TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #402327  av 3rlend

nååååååå lurer jeg på en liten ting.
med ny turboen kommer bensinsystemet til å bli rimelig maxet?

så jeg skal kjøpe walbro 255 pumpe, ny fuelrail. når det gjelder dyser vet jeg ikke..
Har lest folk bruker supra dyser? disse er 550cc? 3sgte er 440?
har ikke peeeeiling :P
 #402333  av Rangle

Japp.. Er slik på systemet som sto på Celicaen min, 550cc dyser, oppborret fuelrail og 255 pumpe.
Et slikt system skal holde til ca. "400hk"
Noe mer enn dette blir det heftig duty cycle :P
 #402379  av 3rlend

Rangle skrev:Japp.. Er slik på systemet som sto på Celicaen min, 550cc dyser, oppborret fuelrail og 255 pumpe.
Et slikt system skal holde til ca. "400hk"
Noe mer enn dette blir det heftig duty cycle :P

duty cycle vet ikke jeg hva det betyr :mrgreen:
anyways. ser ut så jeg må handle litt mer hos deg i desember da, om du fremdeles har delene.
 #402395  av Rangle

Ganske enkelt, hvor mye av dysene som utnyttes. De regner som regel at opp til 80% er sikkert, over dette kan dysene begynne å gjøre feil, f.eks mekanisk lukking holder ikke følge og man får "flyt" i dysa, kan gå ganske galt når slikt skjer.

Slik det er nå, så kommer jeg "hjem" til helga, har liggende alt slik at du kan få se på dette om du har tid.
 #402840  av 3rlend

velvelvel.
da har jeg komlet meg til å legge opp noen bilder :)

og noen kjedelige filmer :P

Bilde
Bilen i parkhus :P

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

noen crappye bilder.
som dere ser blir det ikke heeelt plug and play.
kittet har stått på en celica, så kompressorhuset må vris 180 grader opp.
Smal sak.

utløp til wg skal opp å ikke ned på mr2, denne må kappes og sveises "opp-ned"
Min bror er heldigvis utdannet sveiser osv :)

så litt film :P
Bilde
Liten spinn i rundkjøringa :P

Bilde

her ser dere jo klassisk hva jeg mener med fartssperra som kobler inn.
ser vel ikke så mye men dere hører at bilen bare dør. nesten så den er fri for bensin.

MEN! jeg har i den siste tiden fått en tanke.
Det kan jo være bensinpumpa? tror det står GTI pumpe på bilen ennå.
 #402943  av N911

Virkelig imponert hva du gjort med gamle bilen min.jeg måtte bytte den vekk mot stv da vesla kom til verden. Jeg hadde den før han på hønefoss.visst du lurer på noe ta kontakt på pm.
 #402952  av DanielJ

Er veldig vanskelig å få tak i nye og "ekte" bak skjørt. Men det lages fortsatt replica av disse! Tenker at de skal få komme på bilen min når jeg kjøper sideskjørt :) Link: http://www.jdmtrader.com.au/listing/190 ... _sw20.html
 #402973  av Mr_Storbrua

N911 skrev:Virkelig imponert hva du gjort med gamle bilen min.jeg måtte bytte den vekk mot stv da vesla kom til verden. Jeg hadde den før han på hønefoss.visst du lurer på noe ta kontakt på pm.
Er dette den som tidligere gikk i arendal?
 #402974  av lasse

Regn med mye bråk når du kjører med screamerpipe, jeg ville fått gjort om litt på wg røret og fått sveiset det inn i dp på en måte.
Er glad i grom lyd jeg altså, men med screamer på dette kitet ble det altfor mye av det gode.
Har kjørt mr2 med samme kitet.
 #402987  av Rangle

Er du som "oss" andre bilgale i Vesterålen, blir du å kjøre screamerpipe! Er ikke så mye fres ut av WG når du kjører +1.3Bar, mindre eksos som går igjennom da. Kjørte på ca. 1Bar en stund, og da freste det godt, men er jo en behagelig lyd når man liker motorlyd fremfor kun "dunk dunk" fra anlegget :P
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 64