TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• castrol celica

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #329738  av pkgrette

hørt om folk som har greid det men det tipper jeg på er feil shimsa differ da ryker dem lett
 #329792  av sleeper

Jeg har aldri hørt om noen som har knekt de pga for mye hk.. har vel vært noen som har knekt de men da har det som regel vært feil montering som har gjort det regner jeg med siden de som regel har gått innen den første uken de har hatt den..

Så trur ikek du har noe og være ærvøs for ang den diffen..

De orginale kassene tar jo kvelden etter hvert, de liker ikke har giring, da sprenger sjaltegaflene.. ( men du får kjøpt stål gafler fra fensport, men de koster like mye som en st205 kasse gjør hver.. og du trenger 3 av de.. )
 #329807  av MOTORSPORTHUSET

jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.

med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.

og sekvensoverføringene i tilleg.

di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.

og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
 #329821  av sleeper

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.

di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.

hm.. personlig så syntes jeg at så tett giring ikke er noen fordel på en så sterk motor.. blir jo bare masse giring..
Hvis jeg hade hatt mulighet til og endre på noe i girkassa så ville jeg att sånn ca samme utveksling på 5 giret, men lenger 1 og 2 gir.. for så og fordele de andre gira så 5 giret ender opp på samme hastighet..
 #330661  av MOTORSPORTHUSET

div bilder.
endelig kom di nye hjulagerene. :D :D
Vedlegg
052.JPG
052.JPG (55.84 kiB) Vist 1171 ganger
053.JPG
053.JPG (62.21 kiB) Vist 1171 ganger
055.JPG
055.JPG (58.14 kiB) Vist 1171 ganger
056.JPG
056.JPG (56.1 kiB) Vist 1171 ganger
060.JPG
060.JPG (47.7 kiB) Vist 1171 ganger
 #330662  av Ã˜rjanN

Se her ja... Ser veldig bra ut :)
Snart begynne på motor nå da? ;)
 #330663  av MOTORSPORTHUSET

ja må vel det. :D
jeg mangler div lager råder og småting. men målet er og få ferdi karroseriet til gatebil kr sand.
tror ikke den blir kjørbar før våren. :(
 #330702  av ArildM

Blir 3 gram rått dette :mrgreen:
 #330722  av Morten

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.

Er det ikke denne sellholminnmaten "Defred" her inne har hatt store problemer med i st205 rallyvogna si, og som har holdt den ukjørbar i et par sesonger snart?
 #330723  av Morten

MOTORSPORTHUSET skrev:det er jo dobbelt så stor sjansje for at en baktung mr2 med full kraft skal rase cusco diffen som
celicaen min skulle jeg tro.
De er vel strengt tatt ikke samme, da mr2 sin ligger i kassa og st185 i bakakslingen...? Om du mener fremdiffen er den og forskjellig fra mr2 diffen mener jeg (grunnet fordelingskassa++, ihvertfall ikke samme delenr på de gamle TRD sperrene). :wink:

Eller må jeg bare si det ser VELDIG spennende ut det du holder på med. gleder meg til å se ferdig resultat i action. :D
 #330763  av MOTORSPORTHUSET

jeg mener bakdiffen på celicaen og mr2 diffen er lik i cusco.

og da vil den jo være mer holdbar i celicaen pga 50%mindre kraft og pga vekta er mindre.

jo defred har hatt litt problemer men det var org bakdiff som låste seg og dro med seg kasseinmaten hans.
 #330768  av Morten

MOTORSPORTHUSET skrev:jeg mener bakdiffen på celicaen og mr2 diffen er lik i cusco.

og da vil den jo være mer holdbar i celicaen pga 50%mindre kraft og pga vekta er mindre.

jo defred har hatt litt problemer men det var org bakdiff som låste seg og dro med seg kasseinmaten hans.
Forskjellig delenr på de både i Cusco 07 og i TRD2003 katalogen ihvertfall. Men om jeg husker rett følger det med noen korte innstikks-akslinger eller noe rart på Celica (som ikke følger med på MR2), så skal ikke avskrive helt at selve diffen kan være lik fordet. :wink: OM de er like er jeg selvfølgelig enig i resonnementet ditt om at de bør leve lengre i Celicaen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 90