Side 15 av 16
Legg innLagt inn:21 des 2007 23:47
av empyrium
Stiansen skrev:Så det de mener er at man ikke får registrert disse bilene pga. at de tror alle trimmer dem og det ikke føres i vognkortet? Høres dumt ut, mulig det var jeg som tolka det feil..
Men om en JDM-type går, f.eks. Celica eller Aristo for den del, ja da burde alle få registrert sine Jdm-biler 
Det er ikke så mange gt4 som er laget og den er mer sjelden og treffe på veien.Eg har hørt at det skal gå fint vis du reiser ned til tyskland og får tuv til og teste støy,avgass,bremser,motorytelse,vekt men dette er en enkelgodkjenning som gjørs på f.eks morgan og det betyr jo bare at den bilen du eiger får godkjente papirer men eg vet ikke om dette stemmer. vis eg får skilter på gt4 så kommer eg nok aldri til og selge den men vis eg ikke får så blir den solgt til noen som vil bruke den som bane bil
Legg innLagt inn:10 jan 2008 15:34
av TurboFun
empyrium skrev:
Eg spurte om de kunne skaffe dokumentasjon fra japan så fikk eg dette som svar:
Det stemmer ikke at vi kan gi noe dokumentasjon for Celica fra Japan. All informasjon om biler for hjemmemarkedet i Japan finnes kun på japansk og dokumentene kan heller ikke brukes for godkjenning av bil i Norge. Det du antakeligvis må gjøre er å finne lik bil som i dag går på norske skilt og så ta kontakt med vegtrafikkstasjonen i ditt distrikt. Ved å oppgi den andre bilens reg.nummer må du be om at din bil godkjennes og registreres i henhold til det den andre er gjort
Har noen hørt om den måtten og regga en bil på?
Har godkjent 2 stk VW på den regelen der så det skal funke.
Legg innLagt inn:10 jan 2008 18:27
av Kilgallon
TurboFun skrev:empyrium skrev:
Eg spurte om de kunne skaffe dokumentasjon fra japan så fikk eg dette som svar:
Det stemmer ikke at vi kan gi noe dokumentasjon for Celica fra Japan. All informasjon om biler for hjemmemarkedet i Japan finnes kun på japansk og dokumentene kan heller ikke brukes for godkjenning av bil i Norge. Det du antakeligvis må gjøre er å finne lik bil som i dag går på norske skilt og så ta kontakt med vegtrafikkstasjonen i ditt distrikt. Ved å oppgi den andre bilens reg.nummer må du be om at din bil godkjennes og registreres i henhold til det den andre er gjort
Har noen hørt om den måtten og regga en bil på?
Har godkjent 2 stk VW på den regelen der så det skal funke.
Hva kostet det da?
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:31 jan 2008 15:13
av Kilgallon
Hvordan er det å få registret en RHD med svenske skilt på da?
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:02 feb 2008 18:15
av empyrium
Kilgallon skrev:Hvordan er det å få registret en RHD med svenske skilt på da?
Det eneste som går an er og kjøre bilen ned til tuv i tyskland og ta en enkelgodkjenning av bilen men då må den være 100% orginale
så får du papirer på at den er typegodkjent.Det fungerer ikke og kjøpe supra med svenske skilter og det er pga de ikke er typegodkjente som vår kommunistiske stat sier.
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:03 feb 2008 10:29
av 200sx RB power
empyrium skrev:Kilgallon skrev:Hvordan er det å få registret en RHD med svenske skilt på da?
Det eneste som går an er og kjøre bilen ned til tuv i tyskland og ta en enkelgodkjenning av bilen men då må den være 100% orginale
så får du papirer på at den er typegodkjent.Det fungerer ikke og kjøpe supra med svenske skilter og det er pga de ikke er typegodkjente som vår kommunistiske stat sier.
Og kva er prisen på dette?? Og gjelder det alle RHD biler????
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:03 feb 2008 15:11
av FS-Styling.no
Ca 50.000 NOK ALL INCLUSIVE
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:04 feb 2008 02:27
av 200sx RB power
FS-Styling.no skrev:Ca 50.000 NOK ALL INCLUSIVE
Oki!! Men så skal staten ha sitt i tillegg, å det er da det blir summar av det

Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:04 feb 2008 13:47
av oleb
Også må du vel gjerne ofre bilen også, da den må krasjes?
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:04 feb 2008 13:50
av SupraN/A
Det går vel ikke å få godkjent JDM Supra selv om du drar dit me bil å får "TUV" papirer når vegdirektoratet krever underlagsdokumenter (orginale papirer fra produsent på alt) fra TUV for å vite hva de har brukt til sammenligning for å kunne godkjenne JDM Supra...
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:04 feb 2008 16:21
av FS-Styling.no
Korrekt
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:04 feb 2008 17:40
av empyrium
Okey det høres ut som om dere snakker om og få alle JDM Supra TUV godkjent det er litt vanskeligt.Det eg mener er en enkelgodkjenning og då trenger du ikke og krasje bilen for det er bare din bil som blir godkjent ikke resten av JDM Supra´ene bare din.Detter er blitt gjort på Aston Martin,Morganer og andre bilmerker så eg tenkte og finne ut om det virket så eg ringte en venn i BT og han sa at det fungere,då lager du ekte papirer på din Supra
Hvor mye det koster vet eg ikke men det fungerer vertfall.
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:05 feb 2008 14:42
av SupraN/A
Neida vi snakker ikke om alle JDM Supra, men som sagt om du kommer til tuv og de godkjenner din bil og du får et papir på det som du tar med til BT så krever BT å få se orginale papirer på din bil fra produsent der alt skal være oppgitt, slik som avgass hk vekt kollisjon-specs osv. Det er et slikt papir BT krever som "underlagsdokument" for å kunne være sikker på at TUV har brukt de rette spesifikasjoner for å godkjenne akkurat din bil.
Det er vel disse papirene som Toyota Japan nekter å gi ut mener jeg. Med forbehold om feil hehe
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:05 feb 2008 18:47
av Tevosupra
Bilen blir ikke godtjent utenom og få bygd den om til venstre styring, de godtar ikke jdm styringen.
Samt vist mann legger frem en komplett syklose test av motoren, samt tuv godtjening på alt det andre mann har forandret på bilen, da kan det være håp:) Liten Hå
Re: TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)
Legg innLagt inn:07 feb 2008 18:57
av milcom
Tevosupra skrev:Bilen blir ikke godtjent utenom og få bygd den om til venstre styring, de godtar ikke jdm styringen.
Samt vist mann legger frem en komplett syklose test av motoren, samt tuv godtjening på alt det andre mann har forandret på bilen, da kan det være håp:) Liten Hå
Er dette noe du vet helt sikkert? Såvidt som jeg forstår er det framdeles ingen problemer med registrering av biler fra UK, disse er da også høyrestyrte!;)