TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #370537  av Toms_3S-GTE

Jaja jo flere jo bedre har du virkelig fått banket inni skallen

Du har vell 3 sett med vents å 3 sett med midtkonsoller nå?
Noe sånt ja, er vel heller det at man ikke stoler heeelt på at glassfiber og carbon tricksene fortsatt sitter så man vil ha litt og gå på når man begynner på bilen :P

Ja, jeg har 3 midt konsoller nå, og ja jeg har 3 sett med vents :P (Betalte bare for 2 og bestilte kun 2, men jeg klager ikke :lol: )
 #370725  av Toms_3S-GTE

Idag har jeg vært ute hos bilen min og endelig fått skrudde litt :mrgreen:

Demonterte baklykter og bakfanger for å finne kabel-gjennomføringen til ryggelyset:
Bilde

Det eneste vi fant var hullet til skilt belysningen:
Bilde

Etter å ha demontert og pakket opp hele ledningsnettet til belysningen bak for å lete etter den manglende pluggen i 45 minutter kom jeg på på at bilen er en 91 modell, og at 91 modellen kom med andre baklys orginalt der ryggelysene var inkludert i lampene og ikke var i midtpanelet. De "ekstra" pære holderene i baklyktene ble plutselig veldig klart hva var til :lol: :
Bilde

Orginal panseret ble også tatt av idag for å montere karbonpanseret:
Bilde

Det er ett lite kabel hævlete foran i bilen gitt. Her må det ryddes når det skal kobles nytt anlegg i bilen :shock:
Bilde

So close but yet so far away. :x Passformen er fin, men får ikke låst panseret. Må få maskinert noen bolter da orginal panseret bruker M8 Bolter og karbonpanseret bruker M6 bolter. Hullene i panserlåsen må også freses opp litt, slik at det går ann å tilpasse posisjonen på låsen bedre:
Bilde

Ellers var passformen fin:
Bilde

PÃ¥ begge sider:
Bilde

Nye seter vs gamle seter. Passer fint med resten av interiøret disse S2000 stolene :D :
Bilde

S2000 stolene er litt tynnere så når de er montert slipper jeg at stolene treffer hanskerommet bak ^^:
Bilde

Slenger også med ett bilde av en midtkonsoll som det må gjøres noe med! For det første så ser det ut som den er lakkert i fylla :P For det andre så skal jeg ha inn en dobbel-din sak her og vents/målere på toppen:
Bilde

Noen som har en til overs, eller vet hvor jeg kan få tak i en til en overkommerlig pris?
 #370735  av predator

Anbefaler deg å ha annet lås på panseret enn det orginale. Noe produsenten også anbefaler. Noen som har opplevd at det har vridd seg så gale under fart, at det spretter opp. Jeg skal ha slik dråpeformede låser m nøkkel, ikke slike pinbolts, men noe mye finere. Får de i carbon også, men det innebærer borring og litt filing i panseret da ... :roll: Men heller det, enn en meget uhyggelig overaskelse :wink:
 #370736  av Toms_3S-GTE

Anbefaler deg å ha annet lås på panseret enn det orginale. Noe produsenten også anbefaler. Noen som har opplevd at det har vridd seg så gale under fart, at det spretter opp. Jeg skal ha slik dråpeformede låser m nøkkel, ikke slike pinbolts, men noe mye finere. Får de i carbon også, men det innebærer borring og litt filing i panseret da ... Men heller det, enn en meget uhyggelig overaskelse
Ja kommer aerolock's eller noe lignende på dette panseret også :wink: Idag var det igrunn bare test montering for å se om det i det hele tatt passet. Noe det gjorde :D
 #370825  av Toms_3S-GTE

Noen som vet hvor jeg kan få tak i connectorer for ledningsnettet? Gjerne i litt ymse størrelser (For 2 ledninger, 4 ledninger osv. Gjerne lette og jobbe med og sikre for fuktighet også)
 #370844  av Toms_3S-GTE

http://www.farnell.no kanskje??

evt kan du jo sikkert bare høre på toyota om di kan skaffe deg akkurat den/di du trenger ?
Se der ja, der var det mye snop ^^

Ja, trenger jeg noen orginal plugger får jeg høre med Toyota, men i denne omgang tenkte jeg mest på for sånn generell kobling av ekstra elektronikk i bilen osv.
 #370852  av inzane2012

Toms_3S-GTE skrev:
http://www.farnell.no kanskje??

evt kan du jo sikkert bare høre på toyota om di kan skaffe deg akkurat den/di du trenger ?
Se der ja, der var det mye snop ^^

Ja, trenger jeg noen orginal plugger får jeg høre med Toyota, men i denne omgang tenkte jeg mest på for sånn generell kobling av ekstra elektronikk i bilen osv.
ja du finner det meste innpå farnell, ganske kort levering og, bare litt usikker på om dem selger til privat kunder eller om di kjøre samme stilen som ELFA og bare selger til folk med bedriftskonto...
 #370858  av Audun F

Toms_3S-GTE skrev:Noen som vet hvor jeg kan få tak i connectorer for ledningsnettet? Gjerne i litt ymse størrelser (For 2 ledninger, 4 ledninger osv. Gjerne lette og jobbe med og sikre for fuktighet også)
I den grad det fortsatt er i produksjon så kan du få plugger fra Toyota - eller fra andre steder som Farnell muligens. De jeg vet har plugger som passer er Tweak'd Performance LLC (http://www.phoenixtuning.com) og Ballenger Motorsports (http://www.bmotorsports.com). Sistnevnte har innmaten til pluggene for en billig penge (ex http://www.bmotorsports.com/shop/produc ... cts_id/569) siden dette IKKE er en del av pluggen i utgangspunktet fra Toyota :roll:

Lykke til ;)
 #370918  av Toms_3S-GTE

ja du skal vite litt hva det er du leiter etter men har du litt peil finner du det meste
Har litt peil men tror heller jeg kikker i ELFA katalogen min :P Var lettere å finne frem i den :P

PS: Nei jeg har ikke gitt meg med manuell Quoting, gammel vane er vond å vende :P
 #370921  av Toms_3S-GTE

Ble litt små deler bestilt idag og gitt.

Ble 2 stk TRD-kuler, ja to stykk ja :P Skal prøve å få noen til å sy inn rød søm i den ene slik at det matcher TRD-rattet mitt :lol:
Bilde

Det ble også bestilt såkalte frunk prop rods, ser for meg at det blir endel lettere å jobbe foran i bilen med disse ^^
Bilde

Bilde

Når jeg først bestilte disse foran måtte jeg jo også ha en slik i motor rommet også:
Bilde

Noen som vet om det finnes kit for det utvendige hanskerommet bak aka. bagasjerommet også?
 #370931  av magnesmurf

Toms_3S-GTE skrev:Ble litt små deler bestilt idag og gitt.

Ble 2 stk TRD-kuler, ja to stykk ja :P Skal prøve å få noen til å sy inn rød søm i den ene slik at det matcher TRD-rattet mitt :lol:

Noen som vet om det finnes kit for det utvendige hanskerommet bak aka. bagasjerommet også?
Noen små tips:
Angående girkula: sømmer er håpløst å sy inn selv. Derimot kan du gjøre som jeg fikk gjort etter å ha konsultert med en interiørspesialist: Multibil i bærum. De mente at det var dønn umulig å bytte ut sømmene uten å skade skinnet, og samtidlig klare å tre skinnet tilbake på girkula.
Dette gir deg to reele alternativ. Du kan få sømmene malt (!) Det gjorde jeg. Og resultatet ble temmelig bra. Det kostet meg 600kr når multibil gjorde jobben. Hvis du vil se nærbilde av det resultatet finner du det i tråden om min mr2, på side 5 i tråden min. Her er et bilde.
Bilde

Alternativ to og tre slår jeg sammen, da du kan kjøpe ennå en girkule. på 98 modellen av mr2 fikk man nemmelig orginale girkula med røde sømmer. RPM garage pleier å ha noen inne for salg, men de er ikke billige.. (men det bryr du vel deg ikke noe særlig om :wink: )
Alternativt selger han her nye girkuler for litt mindre penger, og de er replikaer av de orginale: http://www.mr2gear.co.uk/pages/gkCat.html

Når det gjelder løftere til bagasjerommet skal det være unødvendig, da det skal sitte en fjær der som holder det oppe. Vet denne blir slitt og slakk etter noen år, men hvis du prøver å bytte den kanskje det hjelper.
Jeg har aldri sett løftere til bagasjelokket, men alt går ann å lage til.. Og det er noe du i værste fall kan lage selv. Trenger jo bare å finne noen boltfester og erstette noen skruer med et par kulehodete skruer og en løfter..
 #370957  av Toms_3S-GTE

Se der ja, visste ikke at de kunne gjøre slikt engang jeg, det så jo bra ut det der ;)

Min ide var eventuelt å høre med en salmaker eller noe slikt. Kan ikke sy for 5 flate øre selv så det var ihvertfall ikke noe alternativ :P
RPM garage pleier å ha noen inne for salg, men de er ikke billige.. (men det bryr du vel deg ikke noe særlig om )
Vel jeg prøver jo stadig å finne kvalitets deler til en bra pris. Virker kanskje ikke sånn, men jeg faktisk ikke brukt så utrolig mye penger på bilen :P

Når det gjelder løftere bak så må det vel bli ett DIY Prosjekt ja. Frister litt å prøve seg. Kan jo kanskje få eksprimentert litt med de løfterene jeg har bestilt nå før jeg monterer de der de skal være :wink:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 27