Som lovet, her er jeg.
Og topic er, noe jeg brenner for.
Whisky.
Noen interesserte? Samlere? Har dere smakt (Jack Daniels på pub er ikke så veldig kvalifiserende)
Det jeg opplever hele tiden når jeg forteller folk at jeg drikker Whisky er at dem sier "Men det smaker jo helt forferdelig"
Klassisk svar fra en som har gått på pub, bedt om en Whisky fordi han har lest om det på sosiale media for idioter, å fått servert en billig dram designet i USA for at dem skal knulle søstra ekstra hardt og få tre-fire innavlede barn som kan stemme på neste hjernedøde idiot som triller langsmed og lover hele prinsessa å halve kongeriket, dog det blir vel hele kongeriket pluss renter etter staten har sagt sitt? Så kanskje prinsessa bør være ekstra feit for å kompensere? Tross alt skal Big Corp i USA ha sine penger og hvem er vel mer Big Corp enn McDonalds?
Men la oss nå ikke snakke mer om det.
Fortell meg nå, har dere tatt en god Whiskydram? Hvilken? Hva heter den? Hvilken region i Skottland er den fra? Var den god i dine øyne?
Vet du ingenting om den? Da kan jeg ærbødigst tilby megselv som "ekspert" til du finner noen bedre, jeg vet litt å annet om regionene i Skottland... Skulle du finne meg håpløs så kan sikkert min bror svare bedre, men jeg ser på han som Devilspawn fordi han liker peated malt, dvs røykt Whisky, og bare ondskapen selv synes det er gode greier.
Noe paradoksalt egentlig fordi Whiskyfolk er egentlig jævlig grei typer.
@Arild, Trondheim har en av Norges BESTE Whiskybarer btw

der kan dem sine saker! Og du kan bestille kvalitet !
Er du ny på Whisky? Jeg anbefaler!
Faktisk en standardtapning fra regionen Speyside i Skottland, Speyside er kjent for lettdrikkelig Whisky som er uten eller særlig liten del av røyk i sine tapninger, å noen av de mest kjente destillerier ligger på banken av "the river Spey" so da gir dem navnet Speyside.
Gå på polet å kjøp en Aberlour 12, det er en standardtapning fra Speyside Whisky, den er lettdrikkelig, 40% og særdeles god.... Det er overraskende hvor lite smak av brennevin du faktisk kjenner... De fleste kjenner brennevinsmak og nesten spyr det opp igjen, men når vi snakker kvalitet så er ikke styrken på alkoholen den drivende faktor, det er kvaliteten på brennevinen...
Min beste Whisky noen gang, som erfaren Whiskydranker, lol, er en 69,4% barrel tap fra ett godt Highlands (Region i Skottland) som virkelig satte skudd i sakerne.
Ja, det er knallsterkt, man skal ikke drikke det her som brus, men gir du det en sjangs, så er det satan i helvette så godt <3
Ring meg aldri om slike ting, vi blir aldri ferdig i telefonen
Om du ikke liker Whisky, da kan jeg bare beklage, og anbefale avlivning.