Kjøpte drivhus av byggshopper, Kinaimport med herdet glass. Ene glasset knuste ved levering, og tok ca en mnd før vi fikk ett nytt. Bør ha doktorgrad i IKEA for å montere (de gikk konk i 2023 ser jeg).
Polykarbonat er kanskje ikke noen særlig god løsning for tak, det er tynn lett plast. Noe skal vel være UV sikret, men er uansett fare for at det blir gult, og at det blir sprøtt og sprekker. Om mulig ville jeg ha gått for glass i taket. Det forsvinner i alle fall ikke første gang det er et kraftig vindkast
Ellers var vårt stormsikkert, og har stått i flere år. Angrer på at jeg ikke limte alle glassene i taket når vi monterte det, gummipakningene som fulgte med holder ikke tett. Har brukt biltema sitt multibond lim og limt runt alle kantene, så nå er det helt greit tett.
Som hagestue? Tja. Det er veldig fint noen få dager på våren når sola akkurat har runda fjellet, det blir megakjapt varmt inni der, og det er helt konge å ta med seg ei bok og lese litt. Minus, det blir fort varmt inni der, VELDIG varmt. Sånn type ubrukelig hele sommeren, enten er det vått, eller alt for varmt. Ettersom det er enkeltglass holder det nada på varmen, så du er avhengig av varmelampe eller annen gassfyrt varme.
Men vi får dyrket frem litt agurk, tomater osv inni der, så er uansett en kjekk uteplass å ha
EDIT, ser at det står at det er akrylplast i vinduene og at polykarbonaten ikke skal gulne/sprekke.
Meen jeg tviler å på at det er så veldig holdbart over tid, ta en kikk på naboens billige drivhus i plast, hvis det enda står etter 5-10 år, så ser du ca hva du får der