TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #297353  av Christian

Har plukket av endel dekor nå og håper jeg får trykket opp ny i morgen. Håndbrekket er montert og testet ok, men var pyton å kontrollere. Må nok trene litt med det gitt... :roll: Fronten er også perforert slik som den gamle, samt hevet panseret i bak kant for bedre luft gjennomstrømning.

Styringen er utsatt, vil ikke modifisere hub'ene jeg har så tett på nye løp. Så jeg annonserer etter nye hub'er og håper noen har liggende. Mye greiere å sette på noe ferdig, så slipper man panikk skruinga.

Ny eksos er ferdig punktet, mangler opphengsfester og helsveising. Regner med å ta det i morgen. Blir da ett rent 3" anleg uten dempepotte. Blir det for mye lyd kan potta jeg har nå monteres på 2 minutter.

Planen nå er Mantorp 1-2aug, Japsetreff 10aug, Danmark 12aug og Lista 17aug. Bilen holder nok, håper bare føreren ikke tuller det til :wink:
 #297674  av bigwheels

Christian skrev:
hmsilset skrev:hehe,sinnsykt så mye dekk det går med deg da :D Halve stabelen der hadde blitt hard gummi før jeg hadde brukt den :lol:
Da er faktisk nesten alle dekkene borte, ha igjen 4stk som legges på felg i morgen :roll:
Har pratet med Big-wheels og bestilt 30stk nye 245/45-17 som leveres i Drammen i morgen. Plukker med meg endel av de på tur til Mantorp og tar resten meg meg hjem på søndag :)

Dekkene kom fram i rett tid;)?
 #301847  av Christian

En kjapp oppdatering.

Kom meg ikke på Japsetreffet likevel, da jeg valgte å reise til Danmark en dag tidligre en planlagt.
SD kjøringen der nede gikk ganske bra, fikk en liten tur i autovernet igjen, men på samme sted som sist. Synes nesten ikke at det var skjedd igjen :P

Lista ble avlyst.
Bilen overlevde Lånke, men ikke understellet. Coiloverene takket for seg og ga landingen etter krøen en ny dimensjon :lol: Fikk ikke tak i nye til Eikås, så ble å kjøre med ødelagte dempere.
Bilen overlevde ikke Eikås.

Fikk problemer under treningen med at bilen fusket og ikke ville gå skikkelig over 5800rpm, lette etter feil men fant ingen. Kjørte løpet ut og 5 runder på frikjøringen, så stoppet den plutselig. Helt død.
Lette litt rundt og fant ut at en haug med sikringer var røket, det viste seg etterhvert at kabelgatene som går i hjulbuene forran hadde fått sitt og vel så det! Droppet festen i Bergen og reiste hjem, har brukt dagen i dag på å lappe sammen ledningsnettet igjen, samt flyttet det opp i motorrommet for å slippe lignende i fremtiden. Var min egen feil, da jeg tidligre har kikket på disse kablene, men tenkte at de lå trygt nok...

Bilen startet og går nå som den skal igjen! :D
Tar meg en tur på verkstedet i morgen og kikker over resten av bilen, så den er klar om det blir en siste runde.
 #317255  av Christian

Skjer ikke allverdens, men kan jo oppdatere litt.

Nytt bodykit er montert, og trenger bare litt pussing og lakk.
Kjøpte dette kit'et før jeg fikk en sponsor avtale med BS bildeler, så da har jeg plutselig 2 slike kit. De går nok med :P
Takscoop ble også satt på.
Bilde
Bilde
Bilde

Kjøpte også en trd replica vinge av fs-styling, tipp topp passform og finish.
Bilde
Bilde

Coilovere og spacere ble bestillt en stund før jul, har endelig rota meg til å sette de på. Spacerene skal selges, da de bygger for mye :roll:
Bilde
Stålspunnede bremseslanger er montert, sammen med nye bremseklosser.

Sveiset om hub'ene mine, ble greit styreutslag tror jeg :)
Bilde
Bilde
Bilde
Bildene ble jo helt tragiske ser jeg, så får ta noen nye senere...

Oljekjøler med relocation filter er montert.
Bilde

Innvendig har jeg kun satt inn en ny hovedbryter (som faktisk stopper motoren :oops: ) og en sirene som varsler tap i oljetrykk.
320Km/t speedo måtte jo inn. Kjedelig når nåla stanger mot null på org speedoen :lol:
Bilde

Ny bensinpumpe, bensintrykkregulator, aluforinger til bakstillingen og ikeya styrekuler ligger fortsatt i eskene og venter på montering.

Skulle egentlig bli sponset med en lakkjobb, men er så mye om og men med de at jeg tror tror jeg gjør det selv. Må se det ann litt. Fargen blir en eller annen sølvfarge lik den jeg har på sidene, med sort matt panser/tak/bakluke og midtpartiet i vingen. Fadet overgang øverst på bakskjermene.

Ett Seibon TS panser er også bestillt, men er litt usikker leveringstid på dette. Det kommer når det kommer. :)
Bilde
 #317259  av tojo

Snadder dette blir bærre lækkert,blir morro å se deg sideways til sommeren.(du kommer vel å tar en oppvisning på ACR? :P
 #317262  av Supramk3turbo

Ser meget bra ut, satser på en knall 2009 sesong :D Men fargen på tak scoopet beholder du eller :lol:
 #317280  av FS-Styling.no

Dette blir jo rått!

Ser du har montert vingen... ble knall... få på litt lakk nå så blir det sikkert kanon!!! :D
 #318145  av Tommy R

Christian skrev:Selfølgelig skal takscoopet være råååsa :P

Trenger sårt litt sparkling og lakking hele bilen...Gruer meg til dette, pussing og matting er det kjedeligste jeg veit :x
Takscoopet står jo i stil med tøflene dine;)
 #318254  av TTM

Tommy R skrev:

Trenger sårt litt sparkling og lakking hele bilen...Gruer meg til dette, pussing og matting er det kjedeligste jeg veit :x
Hahaha! :D
 #318931  av Christian

Tommy R skrev:

Du er ei ræv Tommy! :lol:

Bilen er ferdig mattet og klar for lakk...dvs, den var det, men så kjøpte jeg wb kit'et til Bjørnalf her på forumet. Litt usikker på om jeg monterer det nå, eller om det blir ett fremtidig prosjekt. Får det til helga, så må kikke litt på passform o.l.
Uansett, jeg må bestemme meg for lakk. Sliter litt med å finne lakkoder og slikt, så jeg håper noen her har noen tips :)

Planen er å lakke bilen i en litt mørk sølvfarge på sidene (kanskje litt matt), og sort matt i front, tak, bakluke, og midtparti på trd vingen.
Noe lignende vedlagt bilde, men med sort tak.

Kan noen hjelpe litt med fargekoder, jeg finner bare shait på nett :oops:
Vedlegg
grey.jpg
grey.jpg (125.54 kiB) Vist 509 ganger
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 28