TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464296  av OleST

Beste er jo nå at jeg kan endre alt i dashen. Så jeg kan for eksempel lage toyota skin til instrumentet om jeg så vil :lol:

Glær meg til å få temp måler og ladetrykk (bytter ut "power" meteret på bildet) :mrgreen:
 #464299  av OleST

Noen som har lyst på en XC70?

Fattern ble faen meg stoppa i teknisk på veg hjem fra etterkontroll og avskilta fordi de målte bakkeklaring... :oops:
 #464302  av ArildM

En grei påminnelse om hvorfor jeg solgte MR2ene med ikke godkjent motorswap. Er det moro er det mest sannsynlig ikke lov :?:

Alt som ikke står i vognkort er vel nesetn avskiltningsbegjering, særlig om du treffer på en som er ivrig i jobben sin :roll:
Noe som minner meg på at jeg har en bil med sorte N merker, best å rive av de også før man får flere tusen i bot...

Er vel strengt tatt bare å ta av heveklossene, vise bilen og få på skiltene igjen? Får vel påskiltningsgebyr da men.
Skjønner frustrasjonen, håper det ordner seg :!:
 #464303  av Makk

ArildM skrev:En grei påminnelse om hvorfor jeg solgte MR2ene med ikke godkjent motorswap. Er det moro er det mest sannsynlig ikke lov :?:

Alt som ikke står i vognkort er vel nesetn avskiltningsbegjering, særlig om du treffer på en som er ivrig i jobben sin :roll:
Noe som minner meg på at jeg har en bil med sorte N merker, best å rive av de også før man får flere tusen i bot...

Er vel strengt tatt bare å ta av heveklossene, vise bilen og få på skiltene igjen? Får vel påskiltningsgebyr da men.
Skjønner frustrasjonen, håper det ordner seg :!:
Litt av grunnen til at om man skal kjøre noe ulovlig, så er det greit å holde det litt "stealthy"

Politiaspiranter med overivrig avskiltingsfølelser eller maktsyke SVV kontrollører vet jo egentlig ikke noen ting om 33 år gamle biler.

Men ja, litt verre når du dukker opp i en XC70 du kunne ha brukt på Månen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #464304  av ArildM

Hehe sant nok da, men si du havner i en ulykke og får regresskrav fordi du har turbomatet 300hk 3sgte i stedet for 156hk 3sge? Da sliter du. Nok til at det bare ble kjipt å kjøre med for min del. Tanken på at du kan bli straffet var verre enn gleden ved å kjøre enkelte ganger.

Samt hver gang du gir på og skal forbi så er du kortløs, ekstremt lett å se, og ekstremt lett å høre med 3" eksos på en slik bil, alt som folk ikke liker :mrgreen: Veien du og Magne har gått med V6 som er godkjent er absolutt rette veien å gå om man skal ha bil med vesentlig høyere effekt enn det den er godkjent med :)

Men en XC70 på stylter var kanskje lett å luke ut i trafikken hehe :lol:
 #464305  av OleST

Har jo sunket sammen mye nå så den er bare 2cm høgere enn originalt men det gikk altså skeis.

Dyr lærepenge...
 #464306  av Makk

Vi får se, svv svarer jo aldri.

I mellomtiden kjører jeg med 3 toms rett ut, og det er saaaatan til lyd hahaha, var ute å testet en av dagene ,helt syk lyd .. Målet er godkjenning, med mer normalt eksos selvsagt.

Men tilbake til Olest, on det er bare noen centimetere så er det ganske sykt en vanlig dude blir stoppet å bøtelagt får en si.

Det beste som alltid er to ting : Alt i vognkortet eller holde seg unna jævlene.

Minst en av delene :mrgreen:
 #464307  av ArildM

Hvis du skal bryte loven så er det greit å bare ta en av gangen også :lol:

Rart det ble avskiltningsbegjering. Skjønner at heveklosser kanskje ikke er greit, men direkte trafikkfarlig? Som sagt fattern din må ha møtt på noen som var veldig ivrig i jobben sin :roll:

Krysser fingrene for godkjenning av V6, og som du sier, det er kanskje ikke noe du blir avskilta for umiddelbart i en teknisk da det ikke sånn visuelt er kjempeenkelt å se at det er en ikke original motor neddi der nå :D

Nå som alt skal gå på strøm gjør det jo ikke noe så veldig mye med litt V6 lyd sånn innimellom :)
Hører noen Supraer og andre godt trimma biler her noen sommerkvelder, og det gjør meg ingenting :D
 #464308  av Makk

Blir ihvertfall ikke avskiltet oppheiset å innelåst i garasjen bak en Audi A8, en snøfreser å en bobil :lol: :lol:

Jeg har ikke så mye til overs for myndigheter generelt, jeg VET at det jeg har laget er 200% mer trafikksikkert en hva som helst annet av fattigmobiler på veien, alt er tipp-topp og skikkelig laget.

Synd at reglene ikke er slik, i hvertfall på veteranbiler, veteranbiler er jo gjerne eid av entusiaster, å entusiaster holder automobilene sine perfekte.

Hva faen betyr liksom avgasskrav for 35 år siden? Skal jeg liksom montere en gammel cat på bilen min bare for å tilfredsstille et papir? Tydeligvis.

Sannheten er at etter 35 år, så kan ikke den her motoren møte noe som helst slags krav som litt engang ligner på det som var da den var ny.

Det er bare ett trist eksempel på statens inkompetanse og sysselsetting av folk i en offentlig stilling, dem er ikke der for å gjøre noen ting, bare for å skjule Norges arbeidsledighet, som vanlig.... Lol.

Det er så gale nå, som alltid, at man kjører rundt å grur seg for SVV, jeg kjenner folk med HELT originale biler som blir avskiltet bare fordi det er ungdomsbiler, dem har ikke gjort noe galt, dem are bare ungdomsbiler.....

Drittsystem, så derfor velger jeg å gi like mye faen som dem gir meg.

Å slutt å være redd for myndigheter, om noen kjører på deg så blir du ikke straffet uansett hvor mye gale er med bilen din ;)

Bare ikke kjør på noen :D
 #464309  av ArildM

Fikk et helt A4 sider skriv fra "Rennovatørene" våre her om dagen. Fruen hadde kastet to gamle blomster i matavfallet (dunken er merket med mat/hageavfall). Dette var strengt forbudt og vi måtte enten rense dunken selv, eller betale tvangsgebyr for at de skulle ta en ekstra opphenting av dette avfallet som restavfall med et ekstra gebyr på 750,- + vekten av restavfall. Evt gjentagelse av nevnte forbrytelse ville medføre enda strengere straffereaksjon :lol:

Huhei hvor det går å være snill og prøve å sortere søppel :roll:

Som du sier, papirdyttere er en fin måte å holde det faktiske antallet arbeidsledige nede.

Om det er slik det skal være så skal jeg brenne alt søppel selv, bare å ren trass.

For ikke å snakke om den nye lokale gjenbruksstasjonen. Der har de minst 50 kategorier for avfall når du skal levere. Med store postere på hver enkelt container om hva som skal oppi, og hva som absolutt ikke skal oppi. Du må selvfølgelig ikke finne på å ha dette usortert i hengeren når du ankommer! Dette medfører at du blir nærmest bortvist fra stedet ved avkomst, i en slik fremvisning av avsky for vårt miljø så er det rart om du i det hele tatt får komme tilbake igjen :lol:

Så igjen, jeg er svært frista til å lage et stort bål utenom huset hver gang jeg har noe som skal kastes. Resten må man vel kaste i skogkanten? Som i gamle dager...

PS: Alt ovenfor er ironisk skrevet og jeg er ikke miljøkriminell :lol:
Slik som resten av norge heller ikke er, så lenge vi kan kjøre på EL biler og sende alt avfall til Afrika så har vi sååå god samvittighet. Bare så lenge vi tror at Norge er rent, så kan vi fint drite i resten 8)
Særlig viktig at gamle biler som du sier helst skal ende opp på dynga, i alle fall om de ikke har katalysator eller om de er hevet 2cm :lol:
 #464310  av ArildM

Og ja, vi er alt for flinke til å bare godta alt som blir innført av lover og regler.
Franskmenn tok våpen fatt når fotobokser ble innført, alt ble skutt med hagle og gevær :lol:
Det skjer ikke her for å si det slik :lol:

Men å lære seg å gi faen, det er en ting vi alle burde være flinkere på :mrgreen:
 #464311  av Makk

Er det ikke morro vel, alt du skriver det perfekte eksempel på hvorfor alt blir bare rot her til lands hahha.

Personlig ga jeg faen den dagen etter vi på gamlejobben hadde sortert i 2 måneder og så kom bare en komprimatorbil å stappet alt i samme bilen LOL for en jævla spøk :D
 #464312  av OleST

Nå er hevesettet plukka av, da skal'n krabbe i sengs med ei flaske Hibiki Harmony for så å bli der til vekkerklokka ringer på mandag.
  • 1
  • 1109
  • 1110
  • 1111
  • 1112
  • 1113
  • 1166