TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #468502  av ArildM

MÃ¥ si at Duel fortsatt holder koken som en bra bilfilm:

8)
 #468504  av ArildM

Hehe, legender hele gjengen 8)
Stakkars Valianten fikk jaggu kjørt seg.
Digger at det er nesten ikke noe dialog, og at du aldri riktig ser "the bad guy", men du har ganske så bra spenning hele veien, du bare kjenner følelsen av å bli jaga av en enorm semitrailer som har lyst å dytte deg ut av veien hele tiden :wink:
 #468505  av Makk

Ja en skal bare gjøre seg opp en eneste tanke :

Se på filmene fra 00 og bakover, og se på filmer fremover fra da og spesielt da de siste årene.

En heseblesende masse rapide actionscener som egentlig ingen får med seg hva som faktisk skjer...

For å dekke over elendig CGI uten tvil, billig jalla underholdning med fantastiske dårlige plots, masseprodusert for å pumpe penger ut av de stupide.

Det er veldig lenge siden LOTR trilogien kom ut, eller Star Warsene, snakker meg om mesterverker!

Og mye annet bra som man faktisk fikk med seg hva som skjedde, der var ikke bare tom dialog og masse bleh scener heller, folkene som spilte i filmene var skikkelig flinke.. Nå hviler dem på klisjeer og ferdig skrevet repetitivt bås som en ikke trenger noe talent for å fremføre..

Det er litt kjedelig at det har blitt slik, men slik har det vitterlig blitt i gamingverdenen også, oh yay, enda ett COD spill der en må kjøpe alle skinsa på nytt? Hoorrayyy :lol:
 #468506  av ArildM

Sant det. Det siste jeg fikk med meg ang nye spill var at Battlefield spillere, nok en gang, var utrolig missfornøyde med det nye spillet. Sånn etter at EA har påberopt seg (sikker enda en gang) å ha bygd opp spillet fra bunn av og lyttet til spillerne på hva de ville ha :lol:

Har spilt masse gamle Assassins Creed spill i det siste, tenkte jeg skulle prøve å spille gjennom alle fra starten, og er overrasket over både Black Flag og de andre, de har en faktisk historie man får med seg, og både gameplay og grafikk er fult på høyde med det som er i dag, kanskje i noen tilfeller også bedre. Særlig historien på det nyeste fra Japan var et utrolig stort rot imho.

Bedre skal det bli når AI skal lage hele filmer og spill :lol: :mrgreen:
Noe som passer godt med at Microsoft som kjøpte opp vanvittig masse spillselskap har satt et minstekrav til fortjeneste til 30% på alt som lanseres, i en bransje der man har vært utrolig fornøyd med 10-15% tidligere. Skal bli bra fremover!
 #468521  av Makk

Søknadsprosessen i gang igjen...

Spesialrevolver : 22LR - Colt King Cobra 3 toms løp
25m Grovpistol : 32 S&W Long wadcutter - Walther GSP 500 32'
Magnum 1 : 357 Magnum - Colt Python 6 toms løp
Magnum 2 : 44 Magnum - Colt Anaconda 8 toms løp

Noen som trenger en nyre? :lol:
 #468537  av Makk

Herregud, kjøpte BF6 og prøvde spille det fordi det hadde jo fått sånne flotte omtaler at dette virkelig var en "return to form"

Det var det så visst faen ikke, i forhold til BF 4 og BF 3 var det en total tragedie lol.

Grafikken er noe elendig run-of-the-mill søppelpolygoner, det fins ingenting på kartet, bare masse storslått natur og egentlig ingenting der du trasker i veg mot neste pre-plotta waypoint (campaign)

Bygningene er tomme, med noen bord uten noe på, litt pillars, ingen detaljer whatsoever.

Alt er fordumma ned til å catere til ukritiske kjøpere av det siste og "det beste" som dette absolutt ikke er i nærheten til å være.

Borte er immersionen, musikken, følelsen av at "wow, dette var faen meg bra!" Det er bare hurtigprodusert drit med stor tittel designa for å tjene penger!!

Våpenhandlingen er enda verre en COD, godt over halvparten av soldatene er skrinne minoritets-kvinner som skulle sliti noe jævlig med å bære en fuckings Barret 50 cal sniper + combat gear hoppende nedover og slakter alle man finner uten det minste form for utfordring (Max difficulty( og situasjonene er jo vel heller fullstendig meh, bare en masse tull, i tillegg til fullstendig utroverdige teammates som varsler deg om alt som skjer, som kommer og hva du skal gjøre, om jeg trenger hånden min holdt så ringer jeg til mamma.

Kjøre en jeep mot 15 andre jeeper og plaffe alle andre ned uten å bli plaffet selv, mot en liksomfaction som er i ferd med å ta over verden, men neida her kommer du å kjører jeep og peprer alle på egen hånd.

Fy faen alså det vi nevnte før at det er bare cash cash cash i bransjen er virkelig fullstendig tatt overhånd.

Absolutt møkk, bare vent det kommer nok DLC's til samme pris som hovedspillet ganger 5 og skins for days.

Refundert umiddelbart, gadd ikke en time engang, noe så JÆVLA skuffendes :lol:

Nå er det satans lenge siden det har kommet noen spill som er bra får en si.

Det neste Elder Scrolls og GTA 6 er fortsatt lysende stjerner på horisonten, et fantasyspill der det meste går an, og ett episk psykopatspill der absolutt ALT går an :lol:
 #468538  av ArildM

GREED IS GOOD/GOD :evil:
:roll:

Skulle ha vært politisk korrekt tvungede lag så hadde 80% av spillerne måtte ha spilt overvektige utrente tjukkaser som ikke har stamina til å løpe mer enn 10 meter hvis de hadde hatt dødsfrykt i øynene :lol:

Første COD jeg spilte var morsomt pga campaign, multiplayer gav meg aldri noe i forhold til CS og de andre spillene vi spilte på LAN. Unreal Tournament , Red Alert 2, Age of Empires 2, heck tilogmed Serious Sam (2?). Det var mye vi spilte veldig mye. Og som du sier sikkert veldig "based" siden vi vokste opp med de.

De eneste som gang etter gang har imponert skikkelig er Rockstar, GTA og Read Dead Redemtion har vært fantastiske.

Ellers har jeg personlige favoritter i Assassins Creed, og Farcry, så en liiten Ubisoft fan her. Heck jeg synes Watchdogs var bra tilogmed :D

Eneste jeg har spilt noe særlig sammen med folk på nett i nyere tidsregning er iRacing, mens jeg enda hadde et greit pc oppsett, det var utrolig morsomt med laserscannet replica av ekte baner og veldig bra realisme på kjøringa. Battlefield Heroes var også morsomt, men ser det er lagt ned for lenge siden. Synes å huske at de gikk mer mot Pay2win før jeg logga helt av.
 #468539  av Makk

Hadde dem bare klart å lage noe bra da så kan dem tilby whatever av gullkister og jallaskins for meg, og p2w funker bare for dårlige spillere som tror dem blir gode, ja dem blir bedre enn average men det stopper der for dem er ikke bedre likevel.

Malicious p2w som gjør at du ikke klarer avansere dog, DET ønsker jeg pokker i vold til helsikke, og det gjør resten av gamerne også så de spilla dør heldigvis vanligvis kjapt.

Meh, spilte Star Wars Jedi Survivor, fortsettelsen på Cal Kestis sin historie fra eneren (Fallen Order) da det endelig kom på 80% salg, for fullpris var det ikke verdt når det kom ut.

Ser heldigvis ut som crashinga er fiksa noenlunde, har hatt fryktelig lite av dem, og det er flust av autosave points så det gjør veldig lite.

Bra historie, gøy å spille, fengende, litt repetitivt men en solid Star Wars opplevelse.

En god throwback til de som kom på slutten av 90 og tidlig 00, veldig gode spill som fenget/fenger.

Star Wars Outlaws dog... Det må ha blitt lagd av et HELT annet team, samme med den siste serien, det er så gjennomsyra med jallawoke at til og med wokerne gidder ikke se driten, det er ikke Star Wars engang :lol: :lol:

Også veldig sent kjøpt, men Tom Clancy's The Division 2 er bra, følger oppskriften til eneren der også, bare bedre og har en fin story, litt spongy spilling på våpensida men bra handling av våpen skal sies.

Grafikken på begge to oven er også bra og detaljert, noen ting som f,eks på Star Wars noe gardening greier på toppen av et hus og div sidequests som har 0 mening, men slik er det nok på de fleste spill.

Rockstar ja, omtrent den eneste spillmakeren som har overlevd transformasjonen til nymotes hurtigprodusert søplespill, alt takket være det ultragiftige GTA Online lol, hatet der er ikke som hatet andre steder, det kniver med COD på å være hate-central for sure :lol:

Heldigvis er Rockstar numero uno på stories, GTA 5 var en pur form av glede å spille gjennom, Trevor er så inni helsikkes over the top :lol: :lol:

RDR både en og to er bra, men nummer to blåste liv i alle de høye forventningene, alle ble fulfilled, skikkelig bra storyspill.

De fleste tidligere Rockstar spill har vært en dundrende suksess, men dem følger jo oppskrifta som fungerer da, lag gjerne det samme men for faen gjør det BEDRE for hver gang 8)
 #468540  av ArildM

Og de er ikke redde for å pushe et spill sånn 4-5-6 år fremover i tid for å slippe noe som er bra.

Med denne farta så får vi i verste fall Half Life 3 før vi får GTA 6 (rev utsettelsen til Nov 2026) :lol:

Og Half Life 2 ble lansert når jeg var 19, nå blir jeg 42 straks, altså bare lette 23 år mellom hvert spill. Mao er jeg minst 65 år når Half Life 4 kommer, og kommer neppe til å oppleve 5ern :lol:

Bare 12 år siden forrige GTA, så jeg får med meg en 3-4 stykker til :lol: :mrgreen:

Neida, noen gullkorn dukker det opp innimellom, bare langt mellom de.
Bilspill har jo gått helt av moten, Need For Speed daua helt, og Forza kommer med JDM 4 life versjon neste år. Tipper det skal tynes godt for å få spillere til å grinde for alle JDM heltebilene, gjerne kjøpe noen Car-Packs for å låse opp de mest sjeldne... Og ellers samme oppskrifta som på alle andre Forza Horizon?

Jaja, om noen trenger filtips, kom over denne:

:)
 #468541  av Makk

:D

Half Life ja, ett grensesprengende spill absolutt, men jeg for en eller annen grunn vibet aldri med toeren, jeg synes dem prøvde alt for hardt og det var voldsom deviation fra den første storyen synes jeg.

Vi får spille HL3 på gamlehjemmet sammen.

Du har rett mtp bilspill, men de beste av dem kom jo midt i Fast and Furious hypen, som døde knallhardt etter film 4-5-6-7-8-9-3,7-8,5 og 9,3+++++ whatever nummer/tittel...

Med bare meme-skuespillere igjen å tilby så måtte det gå som det gikk.

Jeg lurte bare på når det skulle handle om bilkjøring og streetracing igjen jeg hver gang jeg så en, eller klipp av dem :lol: :lol:
 #468542  av ArildM

Enig der, har split deler av Half Life 2 flere ganger, men aldri vært noe sånn favoritt, vet ikke en gang om jeg har spilt gjennom det.

De første Halo spillene er legendariske og slår Half Life, lett.
Portal dermot, gull fra Valve!

Fast And Furious 12 må jo bli spennende, Tesla vs Byd, et bankran i brasil, og kampen om å finne strøm for å lade bilene. Sikkert ledet av en gal vitenskapsmann parodiert på en slags russer som finner opp et atomkraftverk som forsyner bilene med uendelig mengder strøm. HEI jeg skjønner jo nå, FaSTandFuriouss filmene skriver seg jo selv :lol: :roll:

Huff nei jeg var med på de første, gode filmer som passet perfekt i sin tid.
Men den siste jeg så med tankser, fly, masse overdrevne slosse scener og en tynn historie om noe bankransgreier så må jeg si de har glemt av hva det handlet om for alt for mange filmer siden :lol:
 #468543  av Makk

ArildM skrev: ↑12 nov 2025 18:53

Fast And Furious 12 må jo bli spennende, Tesla vs Byd, et bankran i brasil, og kampen om å finne strøm for å lade bilene. Sikkert ledet av en gal vitenskapsmann parodiert på en slags russer som finner opp et atomkraftverk som forsyner bilene med uendelig mengder strøm.
Hahha satan det er lenge siden jeg har ledd så godt foran skjermen :lol: :lol:

Ja, fytti rakkern så spennende!

Og alle samme er selvsagt selvsensurert, og om dem sier noe fælt i filmen, så blir det slik som i Dragon Age Veilguard (Failguard)

Du må ta armhevinger fordi du har "misgenderet" noen, faktisk den eneste cutscenen som er unskippable i spillet ROFL !!

Jeg kødder ikke alså, det er helt steike sant :D Hva faen forventet dem skulle skje, tidenes flopp!

Tror du det spillet floppet de-luxe? OH yes :lol: :lol: :lol: :lol:
 #468544  av ArildM

Damn! Reddet Steam nettopp hele konsollverden :D
Steam machine har:
Linux, check!
Fancy kontroller med ladbare batteri og sticks uten drifting (håper vi?)
Grei hardware med mulighet for å utvide lagring, UTEN å kjøpe dyre spesial-lagringskort
Finfin konefaktor!
LED lys :lol:

Og best av alt, du er ikke låst til verken Playstation eller Microsoft sine økosystemer som tvinger deg til å ha abonnement for å kunne spille med andre.

Bai bai Xbox for min del.
Så kunne jeg ha hatt en normal PC med Windows å spilt på, men, tja, det er noe med en som er bygd fra bunn for å være stillegående, funksjonibel. Å kunne slå den av og på med håndkontrollere er også vanskelig å løse sist gang jeg sjekket. Ikke minst, gaming på Linux hadde vært (fortsatt) dødt om det ikke hadde vært for SteamOS, så mye som MS driter på draget med å tvinge folk over på Win11 med full overvåkning, nei takk!

Nei dette gav meg håp for casual gamers og folk som vil spille på tv i årene fremover også.
 #468545  av Makk

ArildM skrev: ↑12 nov 2025 21:08 Damn! Reddet Steam nettopp hele konsollverden :D
Gabe Newell doing Gabe Newell things?

Det er derfor Steam er Steam og Steam blir for alltid Steam.

Noe du kan stole på ;)

Ja, du har GOG, og det er greit det også, men du kan aldri gå feil med Steam 8)

Gabe er en stor antichrist til firma som EA, han ber dem direkte dra til faen åt helsikke.

Fordi han har makten som skal til.

Han har mer eller mindre hele gamingverdenen i ryggen, ikke fordi han er diktatorisk mektig, men fordi han gir gamere noe dem absolutt vil ha, det gir han retten til å fronte oss og stille krav til bransjen, så selv med hans nykker og diverse påfunn så er han og Steam det beste som fins :D
  • 1
  • 1177
  • 1178
  • 1179
  • 1180
  • 1181
  • 1182