Side 15 av 27

Legg innLagt inn:07 apr 2004 14:59
av Christian
Er nok rester etter interiørsprayen tenker jeg... trodde jeg hadde fått vekk alt... :?

Juhu

Legg innLagt inn:07 apr 2004 15:11
av Snåsen
En teori om kokingen på int.lakkeringa er att den reag.mot underlaget.Hvis du brukte en grunning av annet fabrikat enn fargen,kan det være en årsak.Eller vis du ikke grunnet i det hele tatt.Har gjort det selv, da brukte jeg en blankplastgrunning.Resultatet ble veldig bra!

Legg innLagt inn:08 apr 2004 11:25
av Christian
Samme fabrikat på grunning på lakk, holder en knapp på siliconerester jeg...

Legg innLagt inn:22 apr 2004 23:04
av Christian
Opp fra glemselen :roll:

Føler bare for å syte litt...
Har ikke gjort noe på en stund nå, dels fordi jeg er drittlei og dels fordi jeg faktisk ikke har spesielt mye å jobbe på. Noe som forøvrig dreper arbeidslysta mi :?

Mangler fortsatt :

*ARP bolter til svinghjulet. Bestillt for en tid siden.
*Sveising av eksosmanifoild, uttaket til wastegate'n.
*Vannavkjølt intercooler. Bestillt for lenge siden.
*Silicone vannslanger. Bestillt for en tid siden.
*Innsuget. Bestillt for lenge siden.
*Downpipe. Må lages ny når motoren er satt på plass.
*Border stylingkit. Bestillt for lenge siden.
*Instrumenter. Autometer Ultra Lite turbotrykk, oljetrykk, oljetemp og eksostemp. Bestillt for lenge siden.

Dette er jo stort sett ganske vitale deler også, så ting går litt tregt...

Jada... :roll:

Legg innLagt inn:23 apr 2004 07:26
av angrykid
Rimelig kjipt det der, ja :-(
Hvor er alt dette bestilt fra? Overseas?
Må jo være noen i norge som fører slikt som dette, og selv om det kanskje blir noe dyrere, så har man jo delene langt kjappere.?

Legg innLagt inn:23 apr 2004 09:25
av CelicaTurbo
stort sett har ikke norske leverandører slikt på lager (med unntak av målerne kanskje) så trolig hadde det tatt like lang tid der også..

men kjipt å vente gitt :?

Legg innLagt inn:23 apr 2004 09:49
av Stian
Jeg sendte deg noe på Torsdagen da. :roll:

Da har du noe å drive med i helga :lol: :lol:

Min Svarte blir stående i helga den også...pga en viss Turbo.. :twisted:

Legg innLagt inn:23 apr 2004 10:48
av jan-erik
Føler med deg Christian, men er ikke mye å få gjort med forsinkede leveranser. Det meste av snacks må vel stort sett bestilles fra utlandet. Er vel veldig lite som blir lagerført hos norske styling/tuning firmaer har jeg inntrykk av. Iallfall i den kategori trimming du driver med :wink:

Legg innLagt inn:23 apr 2004 18:43
av Christian
Det er kun arp boltene og eksosen som leveres fra gamlelandet...
Stian : Har fått delene ja :)

Edit : Målerne også, men leveringa henger igjen fra usa :?

Legg innLagt inn:28 apr 2004 19:22
av Christian
Fikk intercooleren i dag, lekker liten sak det ja 8)
Oilcatchtanken kom også :D Så da mangler jeg bare det viktigste, arp boltene og innsuget...
Instrumentene er strengt tatt ingen krise om det drøyer litt til med :)

Legg innLagt inn:28 apr 2004 19:27
av erling
Godt du fikk litt av snopet. :) Kjipt å gå å vente så lenge på lekene, spesielt når man ikke får satt sammen motoren.

Legg innLagt inn:28 apr 2004 19:58
av Morten
Litt nyskjerrig...
Skal du plassere IC'en i bagasjerommet som på bilde nr.2 eller over girkassa som i bilde nr.1? Eller har du noe annet i tankene kanskje?

Blir uansett spennende å se det ferdige resultatet!

Legg innLagt inn:28 apr 2004 20:23
av Pål
Hva er fordelen med Oil Catch tank egentlig?

Legg innLagt inn:28 apr 2004 20:27
av angrykid
Og ett annet spørsmål, om det ikke er besvart tidligere i tråden:

Hvor mye HK forventer du å få ut av dette? :D:D

Legg innLagt inn:28 apr 2004 22:11
av Christian
Har ikke tenkt så mye på plasseringen egentlig, men i utgangspunktet vil jeg ha den i motorrommet. På den måten slipper jeg å skjære så store hull i deleveggen, samtidig som jeg sparer litt bagasjeplass :) Ic'en skal ha 80mm rørgate inn og ut.

En catchtank gjør at du kan fjerne slangen som går ifra toppdekselet og inn etter filteret. Blir endel groms der med tiden, som det er greit og slippe å ha inn i turbo/ic/rørgater og innsug. Kan egentlig også bruke en brusflaske også, men utsendet blir liksom ikke det samme :wink:

Håper er å krype oppunder 500hk/600Nm, men jeg regner ingenting som sikkert. Hele vinteren har det egentlig bare vært tull og problemer, så jeg blir egentlig ikke overasket om det går til helvete igjen :roll:
Motoren er egentlig fabrikkny, alt er sjekket, gått over og/eller kjøpt nytt, så det bør gå greit dette.