Side 12 av 90
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:12 jun 2009 18:08
av MOTORSPORTHUSET
finnes det noen her på forumet som har klart og knekket noen av cusco diffene?
framdiffene eller mellomkassa?
takker for info

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:12 jun 2009 19:29
av pkgrette
hørt om folk som har greid det men det tipper jeg på er feil shimsa differ da ryker dem lett
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:13 jun 2009 12:33
av sleeper
Jeg har aldri hørt om noen som har knekt de pga for mye hk.. har vel vært noen som har knekt de men da har det som regel vært feil montering som har gjort det regner jeg med siden de som regel har gått innen den første uken de har hatt den..
Så trur ikek du har noe og være ærvøs for ang den diffen..
De orginale kassene tar jo kvelden etter hvert, de liker ikke har giring, da sprenger sjaltegaflene.. ( men du får kjøpt stål gafler fra fensport, men de koster like mye som en st205 kasse gjør hver.. og du trenger 3 av de.. )
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:13 jun 2009 14:56
av MOTORSPORTHUSET
jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.
med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.
og sekvensoverføringene i tilleg.
di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.
og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:13 jun 2009 14:58
av MOTORSPORTHUSET
det er jo dobbelt så stor sjansje for at en baktung mr2 med full kraft skal rase cusco diffen som
celicaen min skulle jeg tro.
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:13 jun 2009 17:28
av sleeper
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.
med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.
og sekvensoverføringene i tilleg.
di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.
og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
hm.. personlig så syntes jeg at så tett giring ikke er noen fordel på en så sterk motor.. blir jo bare masse giring..
Hvis jeg hade hatt mulighet til og endre på noe i girkassa så ville jeg att sånn ca samme utveksling på 5 giret, men lenger 1 og 2 gir.. for så og fordele de andre gira så 5 giret ender opp på samme hastighet..
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:19 jun 2009 14:24
av MOTORSPORTHUSET
endelig på fulljusterbare bakhjul

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:19 jun 2009 18:34
av MOTORSPORTHUSET
div bilder.
endelig kom di nye hjulagerene.

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:19 jun 2009 18:42
av ØrjanN
Se her ja... Ser veldig bra ut

Snart begynne på motor nå da?

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:19 jun 2009 19:00
av MOTORSPORTHUSET
ja må vel det.
jeg mangler div lager råder og småting. men målet er og få ferdi karroseriet til gatebil kr sand.
tror ikke den blir kjørbar før våren.

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:20 jun 2009 00:08
av ArildM
Blir 3 gram rått dette

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:20 jun 2009 11:49
av Morten
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg skal ha selholm sin dog imat med lav utvekslin 185på 7000rm.
den er garantert til 600nm men jeg har snakket met di og di mener det skal holde til mer.
med mitt turtal på 8-9000 så øker blir det perfekt utveksling på norske baner.
30km økning pr 1000rm på 5 gir.
og sekvensoverføringene i tilleg.
di har ikke hatt problem med sette i det hele tatt. kunn når diffen bak ryker og låser seg da kan kassa og rase.
og skå tror jeg jeg prøver med cusco rs diff.
Er det ikke denne sellholminnmaten "Defred" her inne har hatt store problemer med i st205 rallyvogna si, og som har holdt den ukjørbar i et par sesonger snart?
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:20 jun 2009 11:53
av Morten
MOTORSPORTHUSET skrev:det er jo dobbelt så stor sjansje for at en baktung mr2 med full kraft skal rase cusco diffen som
celicaen min skulle jeg tro.
De er vel strengt tatt ikke samme, da mr2 sin ligger i kassa og st185 i bakakslingen...? Om du mener fremdiffen er den og forskjellig fra mr2 diffen mener jeg (grunnet fordelingskassa++, ihvertfall ikke samme delenr på de gamle TRD sperrene).
Eller må jeg bare si det ser VELDIG spennende ut det du holder på med. gleder meg til å se ferdig resultat i action.

Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:20 jun 2009 16:55
av MOTORSPORTHUSET
jeg mener bakdiffen på celicaen og mr2 diffen er lik i cusco.
og da vil den jo være mer holdbar i celicaen pga 50%mindre kraft og pga vekta er mindre.
jo defred har hatt litt problemer men det var org bakdiff som låste seg og dro med seg kasseinmaten hans.
Re: celica exstreme gatebil
Legg innLagt inn:20 jun 2009 18:04
av Morten
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg mener bakdiffen på celicaen og mr2 diffen er lik i cusco.
og da vil den jo være mer holdbar i celicaen pga 50%mindre kraft og pga vekta er mindre.
jo defred har hatt litt problemer men det var org bakdiff som låste seg og dro med seg kasseinmaten hans.
Forskjellig delenr på de både i Cusco 07 og i TRD2003 katalogen ihvertfall. Men om jeg husker rett følger det med noen korte innstikks-akslinger eller noe rart på Celica (som ikke følger med på MR2), så skal ikke avskrive helt at selve diffen kan være lik fordet.

OM de er like er jeg selvfølgelig enig i resonnementet ditt om at de bør leve lengre i Celicaen.