Side 12 av 16
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:25 sep 2013 22:06
av ArildM
Skjønner den

Det finnes bedre biler å starte med, MR2 kan fort gi deg en overraskelse, selv for erfarne sjåfører

Håper den blir godt tatt vare på videre uansett hva som skjer

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:26 sep 2013 00:27
av Myklebust
Er nok mange som får seg et sånt dilemma når det gjelder eldre eller spesielle biler. Samma med meg og celicaen: "skal eg investere masse penger i gammel bil eller kjøpe meg nyere og sikrere bil?" Var jo og dette med vinterlagring og "vil eg ha noke nytt igjen til sommeren?" Er ikkje sånn at det blir særlig nyere bil med det første, men slik er no det.
Har sett celicaen min noken ganger etter at eg solgte den.. samme suget i magan og et lite spark av anger kver gang

Velg riktig, men blir jo verre for oss yngre og fattige

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:26 sep 2013 12:52
av Mr2mr2
Det mest ideelle for meg hadde vert om min far kjøpte bilen ut ifra meg. så kunne hann stått på bilen, mens jeg har penger
Så om jeg hadde angret kunne jeg bare kjøpt den tilbake etter noen år.....
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 14:08
av Mr2mr2
Da har jeg snakket med 2 hyggelige damer hos toyota Norge, oppga registreringsnummeret til hun siste, så hun kunne søke litt etter papirer for ombygging av motor. så skulle hun ringe meg opp igjen.
Bare å vente i spenning.

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 14:24
av Mr2mr2
fikk beske om at det ikke fantes papirer på dette?
så var det vist noen spesielle regler siden bilen var importert?
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 14:54
av ArildM
Hvem i alle dager var det du snakket med som faktisk vile hjelpe deg med dette
Hva med den bilen i Autofil (ligger på NRK.no) hvor Jan Erik tester AW11 med kompressor i?
Alle kompressorbilene som er godkjent er nok dessverre importert, men siden det er norske skilter på de så må det vel gå an å få godkjent.
Som sagt tidligere tror jeg ikke problemet ligger i effektøkninga (ref Dag som fikk godkjent turbo), men i at du ordlegger deg slik at det er satt inn annen motor. Jeg ville ha søkt om å få godkjent effektøkning på motor ved å sette inn original kompressor fra Toyota motor. På den måten endrer du kun effekten, ikke motor og drivverk (såvidt alle vet og kan se).
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 15:07
av Mr2mr2
Ja. tror nok det må være alternativet.
men skal jeg da bare søke om effektøkning med samme referansenummer som med motorbytte eller skal jeg sende en helt ny søknad?
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 15:36
av Mr2mr2
tror jeg bare sender en ny søknad om "ettermontering av kompressor på orginalmotor" og effektøkning til 145 hk

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 16:03
av ArildM
Tror det er den beste løsningen!

Da er det jo snakk om effektøkning fra 125hk til 145hk

Det bør jo gå bra?

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 16:15
av Inz4ne
Du får prøve på det, gøy om det hadde gått i orden.
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:02 okt 2013 18:45
av Mr2mr2
jaja, da har jeg og min far vert på "motorsykkeltreff" på "kroen" med mr2'n
den kom fram uten overoppheta bremser

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:03 okt 2013 14:38
av Myklebust
Hehe, ka det vil sei?

Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:03 okt 2013 15:32
av Mr2mr2
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:12 okt 2013 19:29
av Mr2mr2
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:12 okt 2013 19:40
av ArildM
Hehe, trist MR2 som står utenfor og vil inn. Jaja, bare å begynne å rydde, evt lage rampe og kjøre mr2en oppå alt det andre?
