TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#258336  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
Ivar skrev:Det er jeg ganske enig i, men det var ikke poenget mitt. Poenget var tullpratet over om at man foretrekker en 90-modell MR2 fremfor en 2006-modell(?) 911 fordi MR2en er så lett å skru på? :roll:
Uff slitsomt med personer som fort irriterer seg og må poengtere ting en skriver, at man ikke kan ha en dialog og få gleden og få mene hva man vil uten å fått en melding av en viktigper om at det er tullprat. Da mister jeg lysten av å være her på forumet .
ja helt enig med deg even.

Men back to topick :)

Har du noen fremtidige planer utover evt nye felger? Synes selv at bilen er utrolig fin som den er nå, men noe som er meget pent er å lakkere skvettlapper, kanaler og frontleppa i bilens farge. Har lyst til dette på min mr2.

Da vil ressultatet blir noe i likhet av dette:
Vedlegg
1601590-bilde6-s4300169.jpg
1601590-bilde6-s4300169.jpg (83.98 kiB) Vist 474 ganger

#258617  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
ja helt enig med deg even.

Men back to topick :)

Har du noen fremtidige planer utover evt nye felger? Synes selv at bilen er utrolig fin som den er nå, men noe som er meget pent er å lakkere skvettlapper, kanaler og frontleppa i bilens farge. Har lyst til dette på min mr2.

Da vil ressultatet blir noe i likhet av dette:
Ja back to topick :) Tror jeg har lyst på noen felger med litt kant, og de må helst ha riktig og forskjelling bredde og impress foran og bak i forhold til slik orginal felgene er.

Tror ikke jeg vil lakkere kanalene, skvettlappene osv men mulig jeg monterer en blanding av Tom og greedy eller full Toms styling, lowrise og hellakkering (litt lysere enn den jeg har og med 2 lag klarlakk) og med 98 vingen som jeg har liggende. En av disse er det jeg jobber imot :
Vedlegg
Mr2 meet 008. Slik skal det gjøres.jpg
Mr2 meet 008. Slik skal det gjøres.jpg (31.45 kiB) Vist 856 ganger
Rød Toms i fart. Lowrise c.c. fin.jpg
Rød Toms i fart. Lowrise c.c. fin.jpg (36.24 kiB) Vist 857 ganger

#258619  av Mr2Even

Liker disse også :
Vedlegg
Fet rød med Cromma felger.jpg
Fet rød med Cromma felger.jpg (24.69 kiB) Vist 852 ganger
Rød med Toms styling. Fiiiin.jpg
Rød med Toms styling. Fiiiin.jpg (25.21 kiB) Vist 847 ganger

#258623  av Sven

Du er flink å navngi bildene dine du :wink:
Fine biler 8)

#258626  av GhostRider88

:shock: den Røde Toms stylingen var utrolig fin. Var ikke for mye, noe som det ofte kan bli om man tar et fult styling kitt på. Skal jo se ut som en mr2 selv om den er styla ;)

Høres ut som du har palanene klare og jeg liker de 8)

Hva må du ut med i hellakering trur du? Skal du evt gjøre mye selv?

#258730  av Mr2Even

Sven skrev:Du er flink å navngi bildene dine du :wink:
Fine biler 8)
Hehe joda prøver så godt jeg kan :lol:

#258731  av Mr2Even

GhostRider88 skrev::shock: den Røde Toms stylingen var utrolig fin. Var ikke for mye, noe som det ofte kan bli om man tar et fult styling kitt på. Skal jo se ut som en mr2 selv om den er styla ;)

Høres ut som du har palanene klare og jeg liker de 8)

Hva må du ut med i hellakering trur du? Skal du evt gjøre mye selv?
Ja planene har blitt til etter mye vurderinger frem og tilbake, og jeg liker Toms av samme grunn som deg :) tar seg bra veldig bra ut på rød også synes jeg. Jeg tror må ut med ca 15000 for hellakkering visst jeg går via en bekjent av meg.

Ikke rart fordelern min har lekki olje, der var jo ingen o-ring.. Byttet den idag og sjekket kontrollpungtene, der det ene pungtet var på kanten dvs 0,45mm og skal være fra 0,2-0,4..Så den blir nok byttet ut snart.
Dårlige uklare bilder men men.. På første bilde har jeg tatt på o-ringen halveis inn, den skal jo ligge helt innerst :
Vedlegg
Fordeler. Kontrollpungter.JPG
Fordeler. Kontrollpungter.JPG (166.9 kiB) Vist 475 ganger
Fordeler av. o-ring manglet.JPG
Fordeler av. o-ring manglet.JPG (167.19 kiB) Vist 471 ganger

#258735  av GhostRider88

oi, så ikke helt sprek ut den oringen der nei. Og som du skriver så sier det seg jo selv det hvorfor den lakk olje.. Bra du fant årsaken da.

15000 kr for hellakkering er jo en overkommerlig pris det. Leverer du bare bilen til lakkering da uten å demontere noe selv eller gjør du en del forarbeid selv. Er vel noen penger å spare på det.

#258740  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:oi, så ikke helt sprek ut den oringen der nei. Og som du skriver så sier det seg jo selv det hvorfor den lakk olje.. Bra du fant årsaken da.

15000 kr for hellakkering er jo en overkommerlig pris det. Leverer du bare bilen til lakkering da uten å demontere noe selv eller gjør du en del forarbeid selv. Er vel noen penger å spare på det.
Nei det er ingen o-ring der. Den som er der, skal helt inn til anlegget.. Den andre som er nedsenket er ikke til å bytte ut, den er av hard plast :wink:

Må nok gjøre litt selv for den prisen, som å ta av lister og speil og div. Mulig jeg lakkerer noen småting selv. Bare lakken på bilen kommer jo på ca 5000kr. Dyrt med lakk.. Skal jeg gjøre dette blir det nok ny frontrute med soting øverst, nye lister og pakkninger på dørene også. Fine detaljer er viktig for å få helheten fin :wink:

#258744  av inzane2012

hva med å sprakle igjen listene sånn at det blir helt clean da? eller blir er det sånn at du må ha listene fremme for å av frontfangeren og bak for å ta av bakfangeren??

BTW: ghostrider, den røde mr2'n du la ut bilde av øverst på siden her er jo forresten til salgs på autodb, sånn til informasjon for de som ikke visste det fra før av;)

#258747  av Mr2Even

inzane2012 skrev:hva med å sprakle igjen listene sånn at det blir helt clean da? eller blir er det sånn at du må ha listene fremme for å av frontfangeren og bak for å ta av bakfangeren??

BTW: ghostrider, den røde mr2'n du la ut bilde av øverst på siden her er jo forresten til salgs på autodb, sånn til informasjon for de som ikke visste det fra før av;)
Nei jeg vil nok beholde listene :wink: Ja jeg har også sett den på autodb nå og jeg synes ikke noe særlig om den mr2'en egentlig. synes det ødelegger bilen og gjøre slik som med den, men det er jo min mening.. :wink:

#258752  av inzane2012

syns faktisk det ser litt kult ut det han har gjort med skvettlappene, ser jo nesten ut som er noe småstyling;)

#258758  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:oi, så ikke helt sprek ut den oringen der nei. Og som du skriver så sier det seg jo selv det hvorfor den lakk olje.. Bra du fant årsaken da.

Nei det er ingen o-ring der. Den som er der, skal helt inn til anlegget.. Den andre som er nedsenket er ikke til å bytte ut, den er av hard plast :wink:

Må nok gjøre litt selv for den prisen, som å ta av lister og speil og div. Mulig jeg lakkerer noen småting selv. Bare lakken på bilen kommer jo på ca 5000kr. Dyrt med lakk.. Skal jeg gjøre dette blir det nok ny frontrute med soting øverst, nye lister og pakkninger på dørene også. Fine detaljer er viktig for å få helheten fin :wink:
stemmer.

Trudde nesten at du måtte gjøre noe selv til den prisen. Har hørt andre steder hvor mye de skal ta for å lakkere en hel bil (mr2) og du er heldig om du kommer på en pris rundt 20 000kr. Da regner de med at du har demontert en del selv også. Ikke det at jeg skal hellakkere bilen min, for den er så godt som strøken i lakken, men det er morro å undersøke ;)

Har forresten slik frontrute på min bil som du tenker det ;) var ganske dyr, men tar seg godt ut. Praktisk er den også når sola skinner 8)

#258786  av sindrejl

var en på forumet her som annonserte lakkering for rundt 12-15k på sunnmøre :)

#258795  av inzane2012

sindrejl skrev:var en på forumet her som annonserte lakkering for rundt 12-15k på sunnmøre :)
firewalk
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18