Sommeren nærmer seg og bilen er 99%!
Recap av det utførte arbeidet denne vinteren :
* Skiftet til polyforinger i understellet, mange var poly fra før av, men jeg byttet de som var dårlige og smørte opp igjen de som var i veldig god stand, har resten i reserve
* Satt på coilovers og justert/tilpasset høyden på bilen slik jeg vil ha det
* Skiftet begge hjullagre bake med komplett skift av støvringer og simmerringer, skiftet en bremseskjoldplate bak som var skeiv og rustet innvendig, fått tak i 2x brukte spindler og fått satt dem i, kassert den ene gamle og tatt vare på den andre da disse er ute av produksjon!
* Skiftet toppdekselpakning da denne var svett, kontrollert ventilklaring på motor, skiftet plugger og gappet til anbefaling herfra
* Service motor, 5-50w mobil 1 rally formula og Blitz racingoljefilter
* Montert stolpemålere, lagt ledninger og vakumslanger, satt T stykke og tatt ut for oljetrykk, modifisert bunnplugg til at tempføler passer rett i
* Skiftet mange stygge skruer i motorrom, plukket av deler og rengjort/pusset og lakkert opp igjen, tatt av vindusviskerarmer og slipt ned, lakkert og hengt på igjen, manglet plastdeksler på skruene så fått kjøpt nye muttere og plastdeksler
* Diverse klips, plugger for tektylering som manglet er byttet og satt på igjen skikkelig, mindre ramlelyder nå og bedre samvittighet for ingen hulrom blir fylt med dritt!
* Vasket punkter under bilen der tektylen var slitt og tektylert det opp igjen
* Fått på Catch can i motor, rutet slanger som tåler oljedamp i riktig dimensjon
* Skiftet venstre caliper foran som var bom fast etter vinteren, demontert alle de andre og smørt glidere på alle sammen
* Fullstendig flush av bremsevæske gjennom hele bilen, helt ny igjen nå
* Fjernet svampehelvettet som er montert inni bak panelene på disse 90s toyotaene, takker skaperen for at det ikke var rustet der, men fuktige var dem faen meg, og da har bilen stått i garasje siden i fjor...
* Dekklekkasje høyre bak, ventilen var revnet... Skiftet ventil og bøyet & bendet alle de andre for inspeksjon, så greie ut.
* Funksjonskontroll på hele kjøretøyet
Utsatt eller hoppet over :
* Stålomspunnede slangene jeg hadde kjøpt passet ikke, kassert til når jeg gidder og kjøpe nye
* Tårnstagstabilisator foran kom med feil plater under som ikke passer, disse må jeg få en kompis som er platearbeider til og lage nye fra scractch eller bearbeide dem litt da dem var litt for store også
* Bigbrakes og 205 bakre er utsatt da begge caliperne bak er fullstendig faste og må kjøpes nye og bigbrakes foran som er direkte bolt-on er ikke så lett og finne, skal ikke ha spacere.... Mulig jeg bare gir faen da jeg har kjørt noen år til Tyskland nå og er gått vel lei det.
Gjenstår og kjøre den på 4hjulskontroll når været tillater det!
Og ellers har jeg fått tak i tskjorter som blir påbudt kjøreutstyr når ej skal av sted å vise fram både brud og bil