TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #382929  av ad92

Lav med org frontleppe og noen fine felger gjør seg veldig så planene virker bra :)

Men ikke senk for mye nåda! Når bilen min ble bygget opp back in 05 ble den senket perfekt spør du meg, akkurat høy nokk til å ikke skrape men passe lav:) senket 40/40
DSCN2043.JPG
DSCN2043.JPG (42.75 kiB) Vist 980 ganger
DSCN2038.JPG
DSCN2038.JPG (38.48 kiB) Vist 980 ganger

Ville valgt noe tuv godkjent senking, mr2er blir stoppet garrantert om du kjører forbi en teknisk :) jeg har aldri sluppet forbi en teknisk hvertfall, og da er helvette løs med mindre du har papirene i orden (av egen erfaring :( )

Hvor mye ble overhalingen på ?
Hvordan føles motoren ut i forhold til før ? :))
 #382955  av john_e

Prioriterer ikke TüV godkjente fjærer når jeg har et sett med Tein's liggende :) (Kjenner bilen så godt mekanisk nå at jeg bytter fjærer på et par timer inkludert pauser)
Da min gikk med 40/40 senk i sommer, skrapa den på mange av de ulovlig høye fartshumpene i Trondheim, men tror det bare var i plastdekslene under da :) Syns senkinga passer godt, men tror det blir enda bedre med litt større hjul bak ;)

Skal sende en mail med prisforespørsel på 2 stk. 16x8 og 2 stk. 17x9 D.R. felger (muligens. 2 stk. 17x8 og 2 stk. 18x9) Er i kategorien "Custom Wheels" i strl. over 15"
HÃ¥per det blir en akseptabel pris (regnet meg fram til 2500kr uten frakt, men inkl. MVA for 4 stk. 15" D.R. felger da :) )
 #382982  av john_e

ad92 skrev: Hvor mye ble overhalingen på ?
Hvordan føles motoren ut i forhold til før ? :))
Ble i overkant av 17 000kr inkludert noen fine rabatter :) Verktøy og oljer kom i tillegg da, så ble nok ca. 20k til slutt. (gjorde alt utenom borring honing og veivmåling+polèring selv)

Motoren føles veldig bra ut i forhold til før, så jeg er meget godt fornøyd! :) Den klatrer litt fortere på turtallet med letta svinghjul også.
Klarer bra å rive løs bilen med gassen uten clutchkick i rundkjøringer med passasjer og tørr asfalt (vinterhjul)

Før hadde den gått ca. 200 000km, og jeg kjørte jo rundt med gravrust i sylindrene og nedsota ventiler + etterhvert gåen toppakning :mrgreen:
 #383466  av Tribalti

Hvordan ligger det an her? :D
 #383469  av john_e

Tribalti skrev:Hvordan ligger det an her? :D
Ble en kjøretur med Mr2'en i dag :)
Føles mye smoothere å kjøre med originalfjærene nå, men det ser ganske dumt ut.

Lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre mtp. endestagene på krengestaget... Blir litt dumt å bruke 1200 på nye fra twos'r'us hvis det ikke blir EU annmerkning på de gamle.. Har lyst til å kjøpe andre upgrades i stedet :)

Har begynt å sikte meg inn på 17" og 18" sølvgrå-powdercoat Diamond Racing felger med Federal 595 rundt + lange Muteki titanium(ikke regnbue)-finish muttere.

Ellers har jeg begynt å planlegge litt rundt helstøpt motorlokk og bagasjelokk med innebygd spoiler/vinge i glassfiber/epoxy. Må finne ut hvordan jeg skal bygge en ramme for det med lås, gassfjær og evt. innestøpt bremselys :)
 #383935  av john_e

Tror jeg har funnet noen sinnsykt råe felger i Norge nå... Er skikkelig spent på om jeg får tak i dem! :)
Kan ikke si noe mere enda, men blir update om jeg får dem i boks! :D
 #383996  av john_e

inzane2012 skrev:aim for the stars, but if that fails... reach for the trees ;)
Tror det blir minst like mye stars som med Diamond Racing jeg ;)

De har i alle fall godt potensiale med oppussing og dekkstrekk :)
 #384345  av john_e

I morgen er det meldt godt vær og +grader her i trøndelag, så får antakeligvis gjort noe malearbeid og sånt. Oppdateres om det blir noe verdt å nevne :)

Noen som vet hvor man får tak i nye 17" ytterringer med 30 hull til 3-delte felger?
 #384692  av john_e

Må finne noen til å sveise noen småhull før kontrollen, så er opptatt med sånne ting i prosjektet akkurat nå.

Har også snakket med selgeren av felgene, så er litt nermere handel nå.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 54