finnes det noen her på forumet som har klart og knekket noen av cusco diffene?
framdiffene eller mellomkassa?
takker for info

framdiffene eller mellomkassa?
takker for info

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.
med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.
og sekvensoverføringene i tilleg.
di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.
og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.Er det ikke denne sellholminnmaten "Defred" her inne har hatt store problemer med i st205 rallyvogna si, og som har holdt den ukjørbar i et par sesonger snart?
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.
med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.
og sekvensoverføringene i tilleg.
di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.
og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
MOTORSPORTHUSET skrev:det er jo dobbelt så stor sjansje for at en baktung mr2 med full kraft skal rase cusco diffen somDe er vel strengt tatt ikke samme, da mr2 sin ligger i kassa og st185 i bakakslingen...? Om du mener fremdiffen er den og forskjellig fra mr2 diffen mener jeg (grunnet fordelingskassa++, ihvertfall ikke samme delenr på de gamle TRD sperrene).
celicaen min skulle jeg tro.
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg mener bakdiffen på celicaen og mr2 diffen er lik i cusco.Forskjellig delenr på de både i Cusco 07 og i TRD2003 katalogen ihvertfall. Men om jeg husker rett følger det med noen korte innstikks-akslinger eller noe rart på Celica (som ikke følger med på MR2), så skal ikke avskrive helt at selve diffen kan være lik fordet.
og da vil den jo være mer holdbar i celicaen pga 50%mindre kraft og pga vekta er mindre.
jo defred har hatt litt problemer men det var org bakdiff som låste seg og dro med seg kasseinmaten hans.