Side 14 av 18

Legg innLagt inn:29 jun 2007 11:35
av Neemi
Jeg flytter, bytter jobb og skal ha ferdig mr2en på en gang nå, så har skjedd mye, men ikke fått lagt ut alt.
Har litt bilder som kommer etterhvert.
Nå har jo Rage oppsummert det meste av det som er gjort i det siste.
Venter på et kamdrev til så blir toppen satt sammen.
Veiv, svinghjul osv er sendt til avbalansering og ventes igjen rett over helga.
Div stylingdeler er sendt avgårde for ny lakk.

Skal se om jeg får lagt ut litt bilder etterpå :)

Legg innLagt inn:29 jun 2007 11:41
av Neemi
Mr2Even skrev:Inponerende Nemi :wink: Hvordan så cylinderen og motordelene ut når du tok de ut? Var motoren gåen siden du driver å overhalder den? Nå kan jo vi gutta begynne å spørre deg om hjelp nå :lol:
De så egentlig ikke så ille ut faktisk.
Lagrene og alt var ganske bra, men den har brukt litt mye olje så da synes jeg det var greit å ta overhaling siden jeg likevel hadde lyst å trimme litt.

Hjelp ja....skal man alltids få til så lenge ikke min motor skal ut igjen.
Er så møkklei nå, så skal bli godt å bli ferdig med alt.

Legg innLagt inn:29 jun 2007 11:49
av Mr2Even
Neemi skrev:
Mr2Even skrev:Inponerende Nemi :wink: Hvordan så cylinderen og motordelene ut når du tok de ut? Var motoren gåen siden du driver å overhalder den? Nå kan jo vi gutta begynne å spørre deg om hjelp nå :lol:
De så egentlig ikke så ille ut faktisk.
Lagrene og alt var ganske bra, men den har brukt litt mye olje så da synes jeg det var greit å ta overhaling siden jeg likevel hadde lyst å trimme litt.

Hjelp ja....skal man alltids få til så lenge ikke min motor skal ut igjen.
Er så møkklei nå, så skal bli godt å bli ferdig med alt.
Ja du får holde ut.. var stempelringene(oljeringene) brent fast?

Legg innLagt inn:29 jun 2007 11:59
av Neemi
Nei....enkle å få ut, så faktisk bedre ut enn forventet.
og det overrasker meg.
Skulle tro at ting var mer slitt etter så mange år, men den er vel velholdt da :)
Vet jeg har behandlet den godt hvertfall.

Legg innLagt inn:29 jun 2007 12:22
av Mr2Even
Neemi skrev:Nei....enkle å få ut, så faktisk bedre ut enn forventet.
og det overrasker meg.
Skulle tro at ting var mer slitt etter så mange år, men den er vel velholdt da :)
Vet jeg har behandlet den godt hvertfall.
Ja det er jo ganske utrolig når man tenker på hva en slik motor sikkert har vært igjennom :) Ja vedlikeholdet er viktig :wink: , men fant dere ikke ut hvorfor den brukte olje? kanskje vanskelig å se..

Legg innLagt inn:08 jul 2007 13:43
av Neemi
Får legge ut litt av det som er gjort da.
(dårlige mobilbilder)
Nye deler som er kjøpt inn

Legg innLagt inn:08 jul 2007 15:56
av Razer
Velholdt og kun grisekjørt av kvinne. Med en ung herremann bak rattet går den som en '87 Golf 1.3.... :lol:

Legg innLagt inn:08 jul 2007 17:05
av Rage
Hvem er det du mobber ? Hahaha :lol:

Legg innLagt inn:08 jul 2007 17:30
av Razer
Rage skrev:Hvem er det du mobber ? Hahaha :lol:
Deg, naturlig nok... :)

Har forøvrig kjøpt inn verstingverktøy nå, kan sees her i prosjektforumet :lol:

Legg innLagt inn:14 jul 2007 10:02
av lexusmann
Razer skrev:Velholdt og kun grisekjørt av kvinne. Med en ung herremann bak rattet går den som en '87 Golf 1.3.... :lol:
Haha!!KONGE!!LOL :D

Legg innLagt inn:13 aug 2007 23:02
av FelipeMr2
Hei Hei Neemi..

Er det noen fremgang i prosjekte ditt??
tror du er klar til Japsetreffet?

Keep up the good work;)

Legg innLagt inn:14 aug 2007 08:17
av Rage
Toppen skal være satt sammen før helgen, med nye shims til løfterne som kommer fra Toyota imorgen.
Når man sliper ventiler og seter så kommer ventilene lenger inn i toppen, så klaringen til kammene ble borte.

Nå blir det bestilt shims som er mindre, og vi vil få klaringen som står oppgitt i verksted manualen igjen.

Jeg fikk loddet inn Apexi AFC Neo på fredag, så nå gjenstår det å skjøte på ledningsnettet slik at jeg kan legge opp skjermen og kablene slik at det ser pent ut.

Veiven har blitt lagt på plass, sammen med thrustlagrene. Neste gang skal vi montere alle lagerbukker, oljepumpe, vannpumpe, reimhjul, svinghjul og tilslutt bunnpanne med alt tilhørende.
Så kommer plutselig toppen på, og motoren kan igjen settes i bilen.

Noen som melder seg frivillig? :lol:

Legg innLagt inn:18 aug 2007 10:50
av Neemi
Toppen ble ikke klar så da ble det ikke noe japsetreff på meg.
Forøvrig trenger jeg et lite spark i rumpa for motivasjonen er så borte så borte.

Sånn ellers utover det Rage har skrevet så er også det av stylingen som kan taes av nylakkert og lillesøster har vært så snill og vaske motorrommet mitt så det ser bra ut og.

Forøvrig har to ting gått galt under siste seanse.
En brakett på bakstilling røk, men den er sikkert enkelt å få tak i ny på Toyota.
Det som ikke var fullt så ålreit var en slange og et rør tilhørende slavesylinderen(?) på clutchen.

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... clutch.htm

Den slangen nederst til venstre måtte klippes da motoren skulle ut for den var umulig å få løs.
Skulle prøve igjen nå i ettertid da det var litt bedre plass der, og da jeg trodde det løsnet vrei istedet hele røret seg der slangen er montert og knakk.
Det røret går videre frem under bilen.

Er det noen som har noe sånt liggende og vet om det er mye som skal til for å bytte det?
Evt om det finnes andre måter å løse det på?

Legg innLagt inn:18 aug 2007 17:19
av CelicaTurbo
Kjipt det med clutchen, kan ikke hjelpe deg for sikkert men frykter at de slangene ligger oppå bensintanken men la oss håpe at de ikke gjør det. For fremtiden, jeg mener å ha sett tidligere at det er vanlig å løsne slavesylinderen og ta den av girkassen og så henge stasen til siden, istedenfor å bryne seg på de rørene.

Legg innLagt inn:18 aug 2007 18:31
av Neemi
Skal ikke skryte på meg at jeg lenger husker hvordan motsatt ende satt festet og hva som var rundt, men at det satt fast i begge ender husker jeg.

Det går ikke an å sette på noen nye koblinger på det røret som er røket kanskje? Problemet blir kanskje å finne noe som er langt og bøyelig nok til at det passer inn.