TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 AGTE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #392728  av MR2i
 
Åja.. det var godkjenning for 220 hk det.. Nå er det moderate 145 hk som jeg har fått godkjent direkte.
Er vel bare 1 MR2 godkjent med over 124 hk i Norge? Den originale AGZE?
 #392756  av smurfen81
 
Hvordan søkte du får å få dette godkjent?
 #392763  av MR2i
 
smurfen81 skrev:Hvordan søkte du får å få dette godkjent?
Søknaden ligger i en av innleggene i tråden her.
Sendte som e-post til statens vegvesen region øst for min del.
 #393199  av MR2i
 
I dag ble eksosanlegget ferdig montert men ettersom det ikke finnes noe support på Emerald (ikke fått noe svar på henvendelser til produsent) så måtte jeg sette inn de originale dysene for å få varmkjørt motor til ventiljustering.
Dessverre var ene dysa defekt så bilen gikk bare på 3 sylindre, så det ble ikke store testen akkurat.
Pluss en liten eksoslekkasje fra selve wastegaten.

Men ved juksing med svak tilførsel av startgass slik at alle 4 sylindrene gikk, ble det en nydelig gange i bilen. Dette kommer til å bli knallbra!
(Vel og merke om man noen gang får noe support på Emeralden.. hehe)
 #394102  av MR2i
 
I ettermiddag/kveld ble siste deler skrudd på plass.

Ble 2 mil i kveld. Utrolig lettkjørt. Maks bar i dag var 0,25.
Det mest positive var at turboen begynte å lade allerede ved 2500 RPM.
Ved 3000 RPM fikk jeg 0,25 bar. Det var maks ytelse og turtall i dag.

Nå venter 50 mil, før det blir full service med ny olje, filter og gjennomgang av alle skruer, fester osv.
SDC11373a.JPG
SDC11373a.JPG (232.04 kiB) Vist 564 ganger
SDC11379a.JPG
SDC11379a.JPG (293.56 kiB) Vist 564 ganger
Racingbatteri. 4 kg. 380 A startstrøm. Tar utrolig liten plass!
Hjemmesnekret brakett til intercooler. Perfekt plassert for åpningen til original intercooler.
Det venter et deksel jeg skal skjære ut i laser som passer åpningen perfekt på motorluka. Da må all luft som er på vei ut av motorrom gjennom intercooler for best kjøling.

Det må bare sies en ting:
Det var UTROLIG godt å få bilen på veien igjen... :lol:
 #394114  av MR2i
 
MRPETTER skrev:Ble knallfint det der:)
Noen skikkelige felger og coilovere hadde gjort seg nå;) hehe
Det sitter ikke på de felgene som er i avataren, så de er greie.

NÃ¥ venter K-sport Coilovers og 13" big brakes foran og 12" bak.

SÃ¥ visning. Og godkjennelse. 8)
 #394379  av MR2i
 
[youtube][/youtube]

Høres litt ut som jeg har en eksoslekkasje.. men.. er ikke det.. :)

Går ganske hardt når man hører direkte på utgang av eksos...
 #394380  av MR2i
 
2011-06-26 19.13.21a.jpg
2011-06-26 19.13.21a.jpg (197.27 kiB) Vist 517 ganger
2011-06-26 19.13.11a.jpg
2011-06-26 19.13.11a.jpg (221.26 kiB) Vist 517 ganger
Gode gamle MR2'en fikk på seg 30 mil til i dag. Bare 30 mil igjen før ferdig innkjørt.
Jeg vil påstå at den er mye bedre kjørbar i dag enn original. Bedre dreiemoment og man slipper giring i bakker osv.
Ligge i 90 km/t er helt perfekt.

Jeg vet dog ikke om eksosanlegget ble helt 100. Har en resonans som blir med i hele karosseriet, spesielt under pådrag. Se på det utover uka...

Kjørte i dag inn i Sverige og havna til slutt i Torsby. Rånet et par runder der, for så å reise hjem igjen. :)
 #394382  av MR2i
 
ArildM skrev:Må være hærlig med litt power i AW11en :mrgreen:
Åja.. selv nå med bare original ECU og dyser går den adskillig bedre enn før..
God plan å ta innkjøringa med det. Man blir ikke helt fristet til å gjøre noe "galt".. hehe

Særlig når det kom en knall gul Porsche 911 GT3 og kjørte forbi meg i Sverige.. hehe

Men kan virkelig anbefale dette oppsettet!!
Nå vet vi hvilke deler som kan brukes, og hva man må gjøre for å få plass til alt.
Og i tillegg får det godkjent av Biltilsynet.. :D
 #394388  av ArildM
 
Akkurat den siste biten der er jo helt utrolig!
Er vel det eneste motorbyttet i AW11 jeg har hørt om som er lovlig :!:
Og som Jan Erik i autofil ville ha sagt: her er det bare å skru på en dings og en dært så har du plutselig dobbelt så mange hestekrefter :mrgreen:
 #394891  av MR2i
 
Da er bilen ferdig innkjørt. 100 mil på 11 dager..

NÃ¥ venter full service, installasjon av Emeraldsprutet og mappe 145 og 220 hk.

Men oppdaget nettopp etter å ha begynte å konstruere adapterkablen mellom originale koblinger og Emeralden at jeg hadde feil ECU-pins. :cry:

Originalt sitter det en 89661-17030 i bilen.. og det ser ut som jeg har brukt 17020 som mal for tegningene for oppkobling..

Mer arbeid..

Merkelig nok er det uvanlig vanskelig å finne original pinout til 17030 som ble levert standard på Mk1a...

Noen her som har det btw?
 #394915  av MR2i
 
Denne følgetongen blir lang..

Nå har jo han som skulle lage mappinga av MR2'en fått hjerteinfarkt og er ikke tilgjengelig før langt ut mot september.. tidligst!!

Noen som kjenner til andre bedrifter som har Emerald i Norge evt i Sverige ikke alt for langt unna grensen til Norge?

Har prøvd Christer Halvorsen som sikkert kunne mappe bilen, men kjenner jeg han rett har han nok å gjøre...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 29