Side 15 av 64
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:03 des 2011 21:45
av Rangle
Ikke skru opp til 1.5bar når du får på delene, vet ikke hvordan orginal-stemplene vil takle dette.
Orginal-rådene klarer dette, men like greit å bytte ut når man først er igang og må ut med råde + stempel

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 00:08
av 3rlend
Pokker! -,-
Har begynt å leke med tanken på "5s-gte"
Vet at blokka er sterkere, men har jo lyst på mer volum også.
Er det store forskjeller på 5s kontra 3s veiv?
Så jeg ikke trenger å plukke ut og inn deler hele tiden.
Så heller bygge ferdig motor å stappe inn til våren.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 10:18
av Rangle
Skal du ha 5s veiv, må denne maskineres for å ha i 3SGTE-blokka med tilhørende råder. Lagerflatene på veiva blir for smale i forhold til bredden på rådene.
Skal du ha 5S-blokk med 5S-veiv, er det bare å handle inn råder og stempler.
Du må få freset opp vannkanalene for å få bedre gjennomstrømning kontra hvordan disse er på 3SGTE-toppen + toppakning til formålet (planing av blokk og topp er et must!).
Du vet vell at jeg holdte på med dette selv, bare med 3SGTE-veiv for å få et forhold mellom stempeldiameter og slaglengde som jeg ønsket.
Dette er ikke gratis (tror jeg endte opp på over 30-40 000kr i deler før jeg ga meg, og da manglet det en del deler), men skal man jakte på større tall, må man nesten se om kostnaden er verdt det man får!
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 12:34
av 3rlend
Uffda, da blir det jo noen fattige mnd fremover.
Men tror jeg fint greier meg med 5s blokk og 5s veiv.
Hva er borring og slaglengde på disse motorene? :p
Eneste er denne maskineringen som jeg har lest om, og som du sier, har ikke snøring på noen som driver med dette her.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 15:52
av Rangle
Borre opp til 87.5mm (1.overdim).
Nærmeste jeg vet som borrer, honer og planer er Varghaugen Motor (Jurgen) her i Bodø. Veldig grei kar med mye kunnskap, og ikke minst utstyr! Samtidig mira-freser du ventilsetene, og får fikset org. ventilene eller bestiller nye fra f.eks Ferrea.
Vet ikke hva slaglengde er med 5s-veiv, men er vell rundt 87 med 3s-veiv om jeg husker riktig.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 16:00
av 3rlend
du har jo blokk og topp liggende osvosv, så tenker jeg må jobbe litt overtid

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:04 des 2011 16:51
av Rangle
Har liggende ja, men akkurat nå er det holdt av. Kjøper virker slik at han ska ha dette, men jeg som er "treg" med å få vekt på alle delene.
Går han lei av venting, så er disse delene for salg igjen.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:06 des 2011 08:27
av 3rlend
er jo mye kulere å få ryddet opp asap, og at delene ikke ligger å slenger

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:06 des 2011 16:11
av Rangle
Sant det, men den 23. eller 25. desember får jeg ordnet med vekt av delene og kontaktet han som jeg holder av til. Har en hel palle med 4. pallekarmer fullproppet med deler som er holdt av til han, da e rdet opp til han om han skal ha det eller ikke.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:06 des 2011 16:16
av 3rlend
du får si ifra om han ikke skal ha den

når passer det for deg at jeg henter dysene, pumpa osvosvosv?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:06 des 2011 16:20
av Rangle
Jeg har fått lagt piggyback sprut, dysene, fuelrail, pumpa og ledningene til sprutet i ei eske i butikken hvor du hentet turbo-kitet.
Jeg skal ringe svigers eller bestefaren til Janita og si hvor eska ligger og si at de kan ta imot pengene.
Bare du å si ifra når du kan hente

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:06 des 2011 18:51
av 3rlend
og hvis vi sier 4k så følger acl lagrene med ?

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:07 des 2011 19:57
av Rangle
De ligger sammen med delene.. Skal merke av på listen min hva som er holdt av, han sier enda han skal ha delene.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:14 des 2011 02:05
av 3rlend
2 dager til jeg henter nye dyser osv...
Å tror dere faen ikke en annen kompis kom hjem med en s14a z-edition som vist nok har bremser 350rwhp?!
Sendte straks mail til ats, de sæ jeg kunne forvente rundt 310 på hjulene med dette oppsettet.
Så jeg spurte på mr2oc. Her ble jeg anbefalt ats' ROM tune eller datasprut. Og minimum 800cc dyser.
nye kammer er havnet høyt på prioriteringslisten.
Blir vel IC i bagasjerom etterhvert og nytt innsug, må vel sikkert ha grenrør også etterhvert.
Er fortsatt i tvil om jeg skal gå 3s eller 5s.
Nytt mål: drite i karosseriet midlertidig og satse på 400hk på bakhjulene iløpet av 2012!

Re: 3rlends Mr2 Turbo! ATS TD06. Bilder og litt film :P
Legg innLagt inn:14 des 2011 06:29
av Rangle
Tror ikke du skal være så redd for s14a, virker ikke så pålitelig som mange skal ha det til. Har selv brent plugg fri for innmat i en s14 + en del feil med en s14a.
Sats på at feilstatistikken slår til hvis dere skal prøve mot hverandre
