TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #467812  av Makk

Skulle ønske jeg hadde kjerring jeg kunne kjøpe slikt til :lol:

Nå har jeg vært på Intersport Jaktia i Oslo og sett på beretta 92x, den sitter ikke godt i hånda mi, for stor sånn at betjening er vanskelig, vil aldri skyte godt med den i disse hendene.

Fikk en rask gjennomgang med han sjefen der nede, men han var så brå og kjepphøy at det jeg egentlig ville snakke om ble ikke snakket om..

Så nå skal jeg innom på Gjøvik der når jeg skal forbi på turen min sørover og se om der er noen som hører litt etter når jeg snakker og ikke bare raller i veg om hvordan ting skal gjøres.

Han hadde landets største utvalg, men bare 7-8 i butikken, det ble litt for teit, prøvde å få på meg CZ for det var så mye bedre etc, jeg vil ikke ha CZ.

Jaja, neste sted :lol:
 #467820  av ArildM

Sånne pistoler som det der, det er kun noe man kan bruke på skyte-stevner eller tilsvarende?
Man kan vel liksom ikke springe i skogen med matrix kostyme å si at man er på rypejakt? :lol:
Makk på Rypejakt
Makk på Rypejakt
neo-gun-holster.jpg (78 kiB) Vist 585 ganger

Og hvor mange stiller opp med en slik pistol og har matchende kostyme på treff?
Jeg bare spør :mrgreen: Og ja her må Ole steppe inn snart før Makk har besøkt alle våpensjappene i hele landet :mrgreen:
 #467821  av Makk

Hahahah :lol:

Ja, en kan faktisk bruke dem, det går under kategorien "militær"

Å det meste som ikke er 22lr går derunder pretty much :lol:

Men litt flamboyance er en del av morroa, jeg er selveste lorden av flamboyance, kjører sportsbil, røde ducatier å fører høy drikk som seg hør seg og bør.

Kunne kjøpt en pistol til tre tusen selvsagt, men ser jeg ut som en boms eller? :lol:

Ellers er det spesialpistol selvsagt, dem skal passe i en spesiell boks, jeg har selvsagt sett ut den jeg skal ha og det er jo selvsagt Bond sin PPK 8) 8)
 #467822  av ArildM

Love it :mrgreen: 8)

Jeg mener, noen må jo tørre å være litt utafor norm :wink:
 #467824  av OleST

Ey! Jeg har vært travelt opptatt med jobb og volvomekk, var å henta nye sneglehuset til XC70’en søndagen som var også holder jeg på med innkjøp/produksjon av de delene som mangler der. (Ble hybridturbo, journal-lager er bytta ut med kulelager, andre tetninger som tåler mer trykk, frest ut innsug/eksos for størst mulig kompressor og turbin, endra noe på geometrien i VNT systemet og ny servo til VNT)

1911 i 9mm er helt greit det, er som 1911’er flest. Kimber kan være bra, har vært litt så som så ei stund men skal etter ryktene å dømme være bra greier igjen nå. Husk at proshop.jaktdepotet er direkte fra distributør i USA så du må vente 90000 år på at de får frakta "gætter’n" over dammen, det er vel 20-30 uker venting på importpapirer nå :oops:
 #467826  av Makk

Perrkele for en ventetid da.

Men jeg var på noe som heter GLW idag i Steinkjær, (damn I love this job, kan reise rundt som en blåser) :lol:

Han kunne skaffe fra Colt veldig raskt, men også fra Kimber å div andre.

Hyggelig type også, hørte mye mer etter enn han villmannen sørpå.

Han hadde også fått inn noe våpen fra dødsbo, deriblant en helt strøken PPK i 32 kal, ikke en alt for gammel en heller så jeg ba han om å gi beskjed når den var prissatt og lagt ut.

Var brune grips, fæle men en får kjøpt svarte vet jeg så :)

Blir jeg satt på PST sin liste når jeg sier jeg skal ha 1911 og få custom grips med design fra Hitman spillene? :lol:

Kanskje bare oppgradert på lista fra tulling til potensiell større tulling, er sikker på jeg står der allerede med mitt ordforråd.
 #467827  av OleST

En jeg kjenner ble hanka inn av PST på grunn av søkehistorikk :shock:

Verdt å nevne at fyren åt middag og så på IS henrettelser… så den jevne våpengærning er vel ikke i søkelyset til PST.

GLW er kul kis men det kan fort koste det hvite ut av øyet når han tar inn ting.
 #467828  av Makk

:lol:

Følte meg halvtruffet for jeg spiser middag å ser folk som går i idiotiske DEI-protest-tog, BLM raddisser og lignende andre med blått hår bli meid ned av biler i USA :lol:

Ja, virket som det er ett sted det koster, men han hadde greie på ting, var ikke et rasshøl å var omgjengelig i tale og svarte på alle spørsmål, selvom dem var teite.

Har forespurt pris fix ferdig for walther gsp 500 rapid fire, kimber stainless target II i 9mm og den eldre PPK'n som kom inn fra dødsbo.
 #467837  av ArildM

Fuck, her har jeg stått å pussa som en annen huleboer med sandpapir, tjona med metallfiler og brukt en liknende metallbørste på drillen min som har sånn 1000 rpm :lol: Sånn typisk på bremsedeler og anna dritt som er rusta opp.

Enda ett verktøy som definitivt må på lista over ting jeg trenger i garasjen :D
 #467838  av Makk

Ryobi har mye fint :D

Jeg har sikkert Ryobi for tjue tusen, det høres ikke mye ut når andre merker koster 8500 for en jævla drill, men fra Ryobi? Det er snart 15-16 verktøy det.

Har gjort alt husgreierne mine med batterimaskiner fra Ryobi, dem går på låns frem og tilbake fra meg og faderen.

Ikke ett eneste har gitt opp, fantastisk produkt skal jeg si.

Å kjøpe noe til femdobbel pris er latterlig bortkastet.

Noen argumenterer med blåbosch for det er så bra, jada det er bra det, skikkelig bra og du trenger det nok om du skal montere fem tusen sikringbolt i undersjøisk tunnel :lol: :lol:
 #467839  av ArildM

Samme her. Ryobi er genialt.

Særlig type denne scenario virka den genial:
https://youtu.be/suqKqhqkeaw?t=372

Snakka med en som kjøpte en Wurth vinkelsliper til 3500 for en 5-6 år sia. Tenkte han skulle ha livet ut, brant opp her om dagen.

Eneste Ryobi verktøyet jeg har klart å ødelegge er en 18v drill. Den tvangskjørte jeg til å blande en hel pall med avrettingsmasse på garasjegulvet. Steike den gjorde en heroisk innsats, først når den nærma seg de siste sekkene begynte den å ryke kraftig, men blanda enda et par sekker, på den siste sekken sto nærmest flammene ut av siden på den, men den gav seg ikke før den siste sekken var blanda.

RIP min første Ryobi drill, den var var ikke fet, ikke dyr, ikke børsteløs, og ingenting fancy. Men steike du var en soldat til siste omdreining
Bilde
  • 1
  • 1161
  • 1162
  • 1163
  • 1164
  • 1165