EU-kontroll er standen på bilen HER OG NÅ.
Er bremser rett over minstemål er det ok, selv om de vil være mer enn nedslitt før neste EU-kontroll.
ALT som har med sikkerheten å gjøre skal være med på EU-kontroll (som er mulig å sjekke uten demontering). Der jeg jobber, har vi også med en lett tilstandskontroll sammen med EU-kontrollen. Slik at vi kan informere kundene om at Bilen er bare å kaste om det er en gammel bil, fordi det meste av bremser og hjuloppheng må skiftes ved løp av de neste 1-2 årene, selv om bilen kanskje blir EU-godkjent Den gangen.
Vet GODT forskjellen på service og EU-kontroll, Jobber på verksted til opplysning....
EDIT:
DU har helt rett, siden vi ikke er med i EU heter det PKK, som står for periodisk kjøretøy kontroll.
94- Nissan Patrol Y60 4.2TD lang type. 35" hjul
88- BMW E34 525i, 6'er 130hk (solgt)
89- Nissan Patrol Y60 2.8td kort type 35" hjul
98- BMW E46 320i, 6'er 150hk (solgt)
88- Toyota mr2 AW11 supercharger (solgt)