TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467770  av OleST

Søt liten safe du har kjøpt deg :wink:

Den der fyller du fortere enn du klarer å skrive søknader.

Og ja, snakker av erfaring… Jeg fikk våpenkort nummer 11 i posten i dag og har tre til på gang bare politiet får sendt de (selgere har sendt salgspapirer til politiet men politiet bruker 9000 år på å lage våpenkort). Pluss to søknader i behandlingskø og noen flere søknader som skal skrives bare jeg får funnet ut av hvilke kalibre jeg vil ha, driver også å bygger opp aktivitet i metallsilhuett så det blir vel to-tre panger til det også.
 #467771  av Makk

Haha vi får se da, men 10 kanoner inni der det skal gå greit.

Dem har heldigvis flere skap på butikken :lol:

Kan du ha så mange du vil du som er børsemaker?

Og jeg ser på søknaden at en faktisk må spesifisere våpenet ved modell det er ikke bare nok med kaliber?

Bare jeg får godkjent da, men nå er det 14-15 år siden en fløy rundt å ga folk en lusing og fikk sitte litt i kakebu for det så regner med det går som et betydelig antall år passert :lol:
 #467772  av OleST

Du får lov til å kjøpe ett våpen per nsf program så det blir jo en god del (er ei stund siden jeg regna på det men jeg tror man kan kjøpe en plass mellom 18 og 24 våpen bare på NSF), i tillegg så er jeg jeger så jeg kan ha 8 jaktvåpen og medlem i norsk svartkruttunion så der kan beg kjøpe så mange våpen man gidder (rifler og pistoler men må være svartkrutt munnladere).
 #467773  av Makk

Samme reglene selv om man jobber på og med våpen altså.

Jaja det går jo fint, tror ikke det blir mer enn 4-5 kanskje, men det sa jeg om syklene mine også, 2 er nok, så ble det 5 :lol:
 #467796  av ArildM

Digger at dette har blitt den store våpentråden, men det har tatt litt av når du ser på en pistol til samme prisen som en (i alle fall etter gammel økonomi å regne) helt grei bruksbil? :lol: :D
 #467797  av Makk

Oss med små, eller ikke eksisterende huslån vi kan holde på sånn vet du, det kjenner jo du av alle til som sitter uten lån :D

Inflasjonen har spist opp mitt, cirka millionen igjen og jeg har dobbel lønn fra 5-6 år siden.

Forskjellen er at vi smarte er ikke idioter å springer av sted å låner opp igjen og fortsetter den evig sirkelen av endeløst slaveri til banken :lol: 8)
 #467799  av ArildM

Sånn filmikonisk kule flere av de våpnene dere lister 8) Vet ikke kom "kul" faktor nødvendigvis gjenspeiler seg i hvor gode de er å bruke, men det er vel det dere har snakka litt om :)

Og joda, sitter veldig greit i det selv også, gikk med 80k til Byggmakker denne mnd, igjen så er det en jobb verdt 2-3-400k hvis en snekker skulle ha gjort det? Og vi er fortsatt gjeldsfrie, så med en gang du kommer på rett side av gjeldsslavesystemet så er det utrolig hvor mye overskudd du sitter med.

Hjalp en dame i tidlig 60åra å kikke på lånet sitt. Hun hadde kommunalt lån, som vistnok skal være greie betingelser på. Uansett så betalte hun 4500 i mnd, hvor 1500 var avdrag, og 3000 var i renter. Så etter å ha forklart henne hvor simpelt greia egentlig er så ble hun sykt overrasket. Ved å betale inn 3000 ekstra hver mnd gikk lånetiden fra 21 år til 7 år, rett og slett fordi at hun 3doblet hvor mye hun betalte inn hver mnd. Så i stedet for å være gjeldsslave langt opp i sin pensjonisttilværelse så er hun gjeldsfri om ikke så veeldig lenge. Og så får du en fin boost effekt etterhvert som gjør at du får mindre renter jo mindre du skylder, så i teorien kan du betale ned enda raskere.

Så som du sier, betal ned gjelda, noen tøffe år i starten er så gull verdt. Tror vi har spara 3-400k bare i renteutgifter ved å leve kjipt mens pengene og lånene enda var dritbillige. Så nå lever vi bra, mens andre fikk dobbeltsmell fordi de har levd over evne :wink: :D
 #467800  av Makk

Mye av det er filmens magipistoler ja, men dem finnes i konkurranseutgaver som gjør dem bedre, men er ikke i nærheten av dedikerte konkurransepistoler.

Det er tross alt militærvåpen å bare dem treffer så er det godt nok der i garden kan der virkes :lol:

Hun gamle dama får ett bedre liv nå skjønner jeg, det er skremmende hvordan systemet gjør det greit å trellbinde alle i evig slaveri, men det er jo designet sånn, ren ondskap :roll:
 #467801  av Makk

https://www.pvas.no/vaapen/haandvaapen/ ... dpid=13080

Her er den jeg har sett meg ut som innendørsvåpen til neste vintercup, blir å kjøpe noe morro-skyting som f,eks den 92 X'en nå først, men for 37k pluss accessories for Rapid Fire'n det må jeg sette av penger til, 92'n casher jeg ut i mai/juni ish

Kunne gått for standard GSP 500, men jeg har oppdaget jeg liker fryktelig godt å skyte hurtigpistol så jeg går "all the way" på utstyrsfronten for da er det bare mannen en kan skylde på når skuddene ikke går dit dem skal :lol:
Sist redigert av Makk den 27 mar 2025 19:34, redigert 1 gang totalt.
 #467802  av Makk

OleST skrev: ↑27 mar 2025 07:39 Snakker om våpen, fikk igjen noen kr på skatten så nå sikler jeg intenst på ny Winchester….

https://www.winchesterguns.com/products ... edown.html

Mmmm.
Winchester er bra sexy, tidløst design som også er fantastisk treffsikkert for hva det er.

Har sett noen videoer av skarpskyttergeværene også fra 1800 tallet, det der Sharps greiene er bare nothing short of impressive :D

Derav navnet Sharpshooter som kjent :D en 45-70 eller 45-90 Sharps er nesten like treffsikre som dagens rifler, om du setter moderne sikteutstyr på en slik så er det jaggu ikke langt unna å knerte målet på godt over 1000 meter :D
 #467803  av ArildM

Imponerende. Da lærte jeg både at gamle rifler kan være veldig treffsikre på lang avstand, og hvor uttrykket skarpskytter kommer fra :D
 #467810  av OleST

Faen altså, prøver å snekre sammen ny jaktrifle til fruen men markedet er jo forbi uttørka på Remington 700 short action låskasser til overkommelig pris. Jeg ga 1500kr for min, må opp i 5-6 nå så da blir det vanskelig å holde seg under 10k med nytt skjefte, ny pipe og lyddemper… æff.
  • 1
  • 1161
  • 1162
  • 1163
  • 1164
  • 1165