TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #319782  av Christian

Zept skrev:En nydelig kjøre doning du har! Men, hvordan fikk du av de låsemutterne? Jeg har noen også, og nøkklen til låsemuttern er ødelagt. :<
En litt for liten pipe og en sleggehammer. Fungerer kjempefint! :)
 #319838  av Christian

Tok noen mål etter jobb i dag...bilen blir 202,5cm bred om felgene spacer max ut. :shock: Hengeren er 196cm innvendig. Tok en kjapp runde på nett nå, og virker som om Brian James hengerene også er 196cm. Stemmer dette? Må jo ha egne transport felger da, og enda er jeg ikke sikker på om det går pga hjulkassene på hengeren :P :lol:

FÃ¥r kikke litt i kveld.
 #319839  av Supramk3turbo

He he, jøss. Det kan jo bli et problem ja...Må du ha sånn blinke bil foran også da: Bred last Følger :lol:
 #319854  av Morten

Kanskje lurt å prøve i praksis med å laste kjerra på hengeren nå før du legger alt for mye i det da, og se om kun smale hjul holder i praksis eller ikke? Ser for meg det fort kan bli litt pes å komme seg på treff hvis ikke? :lol:
 #319909  av Christian

De som kjenner meg blir kanskje ikke så overasket...Jeg hadde målt feil :oops: Tok bredden på bilen og plusset på det dekkene måtte spaces ut...
Total bredde på bilen blir nå, med rette mål, 193cm-193,5cm. Hengeren er som sagt 196, så det blir jo på det berømte håret!

Svak som jeg er har jeg tilpasset og festet hele kit'et i kveld, alt er nå tilpasset slik det skal være mot chassi. Bestemte meg for en snarvei med bakfangeren, skal se hvordan det fungerer i praksis i morgen. :P

Uansett, bortsett fra baken er hele doningen klar for matting nå 8)
 #319915  av MR2PÃ¥l

Christian skrev:De som kjenner meg blir kanskje ikke så overasket...Jeg hadde målt feil :oops: Tok bredden på bilen og plusset på det dekkene måtte spaces ut...
Total bredde på bilen blir nå, med rette mål, 193cm-193,5cm. Hengeren er som sagt 196, så det blir jo på det berømte håret!

Svak som jeg er har jeg tilpasset og festet hele kit'et i kveld, alt er nå tilpasset slik det skal være mot chassi. Bestemte meg for en snarvei med bakfangeren, skal se hvordan det fungerer i praksis i morgen. :P

Uansett, bortsett fra baken er hele doningen klar for matting nå 8)
Kommer vel mere bilder også da?

MR2PÃ¥l :)
 #319937  av Lørnings

Jeg vet ikke om det har noe å si, men du må huske at når du spacer hjulet mye ut, så vil det "flytte" seg bakover eller forover i hjulbuen når du svinger. Hvis du liksom står ved skjermen og ser ned på "toppen" av hjulet med fullt utslag, så vil du se at det ikke står i midten av hjulbuen slik et normalt hjul ville gjort. Bare noe jeg kom på, som kanskje kan være greit å ha i bakhode når du setter på et sånt kit :wink:
 #319993  av Christian

Lørnings skrev:Jeg vet ikke om det har noe å si, men du må huske at når du spacer hjulet mye ut, så vil det "flytte" seg bakover eller forover i hjulbuen når du svinger. Hvis du liksom står ved skjermen og ser ned på "toppen" av hjulet med fullt utslag, så vil du se at det ikke står i midten av hjulbuen slik et normalt hjul ville gjort. Bare noe jeg kom på, som kanskje kan være greit å ha i bakhode når du setter på et sånt kit :wink:
Det er jeg klar over, har allerede ett problem der med 25mm spacer, så planen er å kutte vekk litt av chassiet under batteriet. Må få på noen større spacere før jeg vet sikkert hvordan dette blir :)
 #320077  av Christian

Nja, er vel i trangeste laget kanskje :lol:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Modifiserer hengeren litt slik at det blir noe bedre plass, men vil bytte til en større om jeg kommer over en til en ok pris.

Bilde
Lagt inn byggskum for å ha ett underlag for glassfiberen, ikke helt etter boka, men fungerer nok godt. :P
 #320218  av Christian

Jeg har nå lært at byggskum reagerer på limet til rallytapen, det vil ikke herde og er ett helvete å renske opp. :evil: Har laget til på nytt med papp denne gangen, så det er vel klart til å jobbe videre med i morgen.

Odd Gunnar var også innom og plukket med seg skjermer, fronter og sideskjørt i kveld, så da er jeg kvitt endel jeg ikke bruker selv :)

Per Christian fra BS Bildeler ringte også i dag og kunne fortelle at seibon panseret er rett rundt hjørnet, mye kjappere enn forventet! :D
 #320238  av bjornalf

dette blir jo bra :) må jo nesten komme ned å se på denne til sommeren...
 #320356  av Christian

Ting funket litt bedre med papp :P , så hekkskjørt og bak skjermene er nå fuget inn med glassfiber.

Har også skjært ut nye hjulbuer bak. Neste gang skal jeg gjøre det FØR jeg monterer breddeskjermer. Lite trivelig å ha hode inni der mens vinkelsliperen gjør jobben sin :lol:
 #320434  av Christian

Blir foreløpig å kjøre videre på 17" Skal jeg bytte med det første må jeg få en avtale med en dekk/felg-leverandør.

Nye hjulbuer bak er ferdig. Lagt inn stålplater for å beskytte skjermen mot ødelagte dekk :)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Sparkler litt på bakenden innimellom, snart klar :)
Bilde
 #320437  av tojo

Blir bra det her :D blir vi til å få se deg ligge bredt rundt på ACR til sommeren?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 28