TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Morsomme, stilige og idiotiske annonser -trÃ¥den

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #435045  av ArildM

Må jo være et kupp det her :roll: Tilogmed telefonselgere kan få kjøpe den! :lol:
Den stylinga der er den styggeste som noen gang er laget til MR2...
Ellers får du jo ikke godkjente fjærer og ulovlig motor med enda mer ulovlig motorstyring og effekt med på kjøpet da, samt noe som må utbedres som koseprosjekt :mrgreen:
 #435048  av Mr2mr2

Når han tror han kan få 100k for den, synes jeg at jeg burde få 100k for min bil LETT :P
 #435050  av ArildM

Zepticon skrev:Kjøp en fra før 1971, så kommer den under 1942 reglene, og kan hotroddes ganske greit lovlig :)
Takk for tipset, skal ha det i tankene :)
Utrolig hvor få Crowns folk har moddet med 2JZ, finner et par stykker, tydeligvis ikke så populære å modde.
 #435073  av Emil_L

Så, om jeg kjøper bil fra før 1971, er det ingen grenser på hvordan den kan trimmes/styles osv? :O

Bare jeg som fikk lyst til å herme etter Fredrik Sørlie nå? :D
 #435077  av Myklebust

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44206772

MR2 Turbo som følger 1942-reglene av en eller annen grunn :) Ser skikkelig nice ut, og så til rett pris og.. ;)
 #435078  av Myklebust

Nice vinge hadde den visst og! :D :) :( :o :shock:
 #435111  av ArildM

Er vel heller manglen på regelverk som er fordelaktig her:
Biler førstegangsregistrert mellom 1942 og 1970 skal oppfylle Kjøretøyforskriftene av 1942.Disse forskriftene er ikke akkurat så veldig strenge, eksempelvis så holder det med 2 lys foran og 1 lys bak...
Siden tekniske krav i denne forskriften ikke er så "strenge", overlates mye til den enkelte Biltilsynsmann og hans "skjønn".
Strengere tekniske krav kom først på biler registrert fra 01.01.1971.
Disse må oppfylle kravene i de "nye" Kjøretøyforskriftene som kom i 1971, der det bl.a. stilles krav til bilbelter,E-merking av lykter,krav til ratt,bremser dokumentert fra produsent,etc.
Så lenge bilen du ønsker å bygge om er registrert senest i løpet av 1970, skal det meste innen ombygging kunne gå an (bremser/fjæring/motor må "stå i stil").Forutsatt at du søker først, og finner en Biltilsynsmann som ikke ser på ombygging som "unødvendig plunder og heft".Gå gjerne til et Biltilsyn i et distrikt hvor det er mye folk med bilhobby, f.eks. Trondheim og Halden (mange ombygde/trimmede amcars).
EDIT: http://www.amcar.no/Files/Teknisk%20inf ... 201942.pdf
 #435184  av Myklebust

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44276280

Typisk BMW-eier? :lol:
Forsidebildet der hun står OPPÅ biltaket med sko og pyjamas................................................ :shock: :? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
 #435188  av Mr2mr2

Virket som en grei bil det :) bortsett ifra den store bunken på taket :P :lol: :lol: :lol: :lol:
 #435191  av Myklebust

Og kem veit kor lenge ho lot fugledritten etse opp lakken? :lol:
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 288