Side 13 av 36

Legg innLagt inn:27 jul 2007 02:25
av FireWalk
Litt flere bilder av diverse..

Knotet litt med bensinsystemet for å få fuelrailen til å funke skikkelig. Ble ikke helt tett, men fikk til slutt eliminert problemet.

Legg innLagt inn:27 jul 2007 02:32
av FireWalk
Flere bilder:

Legg innLagt inn:27 jul 2007 02:37
av FireWalk
flere bilder:

Legg innLagt inn:27 jul 2007 02:38
av FireWalk
På søndag reiser jeg til Trondheim for å levere bilen hos Bjørnstad bil. Siden bilen på sikt nå skal selges kommer jeg til å gå over til et DTA datasprut istedetfor Megasquirt. Megasquirt krever såpass mye kunnskap at det blir vanskelig å selge bilen med dette systemet installert. Jeg orker ikke være 24 timers support telefon etter et salg heller. Derfor bytter jeg til noe mer "permanent". Dette gjøres nå, og på mandag begynner vi med dynojustering og benking.

PS: de fleste bildene er litt ute av sammenheng, litt hulter til bulter..

Legg innLagt inn:27 jul 2007 06:52
av CelicaTurbo
Det orginale målet ditt var vel pålitelighet og driftsikkerhet, men med en GT3071R på motoren så blir vel målet noe forskyvet? :lol: Ser meget bra ut :)

Legg innLagt inn:27 jul 2007 11:31
av FireWalk
CelicaTurbo skrev:Det orginale målet ditt var vel pålitelighet og driftsikkerhet, men med en GT3071R på motoren så blir vel målet noe forskyvet? :lol: Ser meget bra ut :)
He he.. ja det baller fort på seg. Mye vil ha mer. :P Kommer uansett ikke til å bygge en like ekstrem motor som blant andre Markus, men kommer til å ta sikte på litt mer enn orginalt ja.. :-)

Legg innLagt inn:27 jul 2007 13:10
av sleeper
skal du bruke 2 pumper i serie eller tar du vekk den som er i tanken?

Legg innLagt inn:27 jul 2007 16:39
av FireWalk
sleeper skrev:skal du bruke 2 pumper i serie eller tar du vekk den som er i tanken?
bruker to pumper i serie.. Ble sliten bare av tanken på å begynne å ta ned tanken.. Så jeg bare gjør det slik istedet, orginal pumpa ble byttet ut for noen år siden, så den skal være god, så da bare setter jeg på en inline pumpe etter den.

(Jada, jeg vet alt om farene ved å bruke to pumper og dermed for lite bensin om en av dem skulle ta kvelden..) Men har planer om å lage til en elektronisk løsning som stopper motoren automatisk dersom bensintrykk og eller oljetrykk blir for lavt..

Legg innLagt inn:27 jul 2007 16:50
av inzane2012
godt og se at du er kommet tilbake igjen her nå, gleder meg til og se bilen ferdig, så kanskje jeg kommer en tur til ålesund igjen for sjekke ut bilen en gang til før du selger den:) hadde jaggu ikke hatt noe imot for og hatt den bilen, men det spørs...

Legg innLagt inn:31 jul 2007 14:59
av FireWalk
Bare å ta seg en tur om du vil kikke! :)

Får vel oppdatere litt fra de siste dagene med skruing nå da.
Fått montert turbo kitet fra KO racing, GT3071R turbo kit og Tial 38mm wastegate. Må si at det var ikke så enkelt å montere som jeg hadde håpet. Dog, det var greiere enn å montere orginal turboen pga bedre plass med tanke på olje og vann slanger i flex, men samtidig var det vanskelig å få teitet til ordentlig pga plassmangel.

Presterte også å knekke et vannrør så jeg måtte demontere å få sveiset det på igjen :\ Men noen humper i veien er der alltid, så alt i alt gikk det ganske smertefritt.

Skiftet olje og filter også i samme slengen. Tror det er få biler som har fått skiftet olje og filter så ofte som denne :-)

Bilder:

Legg innLagt inn:31 jul 2007 15:00
av FireWalk
Typisk at slikt skal skje... (se bilde 1). Men fikk sveiset det på igjen. lagde også block off plate til 02 downpipen der den orginale narrowband o2 sensoren skulle stå. (bruker kun wideband nå)

flere bilder:

Legg innLagt inn:31 jul 2007 15:09
av FireWalk
flere bilder:

Legg innLagt inn:31 jul 2007 15:21
av FireWalk
Når turbo kitet var montert var planen å reise til bjørnstad bil i Trondheim med bilen der den skal få nytt datasprut. Desverre så klarte jeg å deise borti vanntemp giveren, og ecu får da beskjed om å øke bensinmengden med ca 400%.. noe som gjør seg dårlig på varme sommerdager. Den tror kjølevannstempen er -40 konstant, og da går det ikke an å kjøre med bilen. Derfor måtte vi ta den på henger istedet.

Søndagen gikk dermed med på å stresse som en helt for å få tak i henger, samt noen som hadde bil med hengerfeste og lappen for å kjøre med slikt. Men det ordnet seg i siste liten, og vi kom frem til bjørnstad bil i tide. :)

Måtte skifte dekk på opelen først, siden det var meldt regnvær og dekka som stod der var noe nedslitt..

Legg innLagt inn:31 jul 2007 15:39
av FireWalk
Og så var vi på vei... :-)

Om en uke eller to tar jeg på ny veien til bjørnstad bil og henter den. Da har den fått nytt datasprut og blitt tunet på ruller. Neste da blir å få ny lakk på den, den nye trd vingen samt lambo dører og nytt interiør (nitt skinn på seter og inni dørene).

Legg innLagt inn:31 jul 2007 16:53
av inzane2012
dette må jeg berre ta meg en tur og se på når den er ferdig:)