TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #318936  av Mr_Storbrua

Er vanskelig med fargekoder egentlig, enkleste for deg er å reise til ett lakkverksted, å kikke på fargekart.. Men den siste du har bilde av der kunne vel nesten kanskje ligne litt på toyota 1D2. Blir brukt på yaris og yaris verso. Ganske fin litt mørk gråfarge. Skal du ha ren svart så er jo det toyota 202, 209 er litt effekt i, mest perlemor om jeg ikke husker helt feil. 205 er mer metallic i, så har du 204 som det er bitte bittelitt perlemor i. Kan kun se det når den er nylakka.. Samme som er på sort 98+ hilux. Men som sagt, om du vet du skal ha den i en mørk grå, så er det beste å kikke videre på fargekart for å finne en kode, eller så kan du finne en farge, å scanne den med ett spectrometer :)

Håper dette kunne være til litt hjelp
 #318951  av Christian

Takker. Lette litt på nett og fant 1D2 = 580 = Thunder Grey = og noen andre navn jeg alt har glemt :)

Da må en aller annen vippe opp et sort matt nummer også. Eller er sort matt, bare sort matt? :P
Sist redigert av Christian den 17 mar 2009 23:51, redigert 1 gang totalt.
 #319313  av Christian

Driver å dealer med endel folk jeg kjenner med lakkboks, men det er som å stange huet i veggen. :? Har egentlig kommet til at jeg må lakkere den selv, bare synd at jeg da må da gjøre dette ute. Tenker som så at om det ikke blir ok får jeg bare matte ned på nytt. Kjedelig, men da blir jeg vel flink etterhvert. :P

Bilen er øyeblikkelig klar for lakk nå, mangler kun litt finpuss på takscoopet. Men så er det wb kit'et som kommer på tirsdag eller onsdag da.
Må nesten se det før jeg bestemmer meg for å bruke det i år eller ikke :roll:
Sist redigert av Christian den 20 mar 2009 21:59, redigert 1 gang totalt.
 #319358  av Mr_Storbrua

Christian skrev:
turbokjell skrev:Bare å legge matt klar lakk, blir ofte penere det.
Bruke f.eks 1d2 sølv og 202 sort med matt klarlakk på topp?
Enig :)

Visst ikke så får du vel en "rally black" som er matt fra før. Vi hadde hvertfall det før, når jeg lakka med sikkens
 #319623  av SupraN/A

Meget bra opplegg du har på gang :D
Har veldig lyst å se bilder av hvordan du modda styringa for bedre vinkel :wink:
Skal gjøre det på min åsså vet bare ikke helt hvordan hehe
 #319666  av Christian

Hentet lakk og wb kit'et i Drammen i kveld. Har ikke kikket så nøye på det, men det virker som det blir endel arbeid med det ja :lol: Men det var jo også forventet. Blir interessant å prøve det på bilen i morgen.

Og fy F*** så brede de skjermene er!!! :shock: :twisted:
 #319667  av Christian

SupraN/A skrev:Meget bra opplegg du har på gang :D
Har veldig lyst å se bilder av hvordan du modda styringa for bedre vinkel :wink:
Skal gjøre det på min åsså vet bare ikke helt hvordan hehe
Kan prøve å ta noen bilder...
 #319765  av Christian

Da er det en liten seiers-pils :D

Har prøvemontert kit'et, og alt er mye bedre enn forventet. Litt problemer med hjulbuene bak og med fronten, men det ordner seg ganske greit. Bakskjermene tilpasses noe bedre, hjulbuene bak justeres noe, også blir det bare å poppe de fast.
Alt må pusses og stelles litt med, spesiellt diverse kanter, men det bør gå rimelig greit med eksentersliper og 40 slipepapir.

Bilde
Bilde

Makter ikke å få fronten og skjermene tettere sammen, blir nok bare å ha det slik :P
Bilde
Bilde
Tettingen under lyktene har jeg også ett rimelig avslappet forhold til.

Forskjermene passer fint.
Bilde
Bilde

Sideskjørtene er litt bob bob, men blir bra uten for mye arbeid. Litt usikker på hvorfor hjulbuen er sparklet på det første bildet. antagelig pga baklyktene. Jeg skal uansett modifisere bakenden, så jeg fjerner det igjen.
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde
Bilde

Bakenden passet veldig dårlig, noe som passet bra da jeg ikke synes den er pen :P Løsningen blir å bruke ett annen hekkskjørt jeg egentlig hadde tenkt å bruke i sommer, kapper vekk ca 15cm bak på bakskjermene og limer de sammen med hekkskjørtet. Blir litt arbeid her, men går nok bra :)
Bilde

Kjøpte også 1d2 sølv og 202 sort i går, med matt klarlakk. Tar lakk og klarlakk i 2 runder, så om jeg angrer meg i siste liten ordner det seg nok.

Begynner på div pussing i morgen 8)
 #319771  av Supramk3turbo

Oh, ser bra ut. Gikk fort dette, rett av bjornalf sin bil å rett på din. he he :D Så du har bestemt deg for å ha det på denne sesongen?? Blir årets grommeste drifter :D Lykke til
 #319777  av Zept

En nydelig kjøre doning du har! Men, hvordan fikk du av de låsemutterne? Jeg har noen også, og nøkklen til låsemuttern er ødelagt. :<
 #319780  av Christian

Supramk3turbo skrev:Oh, ser bra ut. Gikk fort dette, rett av bjornalf sin bil å rett på din. he he :D Så du har bestemt deg for å ha det på denne sesongen?? Blir årets grommeste drifter :D Lykke til
Det tviler jeg på, men blir jo litt mer enn nok en supra. Men hvordan det blir etter litt nærkontakt med moder natur er noe annet :lol: :roll:
Nå sitter jo alt ca på plass, så blir vel å tilpasse og lakke det så fort som mulig. Er mye lettere når ting ikke må være perfekt...driftestuk kalles det :P

Det eneste jeg er litt bekymret over er felgene, blir jo ganske heftige spacere med dette greiene... Hvordan er det med hjullagere og så store spacere? Regner med at det fungerer greit, men vet ikke? Har ingen mulighet til å kjøpe nye felgsett nå. :)

5-7cm spacere...dreper det hjullagere med en gang, eller fungerer det greit en sesong?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 28