer man ingen vei med.
inzane2012 skrev:du må jo betale for effektøkningen om bilen er importert. det kan jo fotr bli noen kroner om bilen ikke har vært så lenge i norge.jumbo skrev:Sett bare det som sticky;) heheinzane2012 skrev:ikke værst jumbo:)Om du leser noe få poster tilbake her i denne tråden så listet Toyparts opp det man trenger. Det er nøyaktig det grunnlaget jeg godkjente min bil på.
men sysn du/dere som har/skal godkjenne en ombygd gti kan lage en liten guide til oss andre her, og fått den som sticky på forumet, hadde blitt mye lettere å finne ut hva som må gjøres og hva som må til av papir, så slipper vi å leite så mange sider med mye svada på:)
Ellers havner jeg litt mellom barken og veden her, på ene siden vil jeg selvsagt hjelpe til så mye jeg kan, men på den andre siden så må jeg ta litt hensyn til at jeg har kjøpt en tjeneste av folk som har dette som levebrød.
I all enkelhet, du må ha dette:
- dokumentasjon på at turbo og gti utgavene av bilen er like forruten motor/drivverk
- dokumentasjon på at motoren du har i bilen faktisk er det du påstår det er
- dokumentasjon fra ett eller annet godkjent verksted som bekrefter at selve ombyggingen er fagmessig gjennomført
Tror folk generelt lurer altfor mye og gjør altfor lite. Om man vil godkjenne så er det egentlig bare å kjøre på - klø hull i hodet kommer man ingen vei med.
en annen ting jeg lurte på her, hvor mye koster det med godkjenningen?? syns jeg leste lenger bak her at det var snakk om en gooood del penger...