TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 MK2 m/ 3vz-fte -> 3s-ge

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #330524  av hmsilset

Er ihvertfall ett veldig bra alternativ for dem med 3-500hk vil jeg tro.Bruker igrunn nesten bare bremser på banekjøring jeg, og originale bremsene virker som en drøm synes jeg.Har tilgjengelig nesten alle materialer og maskiner og meget dyktige verkstedfolk på arbeidsplassen min, men har aldri penger til å sette igang noen prosjekter :? Så derfor er det veldig artig å se dere med ideer bare gjøre det :D
 #330552  av Amund

erling skrev:
Amund skrev:Fett Erling! Men det ligger no virkelig 3 sett med braketter til bakbremsene der :wink:
Spent på kordan pulverlakken reagerer på varme bremser, siden den ikkje er så veldig glad i høye temperaturer. Har tilgang på slikt utstyr selv, så om det ikkje er noko problem... :roll: hehe
Markus har jo 2 mr2er og måtte jo ha til begge :wink:

Er vel 230 grader de bakes på i lakkeringen? Det har ihvertfall ikke skjedd noe med lakken enda etter ACR. Siden bremsene er store iforhold til bilen, skal det sikkert mye til før det blir veldig varmt.. Men får følge med litt på dem.. :wink: Hvor mange grader tror du det tåler?
Veit egentlig ikkje kor mykje temp dei tåler, men kameraten min som pulverlakkerer var litt skeptisk til å bruke det på bremser. Men dei blir kanskje ikkje så varme at det spiller nokon rolle. Tåler det banekjøring med mr2'en din, så tåler det sikkert det samme på min, siden den sikkert veier litt mindre :roll:
 #330707  av DanielJ

Noen bilder fra Sommertreff (ACR)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #330739  av tojo

Flotte gjennomførte biler fortjener fine bilder. :D
 #330748  av hmsilset

Det første bildet er kjempefint!!Gullfelgene kler bilen bedre enn jeg trodde det ville bli mot rødt.
 #330794  av DanielJ

fint dere likte bildene, fant foresten et til :D

Bilde
 #330809  av Morten

Det kommer v i r k e l i g frem på det siste bildet der hvor mye *skikkelige* hjul betyr på en mr2! Kongebilde! :D

Erling: du ser vel selv på disse bildene hvor fin bil du har? Slutta å syte over flass og rosa nå, og heller få an til å gå unødvendigt fort! :wink: :mrgreen:

PS! DanielJ: du skulle ikke ha tatt noen sånne flotte bilder av den herpa gule klumpen og vel? *krysse fingrene*
 #330816  av DanielJ

Morten skrev:PS! DanielJ: du skulle ikke ha tatt noen sånne flotte bilder av den herpa gule klumpen og vel? *krysse fingrene*
Ja faktisk så fikk jeg et par utrulig bra bilder av din bil! :D
 #330823  av erling

Tøft det siste bildet der ja! :D

Har vært litt flink bisk og fikset stabstaget idag. Festet på demperen rev seg jo løs siste dagen på ACR, så jeg har laget nye innfestninger i S355 kvalitet (kraftig svartstål), med dobbelt så lange vertikale sveisefuger mot demperen, pluss litt horisontal sveis som det ikke er på de orginale innfestingene. Så nå bør de tåle en del mer moment fra stabstaget uten å rive seg løs. :)

Den nye til venstre, orginale til høyre:
Bilde017.jpg
Bilde017.jpg (134.82 kiB) Vist 1036 ganger
Bilde019.jpg
Bilde019.jpg (139.7 kiB) Vist 1036 ganger
Bilde025.jpg
Bilde025.jpg (114.99 kiB) Vist 1036 ganger
 #344193  av erling

UPDATINGS, nye møbler i hus tidligere i uka. Disse er semsket/stoff recaroer fra en 2008 Accord:
292821073_o.jpg
292821073_o.jpg (110.01 kiB) Vist 799 ganger
Ellers har jeg laget nye sterkere braketter bak etter at stab.stag festene rev seg løs fra demper der og. Whiteline stag og R-dekk er visst noe dritt :P Så er motor, gir og bakstilling tatt ut, hele resten av bilen ska strippes og lakkes. Håper det også blir tid til ny motor med den smidde innmaten og det andre snopet jeg har liggende, i løpet av vinter og vår. Får se hvor langt tiden rekker. :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 25