TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #314550  av Daniel HS

Skjer ikke så mye her, holder på å leite etter ny clutch, men blir gjort noen småting...

Blant annet bestilt meg nye skilt, de nye plastikkskiltene altså. Skulle kommet forrige uke, men var fremdeles ikke kommet på mandag. Så nå har BT bestilt nye som visstnok skal komme på torsdag. Så da må jeg også få bestilt meg nye skiltplater siden de gamle ikke kan brukes lenger.

De fleste av oss med Celica som har fått på lite skilt bak sliter med at man ser karroseriplaten på hver side av skiltet. Jeg laget en plate i glassfiber til å ha bak :)

Før:
Bilde
Bilde

Laget meg en Mal i papir først, som ble kuttet og klippet til helt til den passet akkurat:
Bilde

Så i papp
Bilde
Bilde

Glassfiberplate
Bilde
Bilde

Ferdig sparklet/grunnet/lakket:
Bilde
Bilde

Ellers har jeg gjort et forsøk på å tone blinklysene i baklampene røde, men fikk det ikke 100%, så holder på å reingjøre dem for et nytt forsøk... :)
 #314571  av lexusmann

Ble veldig bra med plata, kan jo ikke se at det ikke originalt, jo?? :D
 #314575  av Daniel HS

lexusmann skrev:Ble veldig bra med plata, kan jo ikke se at det ikke originalt, jo?? :D
Takk takk... :D

Var veldig førnøyd selv i grunn, ble bedre enn ventet, har ikke alt for mye erfaring med glassfiber heller... :P
 #314598  av James

Ble veldig bra Daniel :wink:
 #314713  av MOTORSPORTHUSET

hei daniel.

jeg kikket for på tråden din men fikk ikke med alt.

men den vite som er stylet med pakfeifer.

jeg har liggene stylinga nytt.

vingen skjørtene ikke bakleppa. men frontleppa har jeg men den er til vanlig t18 og fins kun til det.

er du int i noe av det?
 #314751  av Daniel HS

MOTORSPORTHUSET skrev:hei daniel.

jeg kikket for på tråden din men fikk ikke med alt.

men den vite som er stylet med pakfeifer.

jeg har liggene stylinga nytt.

vingen skjørtene ikke bakleppa. men frontleppa har jeg men den er til vanlig t18 og fins kun til det.

er du int i noe av det?
Hei...

Denne du mente?
Bilde

Forstod ikke helt hva du hadde liggende og ikke, du hadde fronten, vingen og skjørtene? Men fronten er vel hele fangeren? Men send meg en PM med pris du, må bare se hve jeg har råd til, blir lagt ut litt penger på bilen på andre ting nå. Men om prisen er rett, hvem vet... :wink:
 #315198  av Daniel HS

Da er "F1 RACING 11 LBS FLYWHEEL - CELICA GT4 MR2 TURBO 3SGTE" bestilt også... :)

Ca 5kg mot ca 11kg originalt (mener jeg det var) kan bli artig... :D

Bilde

Regner med å bestille regreimsett og vannpumpe relativt snart også... :) Den registereimen jeg kjøpte på Toyota leverte jeg inn igjen, kjøper komplett sett med strammer og alt det, på Vest Bilutstyr her i Bergen :)
 #315201  av Amund

Fett 8)
Var det di turtallsperre eg hørte i Kleppestø i går kveld? rundt halv 8 tida tenker eg... (var i vert fall ein 3S motor :P )
 #315226  av Daniel HS

Amund skrev:Fett 8)
Var det di turtallsperre eg hørte i Kleppestø i går kveld? rundt halv 8 tida tenker eg... (var i vert fall ein 3S motor :P )
Ja, begynner å komme seg så smått etterhvert, endelig begynt å få økonomi til å kjøpe inn litt stesj... :P Neste punkt blir nye bremser fremme tenker jeg, planen er Black Diamond skiver og Ferrodo klosser... Brembo sine slissede/borrede er jo såvidt jeg har forstått skaaam dyre, selv med gode priser... :P Men tenker jeg skal høre pris på dem før jeg kjøper noe annet uansett så...

Nei, det tror jeg faktisk ikke (tirsdag du mener, ikke sant?). Satt hjemme akkurat da, skulle på trening litt senere... Men Mandagen rundt den tiden kunne stemme, hehe.. :twisted:

Noen som har peiling på hvordan det vil bli med nytt svinghjul på denne bilen?
 #315406  av Daniel HS

Fikk pakke i posten i dag, (les: fredag). Bestilte den fra USA seint onsdag kveld, 04.02.09, og fikk den i posten i 13.02.09. Ikke så gale leveringstid det... ;)

Bilde
Bilde
Bilde

Ellers er bilen omtrent ikke kjørbar pga clutchen nå, er så slitt at det slurer bare man tenker på å kjøre ut av et kryss omtrent... :P
 #315751  av Elstad

Blir virkelig fasinert av tråden din, denne CS`n er og blir råere..
Får løst til og begynne med min nå og jeg...
 #315752  av Daniel HS

Elstad skrev:Blir virkelig fasinert av tråden din, denne CS`n er og blir råere..
Får løst til og begynne med min nå og jeg...
Takker for det, :D men rå og rå. Er jo ikke gjort så mye her enda da, men kommer seg... :P Men er hyggelig å høre, hjelper litt på pågangsmotet å få positive tilbakemeldinger :D Har du tråd på bilen din du? Har du en link?

Har forresten akkurat fått den opp på bukker i garasjen, så er begynt så vidt på demontering. Satser på å få begynt skikkelig på den til helgen...

Ellers er regreimsett og vannpumpe bestilt, så regner med det og svinghjulet kommer i løpet av uken... Uansett tar det vel en del tid å få ut motoren...
 #315761  av pkgrette

du må lage før å etter film av svinghjulet jeg har det samma hjemme til min mr2 skal sette det på i påsken spent å se hvor mye det hjelper

foresten en stk feit celica du har:D:D :D
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 40