Heldigvis er det ikke bare negativt innenfor det du nevner nå.
Styresmaktene blir late og avhengige av systemene, for folkene som jobber i de nevnte styresmakter er veldig enkle i toppen nettopp på grunn av det!
Vi som har vært med på den voldsomme teknologiske forandringen fra sent 90 og hele 00's ser veldig godt hvordan det har gått, og det har jaggu ikke gått noe særlig bra etter 2004-5 ish skal en si!
Se bare på generasjonsskiftet i politiet, det gikk fra at politimannen han var naboen din, han som stoppet deg på gata og kjefta deg ned at du måtte skrape bedre eller du fikk beskjed om å skifte de dekka til neste sesong, ellers ble det bot, og at du kunne prøve roe ned på knallerten akkurat når du kjørte forbi gamleheimen liksom, trengte ikke 9000 omdreininger akkurat der.
Eller om du var ute og oppførte deg som en idiot, så fikk du skjennepreken og fyllearrest med tilhørende tilsnakk dagen derpå, så lærte du av det liksom.
Type folk du kan omgås og har respekt for, og folk hørte etter å tok rådene til autoriteten til etterretning og begynte oppføre seg bedre, en funksjon som var både nødvendig og nyttig for et samfunn... Men nei du slik kan vi ikke ha det lenger
Dem gikk i fra det og til en ren pengeinnsamlingsarme (UP) og til stormtropper som slår deg om du sier noe du ikke "har lov til"
Nå slår dem også en 15 åring med batong fordi han nektet gi fra seg et bilskilt for en gåen lyspære (Skjedde her i lokalsamfunnet og det er tatt opp på video og ble kaos av det) Snutjævelen var av nyere generasjon og helt psykopat, flyttet fra tre politidistrikt for lignende oppførsel allerede....
Kunne gutten som hadde sjåfør på bilen ikke bare få gå inn på bensinstasjonen å kjøpe en ny lyspære da? For han sto jo liksom bare på Shell Ørsta, og dem selger pærer der ass..... Neida, det ble full konfrontasjon... Herregud.
Afaik lillesnuten ble bare flyttet videre i departementet, dem som opplevde det hørte aldri noe mer samme hvor dem anmeldte og purret.
Tl;dr, legg fra deg telefonen så kan du nesten bare gå rundt som en seriemorder og gjøre av dage alle du vil for en stund, for selv om dagens snut er 110% systemets soldater så er dem grovt begrenset av samme system
Eller i mer u-morbide versjoner, når telefonen ligger hjemme kan du (nesten) trygt peise rundt i 200+ på veien
Det en må for alltid unngå er de smartdingsene som folk frivillig lar seg injisere med eller implantere i fingeren, smart ditt og smart datt er faen ikke bra, det misbrukes om og om igjen det vet vi allerede bare fra de relativt enkle smartenhetene vi har pdd...
Så det som skjer med dagens moderne biler skremmer meg veldig, jeg ønsker ikke brev i posten der noen har sittet å analysert min kjøring og gir meg beskjed at nå melder dem fra til politiet fordi du var oppe i 90 i 7 sekunder dato xx/xx/xxxx slik jeg kunne trygt passere en 70 kjører i 80 sona ass....
Skal ha ny bil etter kjerringa pulveriserte den gamle, og jeg klarer ikke finne noe som helst som er noe å se på.... 2017 CLA 250 4matic er vel eneste, skulle gjerne kjøpt en CLA 45, men den får du ikke krok på før 2021 og opp, å det er en bil til 1 mill og det gir jeg faen ikke for en plastikkmercedes