TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429411  av ArildM

Trolig org fjæring ja, samme som på min :oops:
Uansett er det jo signal om at den ikke er gjort så mye med, jo mer org jo bedre :)
 #429417  av Mr2mr2

Er aldri noe negativt med at det ikke har vert tukla med/er original...
.
 #429421  av Sarlacc

Myklebust skrev:Du må ha vert uheldig med forhandlern din!
Jepp, det var min konklusjon også.
Etter å ha avsluttet kundeforholdet med Toyota Økern, og etter å ha snust godt og grundig på en BRZ hos Subaru, dro og jeg kjøpte bil hos Toyota Romerike.
Ikke et vondt ord om dem fra meg, og bilen fikk jeg levert feilfri.
Den har nå forøvrig prestert utmerket over både Strynefjellet og Valdresflya, og er en juvel av en bil :-)
 #429562  av Drafter

Mr2mr2 skrev:Er ikke alltid en NAF test sier. vet ikke hva de gjør på de NAF testene, men på EU-kontroller slurver de som faen.

Fikk en bil inn på verkstedet som skulle ha ny bærekule på ene siden, men når vi demonterte var det ikke bremser igjen. bremsebeleggene fallt av klossene osv..

sjefen er så irritert på slurvingen til NAF.....
Det man ikke kan se skal heller ikke kontrolleres, dvs at dersom hele hjulkapselen dekker bremseskiven/bremseklossene får du heller ikke kontrollert dette.
I følge loven/teorien, selvom mange sjekker ekstra selvom.
 #429565  av Mr2mr2

Ja, er vel noe med det.

Men er mange EU-kontroll "regler" som ikke er som de bør.... som rust på bremserør. skal nesten være hull i de før det ikke er godkjent.
 #429597  av Drafter

Tullball, rust på bremserør er veldig strengt.
Rust i selvbærende karosseri er en annen ting.
I gulvet kan du ha et rusthull på 30x30cm før det er en mangel.

Det er ikke bilverkstedet sin feil at norge er en gjeng med rumperyttere som følger regler fra en organisasjon vi ikke er medlem i en gang. (EU)
Det er også forskjell på service og eu kontroller, noe du tydeligvis ikke vet siden det virker som at du tror ALT skal gjennomgås på eu, slik at du kun trenger å bytte motorolje på servicene dine. Er så typisk enkelte møkka kunder..
 #429601  av Mr2mr2

EU-kontroll er standen på bilen HER OG NÅ.

Er bremser rett over minstemål er det ok, selv om de vil være mer enn nedslitt før neste EU-kontroll.

ALT som har med sikkerheten å gjøre skal være med på EU-kontroll (som er mulig å sjekke uten demontering). Der jeg jobber, har vi også med en lett tilstandskontroll sammen med EU-kontrollen. Slik at vi kan informere kundene om at Bilen er bare å kaste om det er en gammel bil, fordi det meste av bremser og hjuloppheng må skiftes ved løp av de neste 1-2 årene, selv om bilen kanskje blir EU-godkjent Den gangen.

Vet GODT forskjellen på service og EU-kontroll, Jobber på verksted til opplysning....

EDIT:

DU har helt rett, siden vi ikke er med i EU heter det PKK, som står for periodisk kjøretøy kontroll.
 #429644  av Myklebust

Drafter skrev:Det er også forskjell på service og eu kontroller, noe du tydeligvis ikke vet siden det virker som at du tror ALT skal gjennomgås på eu, slik at du kun trenger å bytte motorolje på servicene dine. Er så typisk enkelte møkka kunder..
Voldsomt hissig kommentar då..

Men er enig i at dei er strenge på bremserør på EU. Der fikk eg feil på første carinaen.. og det var ikkje så dårlig.
 #429966  av Myklebust

ArildM skrev:http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42081029
Den så jo ikke så ille ut? MTP pris i alle fall :)
Satt og tenkte det samme! Hive på original fanger berre ;)
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 288