TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467744  av OleST

Veldig fan av 5" concept eller 6" utgaven.

Drømme-1911’en min er forsåvidt en Kimber Hunter 7" i 460 Rowland men det er jo helt håpløst å få importert en til holdbar pris så jeg vurderer å kjøpe en i 45 ACP også bygge om.

Sjekk den brutale forskjellen fra 45 acp til 460 :twisted:
 #467745  av OleST

Prøver å shoppe litt bakakseldeler til 242’en… ender fort på 40 laken når alt skal være perfekt og bombesikkert, er 18 lapper for 31 spline Sellholm «floater» stikkaksler med heavy duty hjullager og full pakke… jeg kunne fakta faen levd ett godt liv som narkis for det denne bilen har kosta når den er ferdig.

Ser forsåvidt jævlig mørkt ut for datasprutet mitt også, er kontakt mellom inn/ut i den ene coilen som er død så jeg lurer på om den har sendt utgangseffekt rett inn i sprutet.
 #467753  av magnesmurf

ArildM skrev: ↑10 mar 2025 07:54 Oi, takk for tipset! Kanskje jeg kan kjøpe enda mer stasj, og samtidig gjøre ting enda enklere :D 8)
Tenkte det var håpløst å få spyle gulvet med høyttrykk, men der var det en fiks løsning jeg ikke hadde tenkt på.
Hvordan gjør du det, har du ikke noen hyller osv som blir fulle av vann under?
Ble aldri designet med fall her, så om det blir mye vann blir det fort liggende under steder jeg ikke kommer enkelt til.
HAr stort sett bare kjøkkeninnreding med bein i den garasjen uten fall.
Så det lille vannet som ligger igjen tørker fint opp på noen timer når sola steiker inn.
Rengjør stort sett bare om vår/sommer og når det har vært skikkelige møkkajobber inne der.
Men står jo en avfukter og durer og går der inne også. Så vannet blir stort sett borte relativt kjapt uansett.

Uansett er en bøtte vann med gulvvask/avfetting, en kost til å skrubbe litt med og terassevaskeren en kjapp affære :D
HAr dog kikket litt på en slik som dette: https://foma.no/produkter/tilbehor/tilb ... 1fGvfXrnM5

Den ville forenklet jobben enda et hakk, da den kombinerer terassevaskeren og kostingen :mrgreen:
 #467756  av ArildM

Tnx, har en del hyllegreier fra Jula/biltema som er nada klaring under, men som du sier det tørker jo opp. Har både avfukter og varmepumpe her også.
Testa med den nye våtstøvsugeren og en blanding av prickbort og vann, og det funka som juling å skrubbe opp dritten og suge opp etterpå. Så i forhold til å vaske for hånd med mopp og microfiber har jeg kanonløsning enn så lenge. Så får vi se om det blir noe annet etterhvert :)
 #467758  av OleST

Obduksjonsrapport på den avdøde D5’ern…

Dødsårsak: knas.
Medvirkende årsak: apekatt med fagbrev.

Det fremstår under undersøkelser at avdøde var meget velholdt og uten avleiringer eller annet «grums» man kan forvente etter 330k kjørte kilometer.
IMG_1246.jpeg
IMG_1246.jpeg (2.77 MiB) Vist 1215 ganger
IMG_1247.jpeg
IMG_1247.jpeg (2.46 MiB) Vist 1215 ganger
IMG_1248.jpeg
IMG_1248.jpeg (2.24 MiB) Vist 1215 ganger
Passe sjukt at toppen var plettfri inni og at alt så ut som nytt, er jo nesten så man feller noen tårer for den falne.

Er knekt to vippearmer og sprekt alle lagerbukkene til innsug og eksoskam samt sikkert bøyd noen ventiler så toppen og blokka blir nok stuebord.
 #467759  av Makk

Delebyttere blir aldri mekanikere samme hva fine papirer dem har :lol:

Oh, Franz Jäger'n fraBerlin kommer i morgen 8) 8)

Jeg må bolte det fast, på klubben var det en som sa det måtte være til mur, men på Raufoss sine sider f,eks står det en kan bruke franske treslruer av god dimensjon rett i stenderverk, så det må jo vel være godt nok vel??

Jeg er så heldig jeg holder på med eget kontor/hobbyrom og driver med stenderverk atm og det skal legges inn spesifikt for skapet.
 #467760  av OleST

Stender holder det, mitt er bolta i vegg og gulv med 10mm «treskruer»
 #467764  av OleST

Andre småprosjekter tar form attåt bilskruing, har nå fått på restlysforsterker/nattsikte på .50’en.
IMG_1255.jpeg
IMG_1255.jpeg (1.81 MiB) Vist 1172 ganger
IMG_1256.jpeg
IMG_1256.jpeg (308.2 kiB) Vist 1172 ganger
Mangler IR lykt og ny lyddemper så blir vel denne ganske morsom.
 #467766  av OleST

Er .510 Førland, bruker samme kulediameter som BMG men tyngre kuler og underlydsfart så den er veldig stille.

#467767  av Makk

Men perkele hva slags kjerringskudd er det, ta bort den jævla lyddemperen!

Husk at det er viktig å fyre på seg absolutt ALLE SV tanter og andre som blir sinte på litt sunn og god bråkete aktivitet :lol:
 #467769  av Makk

Ã… jada :lol: :lol:

Jævlar så stort det var, mye større enn jeg trodde, skulle gått for det hakket mindre, nå er det utelukket å montere oppå hobbybordet, det får bli under 8)
Vedlegg
a7a36331-638f-4398-a4d6-37aa4ec0a60d.jpg
a7a36331-638f-4398-a4d6-37aa4ec0a60d.jpg (1.42 MiB) Vist 1116 ganger
  • 1
  • 1160
  • 1161
  • 1162
  • 1163
  • 1164
  • 1165