Side 12 av 13

Legg innLagt inn:04 feb 2007 22:21
av celica_st185
mener på at Jeg skuklle få 243hk teoretisk med HKS luftfilter, iridium tennplugger, 3"catback eksos, 1.2 ladetrykk. + at du får endel ved å bytte downpipe. Dette er jo teoretiske tall utifra at motoren yter det den skal orginalt. Uansett om jeg hadde 100hester før jeg monterte boostcontrol, så var det vertfall betydeli mer guff i den etter at jeg monterte den :)

Hvilken boostcontrol som er best vet jeg ikke, men vet at den jeg har funker, å det er en elektronisk GReddy profec b

Legg innLagt inn:04 feb 2007 23:05
av Gt-4-Ever
celica_st185 skrev:mener på at Jeg skuklle få 243hk teoretisk med HKS luftfilter, iridium tennplugger, 3"catback eksos, 1.2 ladetrykk. + at du får endel ved å bytte downpipe. Dette er jo teoretiske tall utifra at motoren yter det den skal orginalt. Uansett om jeg hadde 100hester før jeg monterte boostcontrol, så var det vertfall betydeli mer guff i den etter at jeg monterte den :)

Hvilken boostcontrol som er best vet jeg ikke, men vet at den jeg har funker, å det er en elektronisk GReddy profec b
Får ta en test og sjekke hvor mye hk det er i bilen min da. :) Jeg vurderte apexi sin boostcontroller. Hvor mye ladetrykk kan jeg kjøre på? Er jo to instillinger på bcen ikke sant? er dette i tillegg til originalt trykk? kunne jo da hatt 0.9 på den ene og 1,2 på den andre. I tillegg til 0,7 som teknisk sett skal være orig. :) Vurderer å kjøpe bcen på neste lønning. :D eksosanlegget er med downpipe. :)

Legg innLagt inn:05 feb 2007 15:04
av celica_st185
Kjørte vel mest på 1.1 tror jeg, hadde også 0.9 i lavmodus. Tror du skal ha 1.2bar som grense på orginalturboen, helst noe lavere som 1.1 f. eks :) Min ladet ca 0.5 når jeg slo av bc'en som er orginalt på 1 og 2 gir

Legg innLagt inn:05 feb 2007 16:11
av Jonny
celica_st185 skrev:Kjørte vel mest på 1.1 tror jeg, hadde også 0.9 i lavmodus. Tror du skal ha 1.2bar som grense på orginalturboen, helst noe lavere som 1.1 f. eks :) Min ladet ca 0.5 når jeg slo av bc'en som er orginalt på 1 og 2 gir
Tror "avanserte" turbobiler er litt skjøre.
Min ble minst 1 sek.raskere 0-100 bare ved bytte av tennigsdeler.
Men er fortsatt en skikkelig SINKE!
Må nok trimme den skikkelig for å klare 0-100 på originaltiden!
Merker ingenting feil på bilen og har målt komp., tenning og turbotrykk,alt OK.(På Toyotaverksted). Det eneste som muligens gir en pekepinn er
turbotrykket...bare 0,6bar.
Blir nok større eksos,bedre luftfilter (A`pexi) og boostkontroller,ja.
Sjekk luftfiltertest:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

Kjører dere på ren 98 okt.?

Legg innLagt inn:05 feb 2007 16:33
av celica_st185
ja kjører 98 :)

Legg innLagt inn:05 feb 2007 22:33
av Gt-4-Ever
celica_st185 skrev:Kjørte vel mest på 1.1 tror jeg, hadde også 0.9 i lavmodus. Tror du skal ha 1.2bar som grense på orginalturboen, helst noe lavere som 1.1 f. eks :) Min ladet ca 0.5 når jeg slo av bc'en som er orginalt på 1 og 2 gir
Da blir det 0,9 og 1,1 når jeg får bcen i hus. :D

Re: GT4 aks.

Legg innLagt inn:14 feb 2007 06:26
av Jonny
Jonny skrev:Nett kjøpt en Celica GT4 CS fra Sveits. Gådd snart 170t.km.
Motoren snurrer fint og er fin å gire. Bruker 0.82 på mila (langkjøring). Den er helt original og har katalysaor. Men noe må det være med den da den (med relativt forsiktig start) bruker hele 10s+. fra 0-100!! Noen som har vert utsatt for det samme men fått den til å gå bedre?? Er selvfølgelig skuffet men kan ikke gi opp... :cry:
Oppdatering,13/2-07:
Nå går den på 8,6s. uten den beste starten jeg har hatt...

Re: GT4 aks.

Legg innLagt inn:14 feb 2007 16:52
av Helmer
Jonny skrev:Oppdatering,13/2-07:
Nå går den på 8,6s. uten den beste starten jeg har hatt...
Hva har du gjort med bilen?

Re: GT4 aks.

Legg innLagt inn:14 feb 2007 21:31
av Jonny
Helmer skrev:
Jonny skrev:Oppdatering,13/2-07:
Nå går den på 8,6s. uten den beste starten jeg har hatt...
Hva har du gjort med bilen?
Nå tok jeg nettopp en på 7,7s.!!
Etter bytte av tennplugger,tennpl.ledninger,rotor og fordelerlokk
gikk den minst 1sek. raskere!

Monterte GReddy boostontroller og skrudde opp til 0,77bar.
Tok ikke mange starter så 8,6 er nok ikke bestetiden.
Original boost går fra 0,6 til 0,83 i følge Toyota.
(kanskje 0,83 er 225 hk modellen?).
Skrudde opp til ca.1,0bar og tok en liten test,den på 7,7s. som
nok ikke er bestetiden.(Blei litt nervøs da en politibil blinket med lysene til meg...!)
Eksos og luftfilter er fortsatt original men skal byttes ut...
Mer i vente...skal teste 1,2bar også...

Re: GT4 aks.

Legg innLagt inn:17 feb 2007 17:42
av Jonny
Jonny skrev:
Helmer skrev:
Jonny skrev:Oppdatering,13/2-07:
Nå går den på 8,6s. uten den beste starten jeg har hatt...
Hva har du gjort med bilen?
Nå tok jeg nettopp en på 7,7s.!!
Etter bytte av tennplugger,tennpl.ledninger,rotor og fordelerlokk
gikk den minst 1sek. raskere!

Monterte GReddy boostontroller og skrudde opp til 0,77bar.
Tok ikke mange starter så 8,6 er nok ikke bestetiden.
Original boost går fra 0,6 til 0,83 i følge Toyota.
(kanskje 0,83 er 225 hk modellen?).
Skrudde opp til ca.1,0bar og tok en liten test,den på 7,7s. som
nok ikke er bestetiden.(Blei litt nervøs da en politibil blinket med lysene til meg...!)
Eksos og luftfilter er fortsatt original men skal byttes ut...
Mer i vente...skal teste 1,2bar også...
POKKER`n...!
Fekk ett rykk og den oransje varselampen lyste litt forrige dagen!
Kjørte da ikke på fullt men hadde nettopp kjørt litt på 1bar og hatt litt tung pedal noen minutter. Dette på 96,5 okt.(50/50, 95 og 98 okt).
Kjørte den litt roligere etterpå og fyllte mer 98 på tanken...
Fuelcut eller knock sensor..? Alt i tenning er nytt og justert.
Har ikke merket noe til dette ved måling av aks. tider og hardkjør
tidligere..

Legg innLagt inn:18 feb 2007 01:38
av sleeper
hvorfor prøver du og kjøre med blanding av 95 og 98 bensin da? det sammen med og skru opp trykket er jo som og be om problemer med motoren da... :wink:

Legg innLagt inn:18 feb 2007 11:00
av Jonny
sleeper skrev:hvorfor prøver du og kjøre med blanding av 95 og 98 bensin da? det sammen med og skru opp trykket er jo som og be om problemer med motoren da... :wink:
Nei,prøver ikke å kjøre på den blandingen til vanlig.
Skulle nok forklart bedre. Hadde noe 95 på tanken da jeg monterte boostkontrolleren og etterfyllte med 98 så det ble ikke ren 98.
Kjører til vanlig på 0,8bar og har bare kjørt på "høyboost-
programmet" ett par ganger i korte perioder.
Men det er vel akkurat da ting skjer....
Skal ikke teste mer med høyt trykk før jeg vet tanken bare inneholder 98 okt. for,som du skriver,trenger ikke akkurat å be om problemer...
Er ny i gamet og trodde det var høy nok oktan til å ta en liten test
på ca.1 bar... :oops: :oops:

Legg innLagt inn:18 feb 2007 23:26
av celica_st185
Har du montert Fuel Cut Defenser?

Legg innLagt inn:19 feb 2007 16:56
av Jonny
celica_st185 skrev:Har du montert Fuel Cut Defenser?
Nei ikke enda.
Har lest at CS ikke trenger dette da den klarer 1,2 bar uten å kutte...
Min er en 93 CS og har kjørt den opp på 1.05 uten problemer.
Har bare merket rykket en gang og da var ladetrykket en del lavere...

Re: GT4 aks.

Legg innLagt inn:20 feb 2007 12:23
av kennethx
Jonny skrev:
POKKER`n...!
Fekk ett rykk og den oransje varselampen lyste litt forrige dagen!
Kjørte da ikke på fullt men hadde nettopp kjørt litt på 1bar og hatt litt tung pedal noen minutter. Dette på 96,5 okt.(50/50, 95 og 98 okt).
Kjørte den litt roligere etterpå og fyllte mer 98 på tanken...
Fuelcut eller knock sensor..? Alt i tenning er nytt og justert.
Har ikke merket noe til dette ved måling av aks. tider og hardkjør
tidligere..
Om den orange motorlampen har lyst, så kan du sjekk etter feilkoder i ECU.
http://www.ts-ogn.no/content/view/16/27/