Celica Turbo: Grunnen vet jeg ikke, men etter litt synsing tror jeg det kan være en kombinasjon av at jeg kokte motoren tre ganger på rudskogen slik at jeg fikk en svak metallisk lyd etter det. Byttet til 0-40w olje, noe den motoren ikke klarte å holde på fordi jeg kun hadde ca 3liter igjen da jeg tappet den etter havariet. Det at lageret hadde en skade etter overoppheting, for lite olje og hardkjør i kjeglebane slik at olja skvulpet vekk ifra oljesilen var nok det som skulle til....men jeg er langt fra ekspert
Det som er litt trist er at den delemotoren som jeg satte inn har litt rådebank og en clutch som tar så godt som ingenting
Det medfører at jeg må bytte over til den andre gearkassen (gidder ikke bare å ta ut clutchen), noe som medfører at jeg må ut med motoren igjen....Tror Christian sin uflaks med motorer smitter
Som sagt er jeg ikke kyndig i motor-skruing, så mitt spørsmål til de som kan er: For å vite tilstanden på en motor, er det nok å ta en kompresjonstest av sylindrene eller er det andre ting som indikerer slitasje. Mitt dilemma er at den siste motoren vet jeg ikke tilstanden på...slik at jeg må ta et valg om jeg skal bytte over veiv og nye råder til den jeg hadde i, fordi jeg vet at den er i ok stand, eller bruke den nye og bytte råder og gear.(Hvis rådene er gåene har vel den blitt brukt hardt?)

Det som er litt trist er at den delemotoren som jeg satte inn har litt rådebank og en clutch som tar så godt som ingenting

Som sagt er jeg ikke kyndig i motor-skruing, så mitt spørsmål til de som kan er: For å vite tilstanden på en motor, er det nok å ta en kompresjonstest av sylindrene eller er det andre ting som indikerer slitasje. Mitt dilemma er at den siste motoren vet jeg ikke tilstanden på...slik at jeg må ta et valg om jeg skal bytte over veiv og nye råder til den jeg hadde i, fordi jeg vet at den er i ok stand, eller bruke den nye og bytte råder og gear.(Hvis rådene er gåene har vel den blitt brukt hardt?)
Mine prosjekter som ikke hadde vært realisert uten hjelp fra "bil-kompiser" her på Ts-ogn:
Mr2 Mk1 3vzfe.Ms2.Edis-6.Lc-1.
Mr2 Mk1 1uzfe.Ms2.Edis-8.Lc-1.