TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Danielj's MRlowrider

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #407845  av DanielJ

ArildM skrev:Sånn olje skal under bilene og i dørene for å beskytte mot rust, ikke oppå bilen :mrgreen:
Hva mener du? Blir det brkt til å beskytte mot rust? Syns det va ganske tynnflytende. Hadde lite grep på dekkene og ikke minst lute bremsekraft når jeg skulle få bilen inn i vaskehallen :roll:
 #407863  av inzane2012

oioioi, hadde ikke lagt merke til denne tråden før nå :) mildt sagt en behagelig oppdagelse! blitt nydelig den mr2'n ja :) spenstig fargevalg og(selv om jeg personlig mener sw20 kler gult best :) )
Ser vertfall ut som bilen er i gode hender :D

Leste lenger bak at det var mye snakk om polering og lakkresns og sånt, så kan anbefale alle som er litt usikkre på sånt, eller har lyst å lære mer, så stikk inn på www.dcn.no ett fenomenalt godt norsk forum for bilpleie ;) der inne får du tips og råd om ALLE do's and dont's når det kommer til bilpleie :)
 #407875  av Andrepedersen

DanielJ skrev:
ArildM skrev:Sånn olje skal under bilene og i dørene for å beskytte mot rust, ikke oppå bilen :mrgreen:
Hva mener du? Blir det brkt til å beskytte mot rust? Syns det va ganske tynnflytende. Hadde lite grep på dekkene og ikke minst lute bremsekraft når jeg skulle få bilen inn i vaskehallen :roll:

Hadde iallefall ikke brukt hydralikkolje som rustbehandling :D
Mr2'en her er nydelig, jeg personlig liker dem best pianosvart, marakesh og koksgrå som denne. Gul hører hjemme på lambo :P
 #407906  av ArildM

Hehe, neida. Enkelte som bruker olje i kanaler og dører for å beskytte mot rust, men det er nok ikke hydraulikkolje. Bra at lakket berget da:)
 #407940  av Andrepedersen

ArildM skrev:Hehe, neida. Enkelte som bruker olje i kanaler og dører for å beskytte mot rust, men det er nok ikke hydraulikkolje. Bra at lakket berget da:)

er ikke store forskjellen :P
 #408046  av DanielJ

Som jeg nevnte tidligere så tok jeg livet av karbonleppa. Satt den fast i løftebukken og leppa ble nesten delt i to... Har klart å få reparert leppa nå :D Klarte også å beholde litt karbon slik at man fortsatt kan se at det er ei karbonleppe. Det er lagt fyller (slipegrunning) på den nå, så når den er slipet kan jeg lakkere leppa.

Bilde

Bilde

Laget med epoxy er slipt ned, derfor ser karbonen så matt ut. Hvordan tror dere dette kan bli?
Bilde

Til slutt et stemnings bilde etter en liten touge tur. Tok meg en liten kosetur siden sola er kommet til Bodø :D
Bilde
 #408071  av FT86

Bra!

bilen ser utrolig ut :)
 #408194  av ArildM

Enig i at bilen ser utrolig bra ut.
Leppa blir bra den også :wink:
 #408224  av john_e

Hvilken farge skal du bruke på karbonleppa? Samme som bilen eller svart?

Tror svart hadde gjort seg på leppa, og så evt. en fade-effekt med gjennomsiktig svart over karbonfiberet :)
Bare en tanke, så det på en Porsche :wink:
 #408272  av DanielJ

Det hadde nokk sikkert blitt bra med svart som du sier men jeg skal ha skjørt og lepper på bilen og da tenker jeg at det er på sin plass at leppa blir i bilens farge. Blir visuelt "lavere" når den får samme farge som resten av bilen :)
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 48