TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 MK1 AGTE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #389972  av ArildM

Ikke noe Japsepotte festet med patentbånd her nei 8)
 #390173  av MR2i

Litt bedre bilder med normalt kamera.

Med tanke på at rørendene bare er hektet før helsveising, må jeg si at han mekanikeren er pertentlig. Bare sjekk hvor tett rørendene er mot hverandre. Ikke mye som må fylles når man helsveiser!
1.jpg
1.jpg (237.76 kiB) Vist 514 ganger
2.jpg
2.jpg (160.58 kiB) Vist 514 ganger
Her har varmeisolering kommet på plass. Hele veggen er kledd med 2 lag i tillegg til original demping.
3.jpg
3.jpg (271.32 kiB) Vist 514 ganger
 #390174  av ArildM

Slike ting kan da vel ikke godkjennes nei :roll:
Ser meget bra ut da :)
 #392174  av MR2i

Da er motoren så vidt startet opp. Men på original ECU for å være sikker på at oljetrykk osv. er OK.

Har nå fått ordnet tegningen for adapteret mellom Emerald M3DK ECU'en.
MÃ¥ visst ha MAP-sensor dog..
MR2 1986 4AGTE Emerald.jpg
MR2 1986 4AGTE Emerald.jpg (143.11 kiB) Vist 478 ganger

Begynner å se enden av motor-prosjektet.. endelig..
 #392205  av ArildM

Blir godt å komme seg ut å kjøre litt med denne? 8)
 #392451  av MR2i

Da har jeg fått intercooler på plass. AGZE-motorlokket på plass.. må modifisere så vidt på festet, men er enkel skuring for å få til det. Lage tegninger på adapteret i morgen.

Kina-bensintrykksregulatoren lakk i alle tuter som var. Ingen pakninger noen steder. La på gjengetape, og så var det problemet borte.

Jeg fikk gleden av å starte opp bilen selv i dag. Utrolig lettstartet!! Bare så vidt man rekker å slå inn starteren før det bærer i gang.. Dette virker å gå bra!
SDC10970a.JPG
SDC10970a.JPG (203.06 kiB) Vist 445 ganger
SDC10971a.JPG
SDC10971a.JPG (198.23 kiB) Vist 445 ganger
SDC10972a.JPG
SDC10972a.JPG (162.03 kiB) Vist 445 ganger
Har beholdt ørene på oversiden av intercooleren, da jeg har tenkt å lage et plastdeksel som fyller hele åpningen på motorlokket slik at all luft som går ut av motoren MÅ gjennom intercooleren.
Skjæres ut i 3mm acryl med laser... Skal bli morsomt å se hvordan det blir..
 #392455  av donk2k

Lite tips fra en med erfaring fra Kina-Bensintrykk regulatorer.

Kjøp en av bedre kvalitet.

Den jeg hadde lakk også innvendig. Da blei det meget ustabilt bensintrykk og var umulig å få riktig AF verdier.

Når først prosjektet er såpass omfattende synes jeg det er lurt å ha visse kritiske deler i en viss kvalitet.

Pengene det koster for en bra regulator sparer du kanskje inn allerede på færre timer til mapping.
 #392458  av MR2i

donk2k skrev:Lite tips fra en med erfaring fra Kina-Bensintrykk regulatorer.

Kjøp en av bedre kvalitet.

Den jeg hadde lakk også innvendig. Da blei det meget ustabilt bensintrykk og var umulig å få riktig AF verdier.

Når først prosjektet er såpass omfattende synes jeg det er lurt å ha visse kritiske deler i en viss kvalitet.

Pengene det koster for en bra regulator sparer du kanskje inn allerede på færre timer til mapping.
Ja, det blir nok ny i morgen. Men spørs om Torshovs http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=17317832 er noe bedre?
Har sendt mail til de som solgte meg kitet med regulatoren.. For det rare var at skruene satt svært løst også.. men kinesiske 4-åringer er vel ikke så sterke i armene.. hehe..
 #392548  av MR2i

Nå MÅ jeg juble litt altså...

Fikk telefon fra SFOR nettopp. En hyggelig nordlending som ringte.

Var et par spørsmål angående motsvaret mitt på søknaden for ombygging. Etter spørsmålene ble klarert, fikk jeg GODKJENT TURBOOMBYGGING på MR2'en.
Dog kun 145 hk i denne omgang! Men likevel.
Inkludert datasprut, senkesett, bremser og hjul. Datasprutet kunne de godta siden bilen var eldre enn 1989.

Ved økning til 220 hk må ny søknad sendes inn for denne endringen med underlag for dette. Det tar jeg neste år.
Kose med meg 145 hk og kjøre inn pent i år.. "pent" får jeg vel si.. hehe..
 #392554  av MR2i

Nei.. det er det ikke.. hehe.. men det er en start! :)
Hadde en diskusjon med fyren angående 220 hk. Hørtes ikke negativ ut faktisk. Jeg fortalte om TUV-sertifiseringen osv...

Legger inn ny søknad på det når økonomien til å hive 40-50' for et TUV-sertifikat er på plass..
Hovedsaken er å få alt godkjent så man kan kjøre med 145 hk i det minste.
Jeg hadde kjørt med det på daglig basis uansett... resten av effekten hadde jeg tenkt å bruke på trackdays uansett. :)
 #392589  av ArildM

Wow. Ble det mulig pga de dokumentene du kjøpte eller?
 #392593  av MR2i

ArildM skrev:Wow. Ble det mulig pga de dokumentene du kjøpte eller?
Dokumenter jeg kjøpte? Hmm.. har ikke kjøpt noen jeg..
 #392721  av ArildM

Ok, bare syns å huske at du var i kontakt med et firma som skulle ordne no greier til deg :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 29