Oppdatering.
Bilen er ferdig sammenskrudd, etter mye om og men...
Begynte med toppløftet som måtte utbedres, tok ut motor og sendte den til David på Underground for jobben + jeg ville ha ny clutch.
Dem slet litt med toppen på maskineringsverkstedet for whatever reason, men heldigvis ble det i orden til slutt, fikk motoren tilbake med nye ventiler, alle tetninger og simmerringer og pakninger på motor, med slipt eksosmanifold som var skeiv også.
Puttet tilbake i bilen og den startet og kjørte helt fint, småutbedringer av mindre lekkasjer i diverse slanger etc... Så gikk utløserlageret til helvette, etter bare 2 dager, har ingen anelse hvorfor, men det virker som det har ligget på for kraftig hele tiden.
Bestilte et nytt toyota lager, det som kom så annerledes ut enn det som var levert med ACT clutchen, jeg har også skiftet slaven til en ny, også original, bare sånn for å være helt sikker..
Når jeg var på vei opp til mitt garasjeområde for å ta ut motoren igjen og skifte dette her, så blir jeg altså pårygget av nabokidden med sin lille astra, jesus christ jeg var sjangseløs da bilen kom fortere bakover enn jeg kjørte forover på uoversiktlig utkjørsel, der skal man altså stoppe å se seg for når man skal ut, men ikke der i gården.... Rett ut på veien, problemet var bare at der var noenting i veien der, pang.
Heldigvis har karosseriverkstedet fått tak i dør for meg, og jeg fikk tak i en skjerm med en dude i Mo i Rana.
Nå har jeg hatt ut motor med girkasse for andre gang og skiftet lagring inni der, pusset og smørt over utløseraksling og målt alt etter BGB sine specs, i demonteringsprosessen/monteringsprosessen ble det også skiftet mye diverse dingser som : Polyforinger i de akslingsdeler som taes av foran under demontering, skiftet bensinfilteret, skiftet bremseklosser og smørt opp igjen bevegelige akslinger, skiftet gamle morkne slanger i motor, skiftet diverse slangeklemmer som var gamle og tvilsomme.
Motor ut, girboks av, clutchlager av, pusset opp, smørt opp, nytt lager montert, girkasse tilbake på motor, motor hengt inn i bil klar for montasje av resten, 4 timer må være en slags rekord