TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#123803  av Arne rebel

Da var motor nummer 3 satt inn i aw11en :? Fikk den fra en sympatisk kar i Sandnes....Motoren går greit, så håper den holder en liten stund. Men et skår i gleden er at begge lagrene som tetter for olja på akslingene lekker....Gummien er fin, men "fjæra" som presser gummien er borte, så får håpe det bare er å sette inn disse. Har hatt disse akslingene ut og inn i diffen en del ganger nå så det er ikke rart at det kan skje. Handlet 16" som skal skos med dekk før treffet...

#123809  av GT_rider

såg du var kommt i siste utgave av bilsport, i reportasjen fra gatebil på rudskogen :)
det var ingenting i veine med pågangsmotet eller noe i den dur var det vel det sto. :)

#133957  av Arne rebel

Gt_rider: Stemmer det nr16 8) Gjendis-statusen er ikke lett den... :lol:
Bladde meg igjenom noen gamle bilder, og det slo meg at bilen er jo dønn lik som i fjor....får vel sette igang med noe som forandrer det :roll: Slenger med to bilder som viser at det nesten ikke er noe forskjel, lurer på hvor all tiden gikk henne på bilen.(mimre, mimre)
Vedlegg
før
før
gb04_sept_0475[1].jpg (31.15 kiB) Vist 1626 ganger
nå
nå
Utemøte 299[1].jpg (29.16 kiB) Vist 223 ganger

#133989  av Apsis

SÃ¥nn i utseendet er den fin som den er!
Forskjell er bare tull med en flott kjerre som du har ;)

#134037  av Johnny_Bravo

Je likte veldig godt den NSX tak lakkeringa di :) kledde MK1 sinnsykt godt syntes jeg :)
 #134184  av skody

Puuh... da har jeg lest igjennom tretten sider med moro! Bare et par tre hundre spørsmål. Her er det første:
- Åssen gjør/gjorde du det med ev. godkjenning og løpende PKK? Jeg er heller ikke redd for å kappe og sveise, men hører jo så mye rart om modifisering både av chassis og hjulopphengsdeler vs godkjenning.

Nr. to: Hva gjør du hvis du får kjørenekt av overmakta? Parkerer du bilen for godt, eller vil du gjøre "alt" for å få den road legal igjen? For å bruke god norsk ;)

Forøvrig tar jeg av meg hatten :)

mvh Skody
EDIT: Skrivleleifer. Litt for sent for å poste på forumer nå. 02:45.

#134815  av Arne rebel

skody: Jeg gjør det som de fleste som har hatt motor-bytte, det er å vise den der en får "godwill".....(bekjente) Jeg får håpe jeg ikke får kjøreforbud, men en vet aldri. På den andre siden har jeg fasiten slik at jeg kan handle inn en ny mk1 hvis Staten er vanskelig... Når det gjelder godkjenning er vel det vanskelig, men jeg har bare brukt orginale deler fra sw20en slik at sikkerheten er like bra eller bedre enn det den var før jeg begynte.

#141466  av Arne rebel

Kjeda meg på jobben i dag, og lagde en liten liste med deler som sitter på min bil...bare for å få tida til å gå 8)

INTERIØR
Seter - SW20
Strømkabler - SW20
Varmeapperathus og luftekanaler - SW20
Dashboard med instrumenter - SW20
Ratt og rattstamme - SW20
Plastdekseler og oppbevaringsrom mellom setene - SW20
Dørbrytere - SW20
Stålrør som holder dashboard (midtseksjon) - SW20
Gulvteppe - SW20
Gearoverføring - SW20
-----
Dørtrekk - AW11
Taktrekk - AW11
Plastdetaljer på A,B stolper og rundt bakvindu, samt innstegslister- AW11
Belter og beltelåser - AW11
Kupelys - AW11
Gearmekanisme og kule - AW11
Understell for seter - AW11
Register (varmeapperat) - AW11
Innsugskanal for friskluft - AW11
Endestykker til stålrøret som holder dashboard (feste i karosseri) - AW11

MOTORROM
Motor, gear og motorfester - SW20
Drivledd - SW20
Strømnett - SW20
Bensinpumpe - SW20
Bensinfilter - SW20
Motorfester i karosseri - SW20
Kjølevannslanger i motorrom og frem til cupe - SW20
Deleplate mellom motorrom og bagasjerom - SW20
----
Bensintank, påfyllingsrør, rørtilførsel til motor og retur til bensintank-AW11
Kjølevifte for motorrom - AW11
Kjølerør fra cupe og frem til radiator - AW11

BAGASJEROM BAK
Strømnett og ecu - SW20
----
Lys og bremselys - AW11

BAGASJEROM FREMME
Strømnett - SW20
Clutch "forsterker" - SW20
----
Lys og aktuator - AW11
Radiator, vifter og føler - AW11
Spylertank og motor - AW11
Bremsekraftforsterker - AW11

UNDERSTELL
Bremse kalippere og skiver, framme\bak - SW20
Hjulnav framme\bak - SW20
Stabstag under, framme\bak - SW20
Støtdempere, framme\bak (justerbare) - SW20
Innfestinger for støtdemper i karosseri bak - SW20
Fjærben framme\bak - SW20
Fjærer bak - SW20
Fjærskål bak - SW20
Hjuloppheng framme\bak - SW20
Bærebru bak - SW20
Varmeskjold over eksos - SW20
Eksosfester i karosseri - SW20
Eksosrør og potte - SW20
----
Fjærskål framme - AW11
Fjærer framme - AW11
Innfestinger for støtdemper i karosseri framme - AW11
Styresnekke - AW11
----
Styreledd - Modifisert av AW11 og SW20 deler

...ellers er bilens karosseri orginalt.

#141470  av Morten

Tror du kjeda deg mer enn litt jeg Arne! :wink: :mrgreen:

Ellers da? Noen planer for vinteren?

#141555  av kennethx

Flyttet som avtalt.

#141625  av Arne rebel

Morten: Planener er det nok av, jeg er jo hovedmedlem i SA-LF klubben :lol: For å være litt seriøs var det vel motorbytte som stod øverst på listen, men etter litt vurdering så kommer innvesteringer i huset\garagen til å ta det meste av budsjettet i vinter...slik at ny motor ikke kommer i før ved slutten av sesongen. Gidder ikke å blakke meg slik at jeg ikke har råd til å kjøre på alle de treffene til neste år som jeg har lyst til, for det er jo mye morsomere å kjøre med en bil med lite hestekrefter enn å måtte la bilen stå i garagen med potent motor pga pengemangel :roll:
Planene i vinter går utpå å lage ny frontfanger med hull for kjøling av bremser med utlufting i skjerm, større hull i fanger for radiator med utlufting gjenom panseret. Ny plassering av luftfilter da det tar inn for mye varm luft. Ny bakfanger, modde sideskjørt for lufting av bremser....ting som en kan dra nytte av ved hardkjøring. Som du sikkert vet kommer gjerne idèene når en driver på med bilen :wink: ....Har folket gode idèer om modifiseringer som hjelper bilen til å kjøre fortere rundt en bane, tar jeg mot dem med takk.... :)

#141685  av Anders gullstein

Ender bilen opp som en ren banebil eller?

#141773  av Arne rebel

Anders Gullstein: Nei, jeg ønsker å holde den innen for katogorien "gatebil". Altså en bil en kan bruke på landeveien, men ved tilfeller svinge innom et motorsenter for å rase fra seg, og så kjøre hjem igjen for egen maskin. Noe slikt som Marcus har gjort, en fin finish, potent motor og understell....ikke at jeg kommer opp på det nivået, men samme filosofien, ikke en sliten bil med bulker og bur som rally-gutta har :wink:

#141775  av Morten

Arne: du har ikke vurdert en "økonomi"-turbo trim av 3SGE'maskinen da? :wink: Trenger jo ikke å bli så forferdelig dyrt det , og er jo snart på tide at noen beviser at det kan bli futt av de maskinene der også? :twisted:

#141797  av Arne rebel

Morten: Har du noen idèer og tips til den løsningen? Jeg er jo ikke så motorkyndige som dere i oljebyen... :?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32