TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #294861  av Supramk3turbo

Ja, da er nesten alt på stell her. Har koblet ferdig BC'n, FCD'n og Satt på ny dump-vent, da den orginale ble "ødelagt"...Måtte bytte plugger da den begynte å fuske på høyt turbotrykk og turtall. Pluggen på sylinger 1 så ikke bra ut, nesten som det hadde blitt en pærle på den, omtrent ingen plass til noe gnist. Ellers gjør Fcd'n noe rart med tomgangen min, når jeg starter bilen jager den noe veldig på tomgang, og ved kjøring. Men etter et minutt eller to så ligger den stabilt på 1000 omdr. Fatter ikke dette, en fcd skal vel ikke ha noe med tomgangen å gjøre, men den forhindrer ihvertfall fuelcut. Har koblet meg helt vanlig inn på map sensor.

Ellers har jeg lakkert motor dekselet svart matt, ble litt gromt syntes jeg :D

Legger ut noen bilder fra rudskogen i går også. Bilder tatt av Petter/AE86drifter.

Har også bestillt Gule koni og eibach fjærer hos Toyparts, da det rett å slett var helt jævlig å kjøre på bane med de orginale slitne fjærene å demperne jeg har...
Vedlegg
svart.JPG
svart.JPG (134.68 kiB) Vist 516 ganger
svart1.JPG
svart1.JPG (2.48 MiB) Vist 499 ganger
rud2.JPG
rud2.JPG (114.49 kiB) Vist 515 ganger
Sist redigert av Supramk3turbo den 28 feb 2009 13:57, redigert 3 ganger totalt.
 #294862  av Supramk3turbo

.
Sist redigert av Supramk3turbo den 27 des 2008 13:32, redigert 2 ganger totalt.
 #296789  av Supramk3turbo

Ja, har vært litt å henge fingra i :D Det neste nå er at det lekker en del olje fra olje pumpen, denne er bare limt, så får fikse det så fort jeg kommer hjem fra det kalde nord. Ellers kommer snart Senke settet og wilwood big brake kittet er også på vei...Så da blir det gøy å kjøre på japse treffet :D Gleder meg... Håper på en tur til Mantorp igen også, anbefaler virkelig den banen, virkelig morsom :)
 #296905  av Supramk3turbo

Her er et par bilder av bremsene. De er bestillt fra Arizonaperformance, en virkelig hyggelig å seriøs dealer. Anbefales så langt :D

13" 4 piston kit.
Vedlegg
CIMG6446_resize.jpg
CIMG6446_resize.jpg (195.6 kiB) Vist 497 ganger
CIMG6453_resize.jpg
CIMG6453_resize.jpg (190.33 kiB) Vist 493 ganger
Alt man trenger følger med...
Alt man trenger følger med...
mk3-4pot2600x1024.jpg (193.1 kiB) Vist 495 ganger
 #296960  av Supramk3turbo

He he, ja skulle vell tro det. Ellers skal det jo ikke så mye til å forbedre bremse effekten i forhold til det orginale... :D Ihvertfall er mine farlig dårlige, he he...
 #297412  av Supramk3turbo

Jepp, da ble det visst T78 turbo på meg også :D Men dette blir ikke montert før i vinter. Blir Data sprut, nye dyser å Turbo kittet til neste sommer da :wink: Må si jeg gleder meg litt :) "Bittelitt" :lol:
 #297425  av tojo

Ja her snakker vi norges råeste MKIII,blir spennende å se dyno neste år :P
 #297436  av Supramk3turbo

He he, vet ikke det men. Men må si prosjektet har tatt en litt annen venning en det jeg hadde trodd. Når jeg kjøpte bilen i Oktober 07, så hadde jeg igrunn bare tenkt å gjøre små mods på den orginale motoren, å ellers ikke så mye. Men det ble fort glemt når man ble bitt av basillen. Har altid vært intresert i bil og motor, men det siste året har det tatt seg opp "litt". :D Moro for unga :lol:
 #297560  av Supramk3turbo

Det siste Mk3 prosjektet Toyparts holder på med er jo snart ferdig. Mk3 2jz-gte med Singel turbo. Men denne er jo for en Svensk Kunde, bilen er altså Svensk registrert. Så kan vel ikke regnes som Norsk.. Blir gøy å se hvordan den bilen går :)
 #297962  av Supramk3turbo

Lite klipp fra en liten aks test. 1.1 Bar. rullende start fra 20 km/t. Brukte vell ca 18 sekunder til 220.

Som dere ser så går bilen min veldig økonomisk ved slik kjøring, lyser grønt hele tiden :lol:

• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 62