Bilen har endelig fått den motoren den fortjener. Startet den opp igår med nyoverhalt 7mgte med SMIDD innmat.
IMG_5164.JPG (330.29 kiB) Vist 2559 ganger
Nyovehalt turbo (Garreth) på GIK med nye forbedrede forsterkede 360 lagre
Ny toyota,aisin oljepumpe.
Stålomspunnet slange med AN8 koblinger mellom oljepumpe og blokk, for bedre oljeflow.
Nyslipt veiv. Slipt til 0,25mm overdim.
Veiv grundig reingjort innvendig.
Nye ACL veivlagre 0,25mm overdim.
Nye ACL rammelagre 0,25mm overdim.
ARP studs på veiv.
Eagle smidde veivstaker med ARP2000 bolter.
Blokk borret og honet til 83,5 mm.
Smidde JE stempler med ringer og krysspinner. 83,5mm, 8,4:1 comp
Plansipt blokk og registerdeksel.
Planslipt topp.
Alle ventiler er slipt og shimset.
Portet topp og innsugsmanifold.
Ny GMB vannpumpe
Nytt oljefilter, toyota.
ARP topp studs.
2 mm, mls ståltoppakning.
Nye Cometic ventiltettninger.
Ny registerrem med strammehjul.
Stålomspunnet slange til kaldstartdyse.
EGR blokkert.
Nye NGK tennplugger
Alle nye simmerringer.
+++++
Motoren er bygd opp av Levin GT
Link til motorbygge album album:
http://s239.photobucket.com/albums/ff15 ... view_click